X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

10 forradalmi változás az irodapiacon – a szolgáltató központok Eldorádója

2019. Augusztus 21. Urbanisztika
Az idén 10. alkalommal megrendezésre kerülő Az Év Irodája verseny alkalmával indítottuk útjára „10 forradalmi változás az irodapiacon” c. sorozatunkat, amelyben szubjektíven felvillantjuk az elmúlt 10 év legfontosabb trendjeit. Az egyterű irodák után jöjjenek az SSC-k. 2. rész.

A válság előtt az irodaházak bérlői körében markánsan jelen voltak a pénzügyi szolgáltatók, majd a krízis utáni lassú reorganizáció után újabb tevékenységek vették át a meghatározó szerepet. Itt említhetjük meg már szinte közhelyszerűen a szolgáltató központokat és az infokommunikációs vagy általánosabban fogalmazva technológiai cégeket. Az előbbiek – azaz az SSC-k (shared service center) – nagy utat jártak be Magyarországon.

Jelenleg nagyjából 110 központban több mint 50 ezer munkavállaló dolgozik, de folyamatosan nő a szektorban tevékenykedők száma. Az ágazatot sem lehet egységesnek tekinteni, hiszen a hazánkban közel 20 éve jelen lévő szolgáltató központok piacán is megindult az evolúció, hozzáadott üzleti értékek jelentek meg, míg máshol megmaradtak a „call centeres” aspektust markánsan megjelenítő  munkahelyek, hogy ilyen eufemisztikusan fogalmazzunk.

De az biztos, hogy a hatékonyságnövelés az új jelszó az SSC-knél is, vagyis nem csak kiszervezett ügymeneteket visznek, hanem azokat optimalizálják is. Itt jöhet szóba a mesterséges intelligencia és a robotika, a technológia pedig elhozza az intelligens szolgáltató központok idejét.

Új globális mintákat hoztak

Mivel az evolúció csupán részleges, ezért az SSC-ben jelen lévő munkakör alapvetően nem egy évtizedekre bebetonozott állás, a fluktuáció jelen van, sőt, mivel a fiatalabb korosztályok dolgoznak ezeken a helyeken, akik a technológiák és az új viselkedésminták miatt rugalmasabbak, mobilisabbak, kevésbé márkahűek, ezért természetes is a cserélődés. Bár a rugalmas munkavégzés, a home office és az automatizáció itt is növelheti a központok vonzerejét.

De az is fontos szempont, hogy Magyarország jelenlegi társadalmi-gazdasági fejlettségi szintjén, amely elmarad a nyugati világtól, az SSC fel tudja szívni viszonylag jó fizetésért a fiatal, kvalifikált, nyelveket beszélő rétegeket, akik beletanulnak egy multinacionális munkakörnyezetbe és kultúrába, amely megnyitja előttük a világot, illetve később gyorsan fel tudják venni a globális gazdaság utazó sebességét.

Sőt, ez a pozitív hozadék már nem csak Budapestet érinti, hiszen az utóbbi időkben a hazai egyetemvárosokban, így Debrecenben, Szegeden, Pécsett stb. is megjelentek a szolgáltató központok, amelyek számos plusz értéket jelenítenek meg az adott városban. Többek között emelik a helyi általános életszínvonalat, a nemzetközi vérkeringésbe kapcsolják a lakókat, az egyetemistákkal együtt egy lendületes, pezsgő település képét biztosítják, fellendítik a kulturális közeget, illetve a diplomások jelentős százalékát megtartják a városnak, így azok nem vándorolnak el Budapestre vagy a világ más tájára.

Ezerszínű irodák

Röviden térjünk ki az SSC-kben megjelenő munkakultúrára is, amely logikusan összefügg a nagyteres irodakoncepcióval. Az Év Irodája versenyen egyre nagyobb számban és markánsan jelennek meg, ahol jól láthatóan az egyterű iroda monotonitásának és a közösségi terek sokszínűségének, változatosságának, megtartó erejének metszetében érlelődik az a sajátos munkahelyi atmoszféra, amely jellemzi a modern szolgáltató központokat.

Fantasztikus megoldások és kreatív ötletek töltik meg ezeket a több ezer négyzetméter alapterületű központokat, ahol különleges közösségi terek vagy egyéb szabadidős tevékenységekre alkalmas zónák találhatók. Sokszor olyan ötletparádét láthatunk a belső terekben korzózva, hogy közben jegyzetelnünk kell, nehogy kihagyjunk valamit.

Rengeteg tartalék van még a szolgáltató központokban, ahol az evolúció egyrészt a hatékonyságban nyilvánul meg, hiszen adaptálniuk kell az új technológiai megoldásokat, illetve lépniük kell az end-to-end folyamatszervezés irányába; másrészt az irodaterekben is újabb és újabb ötletek jelennek meg, vagyis igazi aranybányáról beszélhetünk.

Korábbi győztesek

Az Év Irodája verseny keretein belül említsük meg az Avis Budget Group BSC központját, amely megnyerte 2013-ban a fődíjat a Green House irodaházban a Váci úti irodafolyosó mentén. Rövid jellemzés, amiért kiérdemelték a győzelmet: a közösségi terek és a munkaállomások az Y generáció összes igényét kielégítik, miközben egy igazi XXI. századi irodatér és egy versenyképes munkahelyi kultúra jött létre.

A BlackRock, a világ vezető befektetési cége pedig 2018-ban érdemelte ki Az Év Irodája Nagyvállalati díjat, hiszen Budapesten rendezte be innovációs és fejlesztő központját a GTC White House irodaházban, miközben jelentős háttértevékenységet is végeznek a magyar fővárosban. 2017-ben pedig a Grundfos szolgáltató központja az Eiffel Tér Irodaházban nyert Az Év Irodája Nagyvállalat kategóriában.

A sorozatunk többi része elérhető a cím alatt szereplő "10 forradalmi változás az irodapiacon" címkére (tagre) kattintással.

Csatlakozz az Office Week és az OfficeXPO Facebook-oldalához, hogy ne maradj le semmiről!
 

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

10 forradalmi változás az irodapiacon – a szolgáltató központok Eldorádója

Az idén 10. alkalommal megrendezésre kerülő Az Év Irodája verseny alkalmával indítottuk útjára „10 forradalmi változás az irodapiacon” c. sorozatunkat, amelyben szubjektíven felvillantjuk az elmúlt 10 év legfontosabb trendjeit. Az egyterű irodák után jöjjenek az SSC-k. 2. rész.

A válság előtt az irodaházak bérlői körében markánsan jelen voltak a pénzügyi szolgáltatók, majd a krízis utáni lassú reorganizáció után újabb tevékenységek vették át a meghatározó szerepet. Itt említhetjük meg már szinte közhelyszerűen a szolgáltató központokat és az infokommunikációs vagy általánosabban fogalmazva technológiai cégeket. Az előbbiek – azaz az SSC-k (shared service center) – nagy utat jártak be Magyarországon.

Jelenleg nagyjából 110 központban több mint 50 ezer munkavállaló dolgozik, de folyamatosan nő a szektorban tevékenykedők száma. Az ágazatot sem lehet egységesnek tekinteni, hiszen a hazánkban közel 20 éve jelen lévő szolgáltató központok piacán is megindult az evolúció, hozzáadott üzleti értékek jelentek meg, míg máshol megmaradtak a „call centeres” aspektust markánsan megjelenítő  munkahelyek, hogy ilyen eufemisztikusan fogalmazzunk.

De az biztos, hogy a hatékonyságnövelés az új jelszó az SSC-knél is, vagyis nem csak kiszervezett ügymeneteket visznek, hanem azokat optimalizálják is. Itt jöhet szóba a mesterséges intelligencia és a robotika, a technológia pedig elhozza az intelligens szolgáltató központok idejét.

Új globális mintákat hoztak

Mivel az evolúció csupán részleges, ezért az SSC-ben jelen lévő munkakör alapvetően nem egy évtizedekre bebetonozott állás, a fluktuáció jelen van, sőt, mivel a fiatalabb korosztályok dolgoznak ezeken a helyeken, akik a technológiák és az új viselkedésminták miatt rugalmasabbak, mobilisabbak, kevésbé márkahűek, ezért természetes is a cserélődés. Bár a rugalmas munkavégzés, a home office és az automatizáció itt is növelheti a központok vonzerejét.

De az is fontos szempont, hogy Magyarország jelenlegi társadalmi-gazdasági fejlettségi szintjén, amely elmarad a nyugati világtól, az SSC fel tudja szívni viszonylag jó fizetésért a fiatal, kvalifikált, nyelveket beszélő rétegeket, akik beletanulnak egy multinacionális munkakörnyezetbe és kultúrába, amely megnyitja előttük a világot, illetve később gyorsan fel tudják venni a globális gazdaság utazó sebességét.

Sőt, ez a pozitív hozadék már nem csak Budapestet érinti, hiszen az utóbbi időkben a hazai egyetemvárosokban, így Debrecenben, Szegeden, Pécsett stb. is megjelentek a szolgáltató központok, amelyek számos plusz értéket jelenítenek meg az adott városban. Többek között emelik a helyi általános életszínvonalat, a nemzetközi vérkeringésbe kapcsolják a lakókat, az egyetemistákkal együtt egy lendületes, pezsgő település képét biztosítják, fellendítik a kulturális közeget, illetve a diplomások jelentős százalékát megtartják a városnak, így azok nem vándorolnak el Budapestre vagy a világ más tájára.

Ezerszínű irodák

Röviden térjünk ki az SSC-kben megjelenő munkakultúrára is, amely logikusan összefügg a nagyteres irodakoncepcióval. Az Év Irodája versenyen egyre nagyobb számban és markánsan jelennek meg, ahol jól láthatóan az egyterű iroda monotonitásának és a közösségi terek sokszínűségének, változatosságának, megtartó erejének metszetében érlelődik az a sajátos munkahelyi atmoszféra, amely jellemzi a modern szolgáltató központokat.

Fantasztikus megoldások és kreatív ötletek töltik meg ezeket a több ezer négyzetméter alapterületű központokat, ahol különleges közösségi terek vagy egyéb szabadidős tevékenységekre alkalmas zónák találhatók. Sokszor olyan ötletparádét láthatunk a belső terekben korzózva, hogy közben jegyzetelnünk kell, nehogy kihagyjunk valamit.

Rengeteg tartalék van még a szolgáltató központokban, ahol az evolúció egyrészt a hatékonyságban nyilvánul meg, hiszen adaptálniuk kell az új technológiai megoldásokat, illetve lépniük kell az end-to-end folyamatszervezés irányába; másrészt az irodaterekben is újabb és újabb ötletek jelennek meg, vagyis igazi aranybányáról beszélhetünk.

Korábbi győztesek

Az Év Irodája verseny keretein belül említsük meg az Avis Budget Group BSC központját, amely megnyerte 2013-ban a fődíjat a Green House irodaházban a Váci úti irodafolyosó mentén. Rövid jellemzés, amiért kiérdemelték a győzelmet: a közösségi terek és a munkaállomások az Y generáció összes igényét kielégítik, miközben egy igazi XXI. századi irodatér és egy versenyképes munkahelyi kultúra jött létre.

A BlackRock, a világ vezető befektetési cége pedig 2018-ban érdemelte ki Az Év Irodája Nagyvállalati díjat, hiszen Budapesten rendezte be innovációs és fejlesztő központját a GTC White House irodaházban, miközben jelentős háttértevékenységet is végeznek a magyar fővárosban. 2017-ben pedig a Grundfos szolgáltató központja az Eiffel Tér Irodaházban nyert Az Év Irodája Nagyvállalat kategóriában.

A sorozatunk többi része elérhető a cím alatt szereplő "10 forradalmi változás az irodapiacon" címkére (tagre) kattintással.

Csatlakozz az Office Week és az OfficeXPO Facebook-oldalához, hogy ne maradj le semmiről!
 

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC