X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

A hazai e-kereskedők sorra nyitják a boltokat. Jönnek a hibrid modellek

2020. Március 11. Retail
Tavaly 3,3 millióan vásároltak online termékeket Magyarországon összesen bruttó 625 milliárd forintért. Ez az adat 16%-kal múlta felül a 2018-as szintet. Az e-kereskedelem elérte a teljes magyar retail forgalom 6,3%-át. Új trend, hogy a webáruházak boltokat nyitnak, ahol az online és offline csatornák egyszerre vannak jelen.

A GKI Digital és az Árukereső bemutatta a magyar online kiskereskedelmi piac 2019-es eredményeit. Tavaly az e-kereskedelem fejlődésének legfontosabb motorja a vásárlási gyakoriság folyamatos bővülése. Az egy főre jutó éves, online rendelésszám 2019-ben elérte a 13,2 online vásárlás/fő szintet, miközben az átlagos vásárlói kosár mérete csak az inflációt némileg meghaladó mértékben bővült, bruttó 14,4 ezer forint körül alakult.

A magyar vásárlók a hazai rendelés mellett külföldi webáruházakban is aktivizálták magukat,  főleg kínai cégeknél. Az online rendelések többségét, mintegy 60%-át logisztikai szolgáltató juttatja el a vásárlókhoz, ezen belül pedig tovább erősödött a házhoz szállítás, és gyengült a csomagpont. Emellett népszerű megoldás a személyes átvétel.

A futárszolgáltatás egyre kifinomultabb módszerekkel dolgoznak, már nem kell egész nap várni a logisztikai munkatársat, hiszen jellemzően 1-3 órás időintervallumokat tudnak megadni, sőt, a vásárló egyeztethet is a futárral. Ezzel párhuzamosan a logisztikai szolgáltatók csomagpontjainak szerepe csökken. Bár országszerte mintegy 5000 kiskereskedelmi egységben érhető el csomagponti szolgáltatás, a hálózatok mérete érdemben nem tudott bővülni az utóbbi 2 évben.

Egyre erőteljesebb trend, hogy a virtuális vásárlóterek mellett a szolgáltatók valós fizikai boltokat is nyitnak, hogy a személyes kapcsolat megteremtődjön a két fél között, amely a bizalmat és a kereskedői márkát is erősíti. Az online és offline csatornák átjárhatóságát célzó fejlesztések olyannyira felgyorsultak, hogy a csak online áruházként induló kereskedők is hagyományos üzletek, átadópontok, bemutatótermek létesítésébe kezdtek.

Ezeknek köszönhetően 2019-ben a magyarországi online rendeléseknek több, mint 27%-át a vásárlók személyes bolti átvétellel kérték. A személyes átvétel jelentősége pedig forgalom-arányosan még szembetűnőbb: a teljes online kiskereskedelmi forgalom mintegy 80%-a több csatornás kereskedőknél realizálódik.

Az e-kereskedelemben érdekelt futárcégek többsége a házhoz szállítás mellett a csomagponti szolgáltatását is folyamatosan fejleszti. Az 5 legnagyobb belföldi logisztikai szolgáltató mindegyike (MPL, GLS, DPD, Sprinter, Express One) üzemeltet már saját csomagpont-hálózatot is, kettőnek pedig emellett csomagautomatái is vannak (MPL, GLS).

A plázák is beszállhatnak a bizniszbe

Az online kereskedelem térhódítása így még jól is jön a plázáknak, hiszen az új trendeknek megfelelően a bevásárlóközpontok közép- és hosszú távon megfelelő helyszínt biztosíthatnak az ún. omni-csatornás üzleti modellnek. Ez egy integrált kereskedést jelent, vagyis egymást kiegészítve kezelik az online és az offline értékesítést, miközben élményt kínálnak a vásárlóknak.

Ezzel kapcsolatban további átalakulásról beszélhetünk a logisztika területén is, így például a készletgazdálkodás, az ellátási lánc változik, hiszen meg kell határozni, hogy a fizikailag létező üzletek mekkora és milyen készlettel rendelkezzenek. Vagyis nem csak a plázák stratégiája módosul, hanem a webáruházaknak a fizikai valóságban is jelen kell lenniük, mert a vásárlói döntési út jóval bonyolultabb viselkedési forma, mint azt korábban képzeltük.

Már nem úgy működik a vásárlás, hogy egyszerűen mindent megveszünk az interneten, vagyis a kiválasztás, az opciók mérlegelése sokoldalúbb folyamat. Az online kereskedelmi térben mozgó nagy szereplők bemutatótermeket, showroomokat fognak működtetni, ahol nem feltétlenül kell számolni nagy létszámú személyzettel, de interaktívvá kell válniuk, meg kell ismertetni a termékeket a vásárlókkal. Erre ideális terep a bevásárlóközpont az attraktív környezetével és a jelentős nagyságrendjével, amely így a változó piaci környezetben is megőrizheti integráló szerepét.

Fotó: Anna Strigana Fedotova - shutterstock.com

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

A hazai e-kereskedők sorra nyitják a boltokat. Jönnek a hibrid modellek

Tavaly 3,3 millióan vásároltak online termékeket Magyarországon összesen bruttó 625 milliárd forintért. Ez az adat 16%-kal múlta felül a 2018-as szintet. Az e-kereskedelem elérte a teljes magyar retail forgalom 6,3%-át. Új trend, hogy a webáruházak boltokat nyitnak, ahol az online és offline csatornák egyszerre vannak jelen.

A GKI Digital és az Árukereső bemutatta a magyar online kiskereskedelmi piac 2019-es eredményeit. Tavaly az e-kereskedelem fejlődésének legfontosabb motorja a vásárlási gyakoriság folyamatos bővülése. Az egy főre jutó éves, online rendelésszám 2019-ben elérte a 13,2 online vásárlás/fő szintet, miközben az átlagos vásárlói kosár mérete csak az inflációt némileg meghaladó mértékben bővült, bruttó 14,4 ezer forint körül alakult.

A magyar vásárlók a hazai rendelés mellett külföldi webáruházakban is aktivizálták magukat,  főleg kínai cégeknél. Az online rendelések többségét, mintegy 60%-át logisztikai szolgáltató juttatja el a vásárlókhoz, ezen belül pedig tovább erősödött a házhoz szállítás, és gyengült a csomagpont. Emellett népszerű megoldás a személyes átvétel.

A futárszolgáltatás egyre kifinomultabb módszerekkel dolgoznak, már nem kell egész nap várni a logisztikai munkatársat, hiszen jellemzően 1-3 órás időintervallumokat tudnak megadni, sőt, a vásárló egyeztethet is a futárral. Ezzel párhuzamosan a logisztikai szolgáltatók csomagpontjainak szerepe csökken. Bár országszerte mintegy 5000 kiskereskedelmi egységben érhető el csomagponti szolgáltatás, a hálózatok mérete érdemben nem tudott bővülni az utóbbi 2 évben.

Egyre erőteljesebb trend, hogy a virtuális vásárlóterek mellett a szolgáltatók valós fizikai boltokat is nyitnak, hogy a személyes kapcsolat megteremtődjön a két fél között, amely a bizalmat és a kereskedői márkát is erősíti. Az online és offline csatornák átjárhatóságát célzó fejlesztések olyannyira felgyorsultak, hogy a csak online áruházként induló kereskedők is hagyományos üzletek, átadópontok, bemutatótermek létesítésébe kezdtek.

Ezeknek köszönhetően 2019-ben a magyarországi online rendeléseknek több, mint 27%-át a vásárlók személyes bolti átvétellel kérték. A személyes átvétel jelentősége pedig forgalom-arányosan még szembetűnőbb: a teljes online kiskereskedelmi forgalom mintegy 80%-a több csatornás kereskedőknél realizálódik.

Az e-kereskedelemben érdekelt futárcégek többsége a házhoz szállítás mellett a csomagponti szolgáltatását is folyamatosan fejleszti. Az 5 legnagyobb belföldi logisztikai szolgáltató mindegyike (MPL, GLS, DPD, Sprinter, Express One) üzemeltet már saját csomagpont-hálózatot is, kettőnek pedig emellett csomagautomatái is vannak (MPL, GLS).

A plázák is beszállhatnak a bizniszbe

Az online kereskedelem térhódítása így még jól is jön a plázáknak, hiszen az új trendeknek megfelelően a bevásárlóközpontok közép- és hosszú távon megfelelő helyszínt biztosíthatnak az ún. omni-csatornás üzleti modellnek. Ez egy integrált kereskedést jelent, vagyis egymást kiegészítve kezelik az online és az offline értékesítést, miközben élményt kínálnak a vásárlóknak.

Ezzel kapcsolatban további átalakulásról beszélhetünk a logisztika területén is, így például a készletgazdálkodás, az ellátási lánc változik, hiszen meg kell határozni, hogy a fizikailag létező üzletek mekkora és milyen készlettel rendelkezzenek. Vagyis nem csak a plázák stratégiája módosul, hanem a webáruházaknak a fizikai valóságban is jelen kell lenniük, mert a vásárlói döntési út jóval bonyolultabb viselkedési forma, mint azt korábban képzeltük.

Már nem úgy működik a vásárlás, hogy egyszerűen mindent megveszünk az interneten, vagyis a kiválasztás, az opciók mérlegelése sokoldalúbb folyamat. Az online kereskedelmi térben mozgó nagy szereplők bemutatótermeket, showroomokat fognak működtetni, ahol nem feltétlenül kell számolni nagy létszámú személyzettel, de interaktívvá kell válniuk, meg kell ismertetni a termékeket a vásárlókkal. Erre ideális terep a bevásárlóközpont az attraktív környezetével és a jelentős nagyságrendjével, amely így a változó piaci környezetben is megőrizheti integráló szerepét.

Fotó: Anna Strigana Fedotova - shutterstock.com

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC