X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Amikor az irodaházak emberré váltak – 10 forradalmi változás az irodapiacon

2019. Szeptember 11. Urbanisztika
A wellbeing ma már az irodapiacon alapvetés, hiszen dolgozói jóllét nélkül elképzelhetetlen sikeres iroda és hatékony munkatárs. Erről értekezünk a „10 forradalmi változás az irodapiacon” sorozatunk 5. részében.

A világtrendek szinte úgy jelennek meg az életünkben, mint a tornádók, de szerencsére nem pusztítanak, csupán gyökeresen átalakítják a mindennapjainkat. Ilyen trend a dolgozói jóllét is, azaz a wellbeing. 10 éve a világgazdasági válság közepén még szó sem volt munkahelyi jóllétről, hiszen mindenki próbált a felszínen maradni. Az irodaházakban nőtt az üresedési ráta, szinte semmi sem épült, többek között kedvező bérleti díjakkal és jelentős fit-out támogatással csábította a property menedzsment a vállalatokat.

Majd a fellendülés után újabb generációs irodaházak jelentek meg a piacon, ahol a krízis tapasztalataira alapozva a költséghatékonyság lett az úr, és ennek következtében – szerencsés módon – a környezettudatosság és a fenntarthatóság előtérbe került, plusz megjelent a klímavédelem is a globális közbeszédben. Ilyen értelemben egyfajta divat lett a wellbeing, ami esetünkben mindenképpen egy olyan divat, ami nem csupán hóbort, hanem tényleg szükséges trend a 21. században.

Megszemélyesült a bérlő

Már nem a személytelen vállalat, mint bérlő áll az irodaház fókuszában, hanem a bérlő cég dolgozói, vagyis a bérlők munkaszervezetének minden egyes tagja megszemélyesült, hogy ilyen csúnya szóval éljünk. Az üzemeltetők és tulajdonosok rájöttek, hogy a bérlő nem egy személytelen cégnév, hanem dolgozók összessége, és a kollektíva munkatársakból áll, akik mind-mind önálló személyiségek eltérő igényekkel, tulajdonságokkal és vágyakkal.

Az irodaházak a növekvő versenyben már az embereket célozzák meg, és az embereken keresztül a cégeket, hogy irodát béreljenek, vagy ha már van bérleményük, akkor bővüljenek vagy hosszabbítsák meg a szerződésüket. Itt egyfajta kiterjesztésről is beszélhetünk, hiszen első fázisban a növekvő szakemberhiányt a cégek az irodájuk komfortosabbá tételével próbálták elérni, majd az irodaházak is rájöttek, hogy a munkaerő-megtartásban nekik is szerepük van, partnerséget kell vállalniuk. Tipikus win-win szituáció: ha a cég megtartja a dolgozóit, akkor az irodaház megtartja a bérlőit, hiszen ha szeretik a dolgozók a munkahelyüket, akkor a cég is jól érzi magát az irodaházban.

Közösségek az irodaházban

A másik aspektus a közösségi terek előtérbe kerülése, hiszen nem csak az irodán belül, hanem az egész irodaházban létre lehet hozni közösségi tereket. Régebben az épületek közös területei csupán arra szolgáltak, hogy közlekedési útvonalakat biztosítsanak a dolgozóknak a megfelelő emeletre való eljutás során. Senkinek sem jutott eszébe, hogy a reggel munkába igyekvőket megállítsa, vagy akár napközben a dolgozókat értelmes elfoglaltság érdekében kicsalogassa a munkahelyük falai közül.

Ma már a közös területek nem csak a közös területi szorzót jelentik, hanem a kávézókat, bárokat, konferenciatermet, egyéb szolgáltatásokat nyújtó helyiségeket, ha pedig irodaparkról beszélünk, akkor aztán számtalan retail-funkció is megélhet az épületekben. Ma már egy étterem nem egy szürke kis büfé, hanem igényes vendéglátóipari egység, ahol a teraszon üldögélve hosszasan lehet beszélgetni, vagy vegán kajákból is rendelhetünk. Előtérbe kerülnek a plusz szolgáltatások, legyen az biopiac, sportesemény vagy egyéb rendezvény.

A recepciós feladatköre kibővült, vagy megjelent a humán recepciós, aki az irodaház plusz szolgáltatásait ellátja, így intézi a színházjegyet, a fodrászhoz bejelenti a pácienst, szervezi a tornát satöbbi. Sőt, ma már egyre több helyen szállodai nívót képvisel például a lobbytérben kialakított társalgó, amely számos funkciót betölthet, és még folytathatnánk a sort.

Emellett a kint és a bent harmóniájának megteremtése során nem csak a belső közös területek értékelődtek fel, hanem az épületet körbevevő zöld zónák szerepe is nőtt, ahol relaxáló helyeket alakítanak ki, kültéri tárgyalókat rendeznek be, igényes biodiverzifikált kerteket/tetőkerteket/teraszokat építenek, pingpongasztalt állítanak fel, és egyéb szabadidős tevékenységre ösztönzik az itt dolgozókat. Igazi oázisokat hoznak létre az irodaházak, hogy a bérlők feltöltődjenek és a „zöld” helyszínen plusz energiákat nyerjenek.

Egészség az irodában

De természetesen az irodák falain belül is előtérbe került a jóllét, hangsúlyos szerepet kap az egészség, amely gyűjtőfogalom, hiszen az ember fizikai és lelki egészségéről is beszélhetünk. A fizikai aspektushoz sorolhatjuk az ergonómiát, amely az emberi testet óvja az irodabútorok, asztalok és székek segítségével. Csökkenthető a fluktuáció, és csökkenthető a beteg napok száma, a sokszínű és humánus környezet pedig kihat a lelki dimenziókra is.

Többféle munkaterületet hoznak létre, így a testhelyzetünket folyamatosan változtathatjuk, nomád munkaállomás mellett akár állva is dolgozhatunk, majd belesüppedhetünk egy kényelmes szófába. A változatosság révén gyorsan regenerálódhatunk, csökkenthetjük a fásultságot, a mozgás vitalitást csempész az izmainkba és az agyunkba. Sőt, van ahol kondi gépekkel is farkasszemet nézhetünk, az pedig már közhely, hogy biciklivel járhatunk dolgozni, hiszen a zuhanyzó alap, vagy éppen közös jógán, fitneszen vehetünk részt.

A dolgozói jóllét az iroda kényelme és a vállalat szemléletbeli humanizmusa mellett a munkahelyek fizikai jellemzőiben is tetten érhetők, mint a természetes világítás, a friss levegő, a hőmérséklet helyiségalapú szabályozása, a páratartalom beállítása stb. Ezek a szempontok mind-mind egyesülnek az egyik legújabb zöld rendszerben, a WELL-ben, amelyben az irodaház mellett az iroda is minősíthető. Eltűntek a határok, az irodaház és a bérlők irodái aktív kölcsönhatásba kerültek egymással, ahol a cél közös, hiszen a profit mellett élhető környezetre vágyik mindenki.

A sorozatunk többi része elérhető a cím alatt szereplő "10 forradalmi változás az irodapiacon" címkére (tagre) kattintással.

Fotó: Az Év Irodája - Skyscanner-iroda és BP-iroda

A dolgozói jóllét mindenekelőtt! Te is ezt mondod? Érdekel a WELL jelene és jövője? Gyere el az OfficeXPO első, szakmai napjára, Az Év Irodája és a HUGBC közös konferenciájára.

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Amikor az irodaházak emberré váltak – 10 forradalmi változás az irodapiacon

A wellbeing ma már az irodapiacon alapvetés, hiszen dolgozói jóllét nélkül elképzelhetetlen sikeres iroda és hatékony munkatárs. Erről értekezünk a „10 forradalmi változás az irodapiacon” sorozatunk 5. részében.

A világtrendek szinte úgy jelennek meg az életünkben, mint a tornádók, de szerencsére nem pusztítanak, csupán gyökeresen átalakítják a mindennapjainkat. Ilyen trend a dolgozói jóllét is, azaz a wellbeing. 10 éve a világgazdasági válság közepén még szó sem volt munkahelyi jóllétről, hiszen mindenki próbált a felszínen maradni. Az irodaházakban nőtt az üresedési ráta, szinte semmi sem épült, többek között kedvező bérleti díjakkal és jelentős fit-out támogatással csábította a property menedzsment a vállalatokat.

Majd a fellendülés után újabb generációs irodaházak jelentek meg a piacon, ahol a krízis tapasztalataira alapozva a költséghatékonyság lett az úr, és ennek következtében – szerencsés módon – a környezettudatosság és a fenntarthatóság előtérbe került, plusz megjelent a klímavédelem is a globális közbeszédben. Ilyen értelemben egyfajta divat lett a wellbeing, ami esetünkben mindenképpen egy olyan divat, ami nem csupán hóbort, hanem tényleg szükséges trend a 21. században.

Megszemélyesült a bérlő

Már nem a személytelen vállalat, mint bérlő áll az irodaház fókuszában, hanem a bérlő cég dolgozói, vagyis a bérlők munkaszervezetének minden egyes tagja megszemélyesült, hogy ilyen csúnya szóval éljünk. Az üzemeltetők és tulajdonosok rájöttek, hogy a bérlő nem egy személytelen cégnév, hanem dolgozók összessége, és a kollektíva munkatársakból áll, akik mind-mind önálló személyiségek eltérő igényekkel, tulajdonságokkal és vágyakkal.

Az irodaházak a növekvő versenyben már az embereket célozzák meg, és az embereken keresztül a cégeket, hogy irodát béreljenek, vagy ha már van bérleményük, akkor bővüljenek vagy hosszabbítsák meg a szerződésüket. Itt egyfajta kiterjesztésről is beszélhetünk, hiszen első fázisban a növekvő szakemberhiányt a cégek az irodájuk komfortosabbá tételével próbálták elérni, majd az irodaházak is rájöttek, hogy a munkaerő-megtartásban nekik is szerepük van, partnerséget kell vállalniuk. Tipikus win-win szituáció: ha a cég megtartja a dolgozóit, akkor az irodaház megtartja a bérlőit, hiszen ha szeretik a dolgozók a munkahelyüket, akkor a cég is jól érzi magát az irodaházban.

Közösségek az irodaházban

A másik aspektus a közösségi terek előtérbe kerülése, hiszen nem csak az irodán belül, hanem az egész irodaházban létre lehet hozni közösségi tereket. Régebben az épületek közös területei csupán arra szolgáltak, hogy közlekedési útvonalakat biztosítsanak a dolgozóknak a megfelelő emeletre való eljutás során. Senkinek sem jutott eszébe, hogy a reggel munkába igyekvőket megállítsa, vagy akár napközben a dolgozókat értelmes elfoglaltság érdekében kicsalogassa a munkahelyük falai közül.

Ma már a közös területek nem csak a közös területi szorzót jelentik, hanem a kávézókat, bárokat, konferenciatermet, egyéb szolgáltatásokat nyújtó helyiségeket, ha pedig irodaparkról beszélünk, akkor aztán számtalan retail-funkció is megélhet az épületekben. Ma már egy étterem nem egy szürke kis büfé, hanem igényes vendéglátóipari egység, ahol a teraszon üldögélve hosszasan lehet beszélgetni, vagy vegán kajákból is rendelhetünk. Előtérbe kerülnek a plusz szolgáltatások, legyen az biopiac, sportesemény vagy egyéb rendezvény.

A recepciós feladatköre kibővült, vagy megjelent a humán recepciós, aki az irodaház plusz szolgáltatásait ellátja, így intézi a színházjegyet, a fodrászhoz bejelenti a pácienst, szervezi a tornát satöbbi. Sőt, ma már egyre több helyen szállodai nívót képvisel például a lobbytérben kialakított társalgó, amely számos funkciót betölthet, és még folytathatnánk a sort.

Emellett a kint és a bent harmóniájának megteremtése során nem csak a belső közös területek értékelődtek fel, hanem az épületet körbevevő zöld zónák szerepe is nőtt, ahol relaxáló helyeket alakítanak ki, kültéri tárgyalókat rendeznek be, igényes biodiverzifikált kerteket/tetőkerteket/teraszokat építenek, pingpongasztalt állítanak fel, és egyéb szabadidős tevékenységre ösztönzik az itt dolgozókat. Igazi oázisokat hoznak létre az irodaházak, hogy a bérlők feltöltődjenek és a „zöld” helyszínen plusz energiákat nyerjenek.

Egészség az irodában

De természetesen az irodák falain belül is előtérbe került a jóllét, hangsúlyos szerepet kap az egészség, amely gyűjtőfogalom, hiszen az ember fizikai és lelki egészségéről is beszélhetünk. A fizikai aspektushoz sorolhatjuk az ergonómiát, amely az emberi testet óvja az irodabútorok, asztalok és székek segítségével. Csökkenthető a fluktuáció, és csökkenthető a beteg napok száma, a sokszínű és humánus környezet pedig kihat a lelki dimenziókra is.

Többféle munkaterületet hoznak létre, így a testhelyzetünket folyamatosan változtathatjuk, nomád munkaállomás mellett akár állva is dolgozhatunk, majd belesüppedhetünk egy kényelmes szófába. A változatosság révén gyorsan regenerálódhatunk, csökkenthetjük a fásultságot, a mozgás vitalitást csempész az izmainkba és az agyunkba. Sőt, van ahol kondi gépekkel is farkasszemet nézhetünk, az pedig már közhely, hogy biciklivel járhatunk dolgozni, hiszen a zuhanyzó alap, vagy éppen közös jógán, fitneszen vehetünk részt.

A dolgozói jóllét az iroda kényelme és a vállalat szemléletbeli humanizmusa mellett a munkahelyek fizikai jellemzőiben is tetten érhetők, mint a természetes világítás, a friss levegő, a hőmérséklet helyiségalapú szabályozása, a páratartalom beállítása stb. Ezek a szempontok mind-mind egyesülnek az egyik legújabb zöld rendszerben, a WELL-ben, amelyben az irodaház mellett az iroda is minősíthető. Eltűntek a határok, az irodaház és a bérlők irodái aktív kölcsönhatásba kerültek egymással, ahol a cél közös, hiszen a profit mellett élhető környezetre vágyik mindenki.

A sorozatunk többi része elérhető a cím alatt szereplő "10 forradalmi változás az irodapiacon" címkére (tagre) kattintással.

Fotó: Az Év Irodája - Skyscanner-iroda és BP-iroda

A dolgozói jóllét mindenekelőtt! Te is ezt mondod? Érdekel a WELL jelene és jövője? Gyere el az OfficeXPO első, szakmai napjára, Az Év Irodája és a HUGBC közös konferenciájára.

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC