X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Az európai kiskereskedelem magához tért. De új trendek hódítanak

2020. Július 15. Retail
A járvány miatti korlátozások alatt az egyes ágazatok közül a kiskereskedelem szenvedte el a legnagyobb veszteségeket. A friss adatok szerint most a retail szektorban élénkülő kereslet figyelhető meg. Európa követi a kínai folyamatokat, a lazítások következményeként ismét nőtt a forgalom.

Az európai kiskereskedelmi forgalomra vonatkozó első adatok biztatónak tűnnek (lásd grafikon), mivel a betérő vásárlók számának csökkenése a korábbinál kisebb mértékű, de azt még egyelőre nem tudni, hogy ebből mennyi az ún. bosszúvásárlás, vagyis annak a jelenségnek a hatása, amikor a karanténból kiszabadult vevők túlkompenzálva a szokásosnál jóval többet költenek. Főleg a német és a svájci kiskereskedelemre igaz, hogy a korlátozások feloldása óta eltelt pár hétben a vártnál nagyobb mértékű talpra állás volt tapasztalható, írja elemzésében a Fidelity International.

Ellenben a retail szektoron belül a luxuscikkek iránti kereslet jövője jóval bizonytalanabb, hiszen Európából teljesen eltűntek a kínaiak, akikhez az ilyen termékek európai piacán realizált árbevétel mintegy 50%-a köthető. Összességében is érdekes számokkal találkozhatunk: Kína adja a világ luxuscikk-értékesítésének kb. 40%-át, és e piac növekedésének 70%-át is az ottani fogyasztók idézik elő.

Most a járvány miatt a világturizmus nagy veszteségeket szenvedett el, ennek következményeként a kínaiak otthon vásárolnak luxustermékeket. Például a Kantonban működő Hermes áruházban az áprilisi újranyitás napján rekordösszegű, 2,7 millió dolláros forgalmat regisztráltak.

Eközben Európában a divat fővárosainak tartott Milánó és Párizs luxusüzletei szinte konganak az ürességtől, mivel a vásárlók félnek a járvány második hullámától, és a súlyos globális recesszió is eltántorítja őket. Európa talpra állása – és az idegenforgalom újraindulása − során a következő nagy próbatétel az lesz, amikor több ország is megnyitja a határait az EU tagországok utazói előtt.

Új viselkedésminták

Bár a gazdaság ismét fellendülőben van, a fogyasztói magatartás változik, hiszen a recesszió és az állásuk miatt aggódó fogyasztók várhatóan takarékosabban élnek és kevesebbet költenek. Ha mégis luxuscikkeket vesznek, akkor a jól bevált márkákat és a klasszikus stílusokat részesítik előnyben.

Ráadásul az Y generáció gazdasági helyzetét jobban megviselte a járvány, mint az idősebb generációkét, noha az ipszilonok az utóbbi pár évben a luxuscikkek piacának legfontosabb fogyasztói voltak. Emellett a forgalom – csakúgy, mint más termékcsoportok esetén is – a válság hatására egyre inkább átterelődik az online értékesítési csatornákra.

A fogyasztók viselkedésváltozásának hatására például a Gucci divatház nemrég bejelentette, hogy kollekciói ezentúl hosszabb élettartamúak lesznek, és a cég az eddigi évi öt divatbemutató számát kettőre csökkentette. A lezserebb öltözékek piacának nagy lökést adott, hogy tömegek kezdtek el otthonról dolgozni, és ez a tendencia várhatóan tartós is marad. Az egészségápolási és wellness-termékek iránti kereslet, mely már az elmúlt hónapokban is számottevően megugrott, várhatóan tovább fog növekedni.

Bár a kiskereskedelemben megfigyelhető az élénkülés, annak mértéke még bizonytalan, egyrészt a járvány várható második üteme miatt, másrészt a terjedő távmunka más típusú termékekre helyezi a hangsúlyt a korábbi tendenciákhoz képest. A home office nem követeli meg a dress code-ot, lazábban öltözhetünk, és a közösségi távolságtartás miatt kevesebb az impulzus, a személyes interakció, így a divat is háttérbe szorulhat. Emellett az ágazatnak rövid- és középtávon nem tesz majd jót a raktárkészlet-felhalmozódás és a várhatóan jelentős leárazások sora sem.

A nagyobb luxusmárkák piaci részesedése nőhet

Az elmúlt 12 hónap során a luxuscikkek forgalma nagyobb volt az egész retail szektor átlagánál, aminek hátterében a már említett, robusztus kínai kereslet állt. A visszaesés ellenére a Fidelity pozitívan ítéli meg a luxustermékek piacát, hiszen az itt működő cégek jellemzően stabil mérleggel, magas haszonkulccsal és kedvezőbb raktárkészlet-gazdálkodási pozícióval rendelkeznek.

A piacvezető cégek ezt az előnyüket arra használták ki, hogy tovább erősítsék a pozíciójukat az ellátási láncuk és az üzletmenetük fenntarthatóságának javítása révén. Mindez tartós, fenntarthatóan előállított és később még jó áron eladható termékeket eredményezett: pontosan azt, amire a fogyasztók manapság vágynak.

„A kellemes meglepetést hozó rövid távú adatok ellenére a kiskereskedelem hosszú távú kilátásai rendkívül bizonytalanok, mivel a Covid-járványt követő új világban számos strukturális kérdőjel övezi a kiskereskedők üzleti modelljét, és a második hullám veszélye is itt lóg a levegőben. A talpra állás egyelőre viszonylag jó ütemben zajlik, de az is egyértelmű, hogy a második negyedévben a vállalkozások az értékesítési árbevételük meredek zuhanásáról fognak beszámolni, és az árleszállítások kedvezőtlen hatással lesznek a nyereségességre”- foglalja össze a tendenciákat Al-Hilal István, a Fidelity International kelet-közép európai igazgatója.

Fotó: GettyImages

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Az európai kiskereskedelem magához tért. De új trendek hódítanak

A járvány miatti korlátozások alatt az egyes ágazatok közül a kiskereskedelem szenvedte el a legnagyobb veszteségeket. A friss adatok szerint most a retail szektorban élénkülő kereslet figyelhető meg. Európa követi a kínai folyamatokat, a lazítások következményeként ismét nőtt a forgalom.

Az európai kiskereskedelmi forgalomra vonatkozó első adatok biztatónak tűnnek (lásd grafikon), mivel a betérő vásárlók számának csökkenése a korábbinál kisebb mértékű, de azt még egyelőre nem tudni, hogy ebből mennyi az ún. bosszúvásárlás, vagyis annak a jelenségnek a hatása, amikor a karanténból kiszabadult vevők túlkompenzálva a szokásosnál jóval többet költenek. Főleg a német és a svájci kiskereskedelemre igaz, hogy a korlátozások feloldása óta eltelt pár hétben a vártnál nagyobb mértékű talpra állás volt tapasztalható, írja elemzésében a Fidelity International.

Ellenben a retail szektoron belül a luxuscikkek iránti kereslet jövője jóval bizonytalanabb, hiszen Európából teljesen eltűntek a kínaiak, akikhez az ilyen termékek európai piacán realizált árbevétel mintegy 50%-a köthető. Összességében is érdekes számokkal találkozhatunk: Kína adja a világ luxuscikk-értékesítésének kb. 40%-át, és e piac növekedésének 70%-át is az ottani fogyasztók idézik elő.

Most a járvány miatt a világturizmus nagy veszteségeket szenvedett el, ennek következményeként a kínaiak otthon vásárolnak luxustermékeket. Például a Kantonban működő Hermes áruházban az áprilisi újranyitás napján rekordösszegű, 2,7 millió dolláros forgalmat regisztráltak.

Eközben Európában a divat fővárosainak tartott Milánó és Párizs luxusüzletei szinte konganak az ürességtől, mivel a vásárlók félnek a járvány második hullámától, és a súlyos globális recesszió is eltántorítja őket. Európa talpra állása – és az idegenforgalom újraindulása − során a következő nagy próbatétel az lesz, amikor több ország is megnyitja a határait az EU tagországok utazói előtt.

Új viselkedésminták

Bár a gazdaság ismét fellendülőben van, a fogyasztói magatartás változik, hiszen a recesszió és az állásuk miatt aggódó fogyasztók várhatóan takarékosabban élnek és kevesebbet költenek. Ha mégis luxuscikkeket vesznek, akkor a jól bevált márkákat és a klasszikus stílusokat részesítik előnyben.

Ráadásul az Y generáció gazdasági helyzetét jobban megviselte a járvány, mint az idősebb generációkét, noha az ipszilonok az utóbbi pár évben a luxuscikkek piacának legfontosabb fogyasztói voltak. Emellett a forgalom – csakúgy, mint más termékcsoportok esetén is – a válság hatására egyre inkább átterelődik az online értékesítési csatornákra.

A fogyasztók viselkedésváltozásának hatására például a Gucci divatház nemrég bejelentette, hogy kollekciói ezentúl hosszabb élettartamúak lesznek, és a cég az eddigi évi öt divatbemutató számát kettőre csökkentette. A lezserebb öltözékek piacának nagy lökést adott, hogy tömegek kezdtek el otthonról dolgozni, és ez a tendencia várhatóan tartós is marad. Az egészségápolási és wellness-termékek iránti kereslet, mely már az elmúlt hónapokban is számottevően megugrott, várhatóan tovább fog növekedni.

Bár a kiskereskedelemben megfigyelhető az élénkülés, annak mértéke még bizonytalan, egyrészt a járvány várható második üteme miatt, másrészt a terjedő távmunka más típusú termékekre helyezi a hangsúlyt a korábbi tendenciákhoz képest. A home office nem követeli meg a dress code-ot, lazábban öltözhetünk, és a közösségi távolságtartás miatt kevesebb az impulzus, a személyes interakció, így a divat is háttérbe szorulhat. Emellett az ágazatnak rövid- és középtávon nem tesz majd jót a raktárkészlet-felhalmozódás és a várhatóan jelentős leárazások sora sem.

A nagyobb luxusmárkák piaci részesedése nőhet

Az elmúlt 12 hónap során a luxuscikkek forgalma nagyobb volt az egész retail szektor átlagánál, aminek hátterében a már említett, robusztus kínai kereslet állt. A visszaesés ellenére a Fidelity pozitívan ítéli meg a luxustermékek piacát, hiszen az itt működő cégek jellemzően stabil mérleggel, magas haszonkulccsal és kedvezőbb raktárkészlet-gazdálkodási pozícióval rendelkeznek.

A piacvezető cégek ezt az előnyüket arra használták ki, hogy tovább erősítsék a pozíciójukat az ellátási láncuk és az üzletmenetük fenntarthatóságának javítása révén. Mindez tartós, fenntarthatóan előállított és később még jó áron eladható termékeket eredményezett: pontosan azt, amire a fogyasztók manapság vágynak.

„A kellemes meglepetést hozó rövid távú adatok ellenére a kiskereskedelem hosszú távú kilátásai rendkívül bizonytalanok, mivel a Covid-járványt követő új világban számos strukturális kérdőjel övezi a kiskereskedők üzleti modelljét, és a második hullám veszélye is itt lóg a levegőben. A talpra állás egyelőre viszonylag jó ütemben zajlik, de az is egyértelmű, hogy a második negyedévben a vállalkozások az értékesítési árbevételük meredek zuhanásáról fognak beszámolni, és az árleszállítások kedvezőtlen hatással lesznek a nyereségességre”- foglalja össze a tendenciákat Al-Hilal István, a Fidelity International kelet-közép európai igazgatója.

Fotó: GettyImages

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC