X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Az online kiskereskedelem ötödével bővült az első negyedévben

2020. Május 08. Retail
Az e-kereskedők az első negyedévben mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek, bruttó 149,6 milliárd forint értékben, ami a rendelésk számában 15,9 százalékos, értékében pedig 21,4 százalékos bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, az eredményekre a koronavírus megjelenése is hatással volt - olvasható a GKI Digital jelentésében.

Bár az év második felére vásárlóerőcsökkenés és gazdasági recesszió várható (amely során az év végéig akár 3-7 százalék körül is csökkenhet a magyarországi GDP), az éves online forgalomban drasztikus változások helyett inkább csak átrendeződésekre számítanak. Úgy vélik, az első két negyedév megnövekedett online vásárlói bázisa és rendelésszáma segíthet abban, hogy az online kereskedelem az év második felében is tartani tudja a növekedés gyorsuló dinamikáját, így a piac a mostani kilátások alapján, a 2019-es 16 százalékos bővülést követően idén éves szinten mintegy 25 százalékkal növekedhet.

Az online szektor gyors növekedésében szerepet játszott, hogy a járványhelyzet miatt fellendült az élelmiszerek, tisztítószerek, vitaminok, gyógyszerek iránti kereslet, a digitális oktatás és a távmunka következtében pedig a vásárlók érdeklődése a műszaki cikkek, laptopok, számítástechnikai kiegészítők felé fordult. Ezt követően sorra jelentek meg az újabb igények, így az otthonléthez kapcsolódó bútorok, kényelmes ruházat, lakásfelújításhoz, kertrendezéshez szükséges eszközök, valamint sportszerek forgalma nőtt meg. Ezekkel a beszerzésekkel párhuzamosan azonban más, az otthoni tartózkodás alatt nélkülözhető kategóriák forgalma drasztikusan csökkent, példaként a divatcikkeket, szépségápolási termékeket, fényképezésre, videózásra használható műszaki cikkeket említették.

A GKI Digital mérései szerint a járvány eredményeképp a március közepe és április vége közötti másfél hónapban több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon, ezzel az aktív online vásárló, felnőtt lakosság száma már eléri a 3,35 milliót. A bővülés mértékét érzékelteti, hogy 2019-ben 8 hónap alatt nőtt organikusan ilyen mértékben az új belépők száma, mint most a járvány hatására alig másfél hónap alatt.

A koronavírus az online kereskedelem mellett a logisztikára is kihatott. Míg 2019-ben a belföldi rendelések mintegy 43 százaléka valamilyen személyes átvételi módon került a vásárlóhoz (csomagpont vagy bolti átvétel), addig 2020 tavaszán a házhoz szállítási szolgáltatást nyújtó logisztikai cégek kerültek előtérbe, ennek köszönhetően a futárszolgálatok egész áprilisban karácsonyi (novemberi, decemberi) vagy akár azt meghaladó csomagszámokkal dolgoztak.

Fotó: shutterstock.com

Média forrás: mti
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Az online kiskereskedelem ötödével bővült az első negyedévben

2020. Május 08. Retail
Az e-kereskedők az első negyedévben mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek, bruttó 149,6 milliárd forint értékben, ami a rendelésk számában 15,9 százalékos, értékében pedig 21,4 százalékos bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, az eredményekre a koronavírus megjelenése is hatással volt - olvasható a GKI Digital jelentésében.

Bár az év második felére vásárlóerőcsökkenés és gazdasági recesszió várható (amely során az év végéig akár 3-7 százalék körül is csökkenhet a magyarországi GDP), az éves online forgalomban drasztikus változások helyett inkább csak átrendeződésekre számítanak. Úgy vélik, az első két negyedév megnövekedett online vásárlói bázisa és rendelésszáma segíthet abban, hogy az online kereskedelem az év második felében is tartani tudja a növekedés gyorsuló dinamikáját, így a piac a mostani kilátások alapján, a 2019-es 16 százalékos bővülést követően idén éves szinten mintegy 25 százalékkal növekedhet.

Az online szektor gyors növekedésében szerepet játszott, hogy a járványhelyzet miatt fellendült az élelmiszerek, tisztítószerek, vitaminok, gyógyszerek iránti kereslet, a digitális oktatás és a távmunka következtében pedig a vásárlók érdeklődése a műszaki cikkek, laptopok, számítástechnikai kiegészítők felé fordult. Ezt követően sorra jelentek meg az újabb igények, így az otthonléthez kapcsolódó bútorok, kényelmes ruházat, lakásfelújításhoz, kertrendezéshez szükséges eszközök, valamint sportszerek forgalma nőtt meg. Ezekkel a beszerzésekkel párhuzamosan azonban más, az otthoni tartózkodás alatt nélkülözhető kategóriák forgalma drasztikusan csökkent, példaként a divatcikkeket, szépségápolási termékeket, fényképezésre, videózásra használható műszaki cikkeket említették.

A GKI Digital mérései szerint a járvány eredményeképp a március közepe és április vége közötti másfél hónapban több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon, ezzel az aktív online vásárló, felnőtt lakosság száma már eléri a 3,35 milliót. A bővülés mértékét érzékelteti, hogy 2019-ben 8 hónap alatt nőtt organikusan ilyen mértékben az új belépők száma, mint most a járvány hatására alig másfél hónap alatt.

A koronavírus az online kereskedelem mellett a logisztikára is kihatott. Míg 2019-ben a belföldi rendelések mintegy 43 százaléka valamilyen személyes átvételi módon került a vásárlóhoz (csomagpont vagy bolti átvétel), addig 2020 tavaszán a házhoz szállítási szolgáltatást nyújtó logisztikai cégek kerültek előtérbe, ennek köszönhetően a futárszolgálatok egész áprilisban karácsonyi (novemberi, decemberi) vagy akár azt meghaladó csomagszámokkal dolgoztak.

Fotó: shutterstock.com

Média forrás: mti

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC