X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Dübörög a kiskereskedelem. Nyomulnak a márkák, épülnek a plázák

2018. Március 07. Retail
A hazai kereskedelmi ingatlanpiacon a retail szektor kissé az iroda- és raktárpiac mögé szorult, kevesebb látványos fejlesztés zajlik a kiskereskedelemben. Pedig itt is vannak történések, érdemes rápillantani a folyamatokra. Csörgő Anitát, a CBRE kiskereskedelmi részlegének vezetőjét is megkérdeztük, hogy röviden jellemezze a jelenlegi piaci helyzetet.

Növekvő vásárlóerő és forgalom

Nemrég jött ki a legfrissebb KSH-statisztika, miszerint januárban a kiskereskedelmi forgalom 7,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az adat meglepte a szakértőket, hiszen ilyen magas évkezdetre nem számítottak. Az egyes termékcsoportokon belül a nem élelmiszer jellegű árucikkek eladásai 11,6 százalékkal haladták meg az előző évit, vagyis az üzemanyag mellett a tartós cikkek jelentős eladási növekedést produkáltak. Emellett javul a fogyasztói bizalom, valamint a turizmushoz kapcsolódóan számos vállalkozás profitál a gazdasági növekedésből.

A kiskereskedelem felfutását továbbra is segítik a makrogazdasági tényezők, amelyek hatást gyakorolnak a folyamatos reálbér-növekedésre. Emellett a vásárlóerő a stabil financiális háttérnek és a GDP-nek köszönhetően növekszik. A vásárlóerő 11,8%-kal nőtt egy év alatt, amely azért jelentős teljesítmény, és ebben a növekedésben megelőzzük a régiós országokat. Persze még így is jelentős az elmaradás, hiszen az EU átlagában ez a szám 8400 euró/fő, míg a cseheknél és a lengyeleknél 6700 euró/fő.

„A lakossági kereslet alapjai immár a negyedik egymást követő évben szilárdak maradtak, és várhatóan idén is marad ez a stabilitás. Ez egyértelműen pozitívan hatott a kiskereskedők teljesítményére, bizonyos esetekben akár 20% fölötti forgalomnövekedést is regisztrálhattunk. Érdekesség, hogy a középkategóriás márkák átlagfölötti növekedéssel számolhattak, míg a luxusmárkák kevésbé sikeres évet zártak. A jelentős fizetésemelések következtében az átlagos vásárlóerő is növekszik, amely a háztartások többsége számára előnyös. Nem véletlenül a H&M, a CCC és a Pepco nyitotta a legtöbb új üzletet tavaly szerte az országban. A 2016-os új belépők, mint a Palmers és a Max&Co folytatták az expanziót, hogy csak néhány márkát említsünk” – elemezte a piaci helyzetet Csörgő Anita, a CBRE kiskereskedelmi részlegének vezetője.

Érkeznek az új márkák

Az egyes hazai régiók közötti különbségek továbbra is megmaradtak, Budapest szokás szerint túlteljesít, és a hazai átlagot 23%-kal haladja meg. Azonban érdekes, hogy az alacsonyabb vásárlóerővel rendelkező Észak-Magyarország és Dél-Dunántúl kiemelkedő növekedéssel számolhatott, így szűkült a különbség Budapest és a vidéki nagyvárosok között. Az élénkülés következményeként a prime bérleti díjak folyamatosan emelkedve elérték a 130 eurót/m2/hó az CBRE adatai szerint.

„A CBRE 14 új kiskereskedelmi márkát regisztrált 2017-ben, amelyek új szereplőként érkeztek a magyar piacra – ez nyilvánvaló növekedés a 2016-os adatokhoz képest, amikor 11 belépőt figyelhettünk meg. Azonban ez az adat még mindig elmarad a konkurens közép-európai fővárosokhoz képest. Pozitívumként értékelhetjük, hogy az új belépők fele a divatszektorból érkezett, többségük középkategóriás brand. Amíg 2016-ban a piacon az új belépők között az új kávézó és étterem koncepciók domináltak, addig tavaly a divatmárkák növekvő érdeklődését tapasztalhattuk Magyarországon, és ez a trend idén is folytatódhat” – magyarázta Csörgő Anita.

„A kiskereskedők számára a legnagyobb nehézséget a magyarországi expanzió során a magas forgalmi adó és a kvalifikált munkaerő hiánya, illetve azok növekvő költségei jelentik. Ennek ellenére idén a tavalyinál jobb évre számítunk, hiszen a kereslet alapjai továbbra is szilárdak. Bár Budapest marad az elsődleges lokáció az új brandek számára, olyan városok, mint Győr vagy Debrecen is egyre vonzóbbá válik néhány kiskereskedő részére” – tette hozzá.

Bővülések, fejlesztések

2017 az élénkülés jeleit mutatta a fejlesztésekre vonatkozóan is a korábbi esztendők gyér teljesítményéhez képest, így például az IKEA átadta harmadik, 33 ezer m2-es áruházát Dél-Pesten. Már épül az 53 ezer m2-es Etele Plaza Dél-Budán, a kelenföldi intermodális csomópont vonzáskörzetében. Az ECE által régóta tervezett 50 ezer m2-es Aquincum Center esetében megkezdődtek a bérlői megbeszélések, így 2021-ben megvalósulhat ez a pláza is. Ezen kívül Budapesten az elkövetkezendő öt évben több bevásárlóközpontot megújítanak, amelyek a növekvő igényeket jelzik. Így a Shopmark idén év végére, míg a Campona és az Arena Plaza későbbre ígéri a változást. Az utóbbinál bizonyos funkciók áthelyezésével szeretnék a bérbeadható területeket megnövelni a jelenlegi ingatlanban, vázolta a terveket Csörgő Anita

Az Imochan egy 15 ezer négyzetméteres strip mallt tervez Solymáron az Auchan áruház mellett, Soroksáron pedig a már meglévő üzletközpontját szeretné 11 ezer m2-vel bővíteni. Mindkét projekt előkészítő fázisban van, így valószínűleg 2019 lesz a megvalósítás éve.

Miközben a piac az új, illetve az újjávarázsolt bevásárlóközpontokra vár, addig a kisebb plázák is megújulnak, így pl. a Csillagvár Óbudán. Idén év vége felé pedig megnyílik végre a Párisi Udvar ötcsillagos szálloda is, ahol mintegy 2000 m2-nyi kiskereskedelmi tér várja majd a vásárlókat. De a Petőfi Sándor utca mellett épülő Szervita Square is 4500 m2-nyi retail területtel fog rendelkezni.

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Dübörög a kiskereskedelem. Nyomulnak a márkák, épülnek a plázák

A hazai kereskedelmi ingatlanpiacon a retail szektor kissé az iroda- és raktárpiac mögé szorult, kevesebb látványos fejlesztés zajlik a kiskereskedelemben. Pedig itt is vannak történések, érdemes rápillantani a folyamatokra. Csörgő Anitát, a CBRE kiskereskedelmi részlegének vezetőjét is megkérdeztük, hogy röviden jellemezze a jelenlegi piaci helyzetet.

Növekvő vásárlóerő és forgalom

Nemrég jött ki a legfrissebb KSH-statisztika, miszerint januárban a kiskereskedelmi forgalom 7,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az adat meglepte a szakértőket, hiszen ilyen magas évkezdetre nem számítottak. Az egyes termékcsoportokon belül a nem élelmiszer jellegű árucikkek eladásai 11,6 százalékkal haladták meg az előző évit, vagyis az üzemanyag mellett a tartós cikkek jelentős eladási növekedést produkáltak. Emellett javul a fogyasztói bizalom, valamint a turizmushoz kapcsolódóan számos vállalkozás profitál a gazdasági növekedésből.

A kiskereskedelem felfutását továbbra is segítik a makrogazdasági tényezők, amelyek hatást gyakorolnak a folyamatos reálbér-növekedésre. Emellett a vásárlóerő a stabil financiális háttérnek és a GDP-nek köszönhetően növekszik. A vásárlóerő 11,8%-kal nőtt egy év alatt, amely azért jelentős teljesítmény, és ebben a növekedésben megelőzzük a régiós országokat. Persze még így is jelentős az elmaradás, hiszen az EU átlagában ez a szám 8400 euró/fő, míg a cseheknél és a lengyeleknél 6700 euró/fő.

„A lakossági kereslet alapjai immár a negyedik egymást követő évben szilárdak maradtak, és várhatóan idén is marad ez a stabilitás. Ez egyértelműen pozitívan hatott a kiskereskedők teljesítményére, bizonyos esetekben akár 20% fölötti forgalomnövekedést is regisztrálhattunk. Érdekesség, hogy a középkategóriás márkák átlagfölötti növekedéssel számolhattak, míg a luxusmárkák kevésbé sikeres évet zártak. A jelentős fizetésemelések következtében az átlagos vásárlóerő is növekszik, amely a háztartások többsége számára előnyös. Nem véletlenül a H&M, a CCC és a Pepco nyitotta a legtöbb új üzletet tavaly szerte az országban. A 2016-os új belépők, mint a Palmers és a Max&Co folytatták az expanziót, hogy csak néhány márkát említsünk” – elemezte a piaci helyzetet Csörgő Anita, a CBRE kiskereskedelmi részlegének vezetője.

Érkeznek az új márkák

Az egyes hazai régiók közötti különbségek továbbra is megmaradtak, Budapest szokás szerint túlteljesít, és a hazai átlagot 23%-kal haladja meg. Azonban érdekes, hogy az alacsonyabb vásárlóerővel rendelkező Észak-Magyarország és Dél-Dunántúl kiemelkedő növekedéssel számolhatott, így szűkült a különbség Budapest és a vidéki nagyvárosok között. Az élénkülés következményeként a prime bérleti díjak folyamatosan emelkedve elérték a 130 eurót/m2/hó az CBRE adatai szerint.

„A CBRE 14 új kiskereskedelmi márkát regisztrált 2017-ben, amelyek új szereplőként érkeztek a magyar piacra – ez nyilvánvaló növekedés a 2016-os adatokhoz képest, amikor 11 belépőt figyelhettünk meg. Azonban ez az adat még mindig elmarad a konkurens közép-európai fővárosokhoz képest. Pozitívumként értékelhetjük, hogy az új belépők fele a divatszektorból érkezett, többségük középkategóriás brand. Amíg 2016-ban a piacon az új belépők között az új kávézó és étterem koncepciók domináltak, addig tavaly a divatmárkák növekvő érdeklődését tapasztalhattuk Magyarországon, és ez a trend idén is folytatódhat” – magyarázta Csörgő Anita.

„A kiskereskedők számára a legnagyobb nehézséget a magyarországi expanzió során a magas forgalmi adó és a kvalifikált munkaerő hiánya, illetve azok növekvő költségei jelentik. Ennek ellenére idén a tavalyinál jobb évre számítunk, hiszen a kereslet alapjai továbbra is szilárdak. Bár Budapest marad az elsődleges lokáció az új brandek számára, olyan városok, mint Győr vagy Debrecen is egyre vonzóbbá válik néhány kiskereskedő részére” – tette hozzá.

Bővülések, fejlesztések

2017 az élénkülés jeleit mutatta a fejlesztésekre vonatkozóan is a korábbi esztendők gyér teljesítményéhez képest, így például az IKEA átadta harmadik, 33 ezer m2-es áruházát Dél-Pesten. Már épül az 53 ezer m2-es Etele Plaza Dél-Budán, a kelenföldi intermodális csomópont vonzáskörzetében. Az ECE által régóta tervezett 50 ezer m2-es Aquincum Center esetében megkezdődtek a bérlői megbeszélések, így 2021-ben megvalósulhat ez a pláza is. Ezen kívül Budapesten az elkövetkezendő öt évben több bevásárlóközpontot megújítanak, amelyek a növekvő igényeket jelzik. Így a Shopmark idén év végére, míg a Campona és az Arena Plaza későbbre ígéri a változást. Az utóbbinál bizonyos funkciók áthelyezésével szeretnék a bérbeadható területeket megnövelni a jelenlegi ingatlanban, vázolta a terveket Csörgő Anita

Az Imochan egy 15 ezer négyzetméteres strip mallt tervez Solymáron az Auchan áruház mellett, Soroksáron pedig a már meglévő üzletközpontját szeretné 11 ezer m2-vel bővíteni. Mindkét projekt előkészítő fázisban van, így valószínűleg 2019 lesz a megvalósítás éve.

Miközben a piac az új, illetve az újjávarázsolt bevásárlóközpontokra vár, addig a kisebb plázák is megújulnak, így pl. a Csillagvár Óbudán. Idén év vége felé pedig megnyílik végre a Párisi Udvar ötcsillagos szálloda is, ahol mintegy 2000 m2-nyi kiskereskedelmi tér várja majd a vásárlókat. De a Petőfi Sándor utca mellett épülő Szervita Square is 4500 m2-nyi retail területtel fog rendelkezni.

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC