X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Expanzióban a bútoráruházak és a lakáskultúra

2017. Január 11. Retail
A lakáspiac fellendülése nem csak építkezésekben, áremelkedésben, növekvő adásvételi szerződésekben és lakástámogatási eszközökben nyilvánul meg, hanem a lakóingatlanokhoz kapcsolódó kiskereskedelmi áruházak, üzletek fellendülésében is, a termékválaszték növekedésében, új márkák megjelenésében.

A közelmúlt

A válság előtt egyre másra épültek a tematikus áruházak, plázák, amelyek egy része kötődött a lakáspiachoz – és kultúrához, hiszen bútorokat, lakberendezési, dekorációs  eszközöket, egyéb kiegészítőket árultak. Ki ne emlékezne a törökbálinti 30 ezer m2-es MaxCity megnyitására, ahol egy magasabb igényszintet céloztak meg egyedibb bútorválaszték megjelenítésével, amely a krízist megelőzően a bővülő igényeket szimbolizálta. A válságot követő nehéz években azonban ez a piaci szegmens is visszaesett, már nem a választék bővülése volt napirenden, hanem a túlélés. A krízis idején a tematikus plázák egy arany középutas megoldás felé nyitottak, hiszen a szakosodott áruházak több célcsoportot is el tudnak látni az ún. life style koncepció fejlesztésével.

Az üzletág egyik leglátványosabb bukása az eredetileg lakberendezési áruháznak épült Material Center. Jelenleg a Róbert Károly körúton található, 20 ezer négyzetméteres épület alig ötödét használják bérlők. A tematikus plázát 2006-ban adták át, azonban a környéken már akkor is jó néhány hasonló profilú üzlet működött, így többek között a KIKA és a Domus, utóbbit azonban 2011-ben bezárták. A Material Center sem bírta a versenyt, hiszen a 2008-as válság visszavetette a lakásvásárlási kedvet, és ezzel együtt a bútorok iránt csökkent a kereslet. Az épület ezért 2009-ben profilt váltott.

Most azonban ismét a fellendülésnek lehetünk tanúi, a használt lakáspiac pörög, az elmúlt évek lemaradását gőzerővel pótoljuk be, és lassan talpra áll az újlakáspiac is, 2017-től már egyre több új lakást fognak átadni. Mindemellett a makrogazdasági adatok is egyre jobbak, a kiskereskedelmi forgalom évek óta nő, a fizetések vásárlóereje is folyamatosan emelkedik, ami bővülő lakossági fogyasztást jelent, így új termékek is megjelenhettek a palettán. Ennek következményeként a lakáskultúra piaca is megindult felfelé, újabb részlegek, üzletek, áruházak nyíltak.

Bútoráruházak expanziója

A piacot alapvetően bútoráruházakra és lakásdekorációs márkaüzletekre oszthatjuk, miközben előbbiek lakberendezési termékeket is forgalmaznak. Emellett a barkácsüzletek is árulnak mindkét termékcsoportból, sőt, a Möbelix személyében már a diszkont is hódít Magyarországon. Legemblematikusabb márka az IKEA, amely 26 éve van jelen a magyar piacon. Az első magyar áruházukat az Örs vezér téren nyitották, majd hét éve átadták a budaörsi áruházat is. A harmadik, 34 ezer m2-es áruház 2017 első felében fog megnyílni Soroksáron, amely Magyarország és a régió legnagyobb IKEA-üzlete lesz, hiszen a budaörsi és az Örs vezér téri 20 ezer, illetve 26 ezer m2-es alapterülettel rendelkezik. Az áruházat úgy tervezték meg, hogy energiahatékonyság szempontjából az IKEA régiós zászlóshajója lehessen, többek között fűtésére és hűtésére geotermikus rendszert használnak majd.

De a nagy konkurens KIKA sem ül a babérjain, hiszen a bútorkereskedő lánc idén adta át Szegeden a hetedik magyarországi áruházát. De előtte más szegmensben is erősítettek, hiszen 2014-ben a Kika Deco megnyitotta első belvárosi üzletét a Szent István körúton, ahol lakásdekorációs termékeket árusítanak, bútort azonban nem. A Nyugati tér közelében található kisebb alapterületű bolt természetesen a kiváló lokációja miatt sokkal könnyebben megközelíthető tömegközlekedési eszközzel vagy akár gyalogosan is. Céljuk, hogy a hazánkban már jelen lévő dekormárkákat megelőzzék, amelynek érdekében a kiváló minőségre helyezik a hangsúlyt.

A XXXLutz csoport magyar leányvállalata, a MMXH Lakberendezési Kft. 2015-ben vásárolta meg a Baumax 12 áruházát, amelyek segítenek abban, hogy az országos lefedettségű üzletlánc könnyebben megvalósítsák. Jelenleg Möbelix és Mömax néven is üzemeltet áruházat, amelyek különálló termékválasztékot kínálnak. Míg a Möbelix diszkontosabb és megfizethetőbb, addig a Mömax trendibb, naprakészebb, jobban követi a divatot, színesebb és fiatalosabb kínálattal bír, termékei pedig szélesebb vevőkörnek szólnak. A dél-budai Savoya parkban 2015-ben nyílt meg 6 ezer m2-es eladótérrel a negyedik Möbelix áruház Magyarországon. A fejlesztések azonban folytatódnak, hiszen Szegeden 2017-ben adják át az épülő új áruházat. A Mömax először Győrben jelent meg 2013-ban, majd 2015 végén Budapesten is nyitottak, míg a pécsi egységüket augusztus végén adták át a nagyközönségnek a régi Baumax helyén, amely a hatodik Mömax áruház hazánkban.

A másik skandináv szakáruházlánc, a JYSK is fokozatosan terjeszkedik Magyarországon. A márka 1979-ben jelent meg Dániában, jelenleg pedig 2300 áruházat működtetnek 43 országban. Hazánkban 2005-ben nyitottak először Fóton, és ma már az egész országot lefedik hálózatukkal. 2016-ban Angyalföldön nyitották meg a 73. hazai egységüket. Sőt, nemrég az Allee-ban megnyílt az első JYSK City üzlet is Magyarországon. Csak Dániában és Svédországban működik még 1-1 ilyen egység, amely kisebb, mint a hagyományos JYSK áruház, és egy tömörített választékot ajánl, amelynek középpontjában a minőség és a dizájn áll.

Színesedik a dekorpiac

De a Tesco is nyitott 2011-ben a lakberendezési piac felé az F&F Home márka bevezetésével, nappali, háló, fürdő és konyhafelszereléseket kínálnak az áruházaikban, bútor nem szerepel a palettán, így csupán részlegesen jelent konkurenciát a hipermarket az IKEA és a KIKA számára. Az új termékcsoport felé való nyitás oka, hogy a felmérések szerint nő a lakberendezési termékek iránti kereslet, a  szórakozás és az utazás mellett erre költenek a legtöbbet. A Tesco korábban az F&F márka ruházati termékeit kínálta, és a nagy népszerűség miatt belevágott a lakberendezési termékek forgalmazásába is. A cégcsoport hatalmas előnye, hogy országosan lefedett, 208 áruházat működtetnek Magyarországon, ahol hetente közel 3 millió vásárlót fogadnak.

De a divatmárkák is egyre nagyobb üzletet látnak a lakáskiegészítő termékekben, így a H&M Home részlege 2009 óta kínál dekorációs és lakberendezési termékeket, valamint gyermekszoba kollekciókat. A termékválaszték 2012 óta babaszoba kínálattal bővült. A svédek a kelet-európai régióban csak pár évvel később kezdték el a home vonal bevezetését. A divatmárka első olyan új üzlete, ahol lakáskiegészítő cikkek is kaphatók, a Westend City Centerben nyílt meg, majd 2014-ben az Arena Plazában kétszintesre bővített és új dizájnt kapott, 2500 m2-es áruházukban is megjelent a lakberendezési részleg. Idén májusban pedig megnyílt a H&M legnagyobb magyarországi üzlete a Váci1-ben, ahol helyet kapott az összes koncepció, köztük a Home részleg is.

Az Inditex csoport lakásdekorációs márkája, a Zara Home első magyarországi üzletét a Fashion Street-en nyitotta meg 2014 őszén. Az új üzlet 900 m2-en, több szinten kínálja termékeit: a Zara Home kollekciót a legújabb divat irányzatok ihletik, árul ágyneműket, konyhai és fürdőszobai textileket, bútorokat, evőeszközöket és még számos dekorációs kiegészítőt. Második hazai üzlete pedig az Arena Plazában nyílt meg 2015 nyarán. A márka 2003-as megalakulása óta gyors fejlődés tapasztalható: most már Magyarországot is beleértve 57 országban, több mint 500 helyen található boltjuk.

A Butlers is megtalálta helyét a magyar piacon, ahol 2008-ban jelentek meg először az Árkád Budapestben, majd a MOM Parkban és a Mammutban. A negyedik üzletüket 2010-ben nyitották a Corvin bevásárlóközpontban, majd 2011-ben vidéken is megjelentek, még pedig Pécsett. A márka magasabb árfekvésben, kifejezetten dekoratív és trendi választékában nem csak dekorációs termékek, hanem korlátozott számban bútorok is megtalálhatók, a manapság divatos vintázs is megjelenik a választékukban.

Barkácsáruházak is utaznak bútorban

A barkácsáruházak az igazi lakmuszpapírjai az ingatlanpiacnak, hiszen a válság megtépázta a tematikus áruházláncokat, ennek következtében 2014-ben ki is vonult a francia BricoStore, egy évvel később pedig a Baumax is bedobta a törölközőt. Ha azonban felpezsdül a lakáspiac, növekszik a tranzakciók száma, használt- vagy újlakásokat vásárolnak, akkor növekszik az építkezésekhez vagy felújításokhoz használt építőanyagok forgalma, ami az áruházakban rögtön statisztikailag is kimutatható. Ráadásul dekorációs termékek és részben bútorok is kaphatók az országos hálózattal rendelkező láncokban. Mindenesetre jelenleg a hazai piacon jelen lévő három lánc lefedi a piacot, újabb szereplők érkezésére most nem lehet számítani.

Idén is történt változás a piacon, hiszen a Praktiker hazai áruházláncát is eladták, a többségi tulajdonos a Wallis Csoport lett. A márka 1998-ban nyitotta meg első áruházát, jelenleg 19 üzletegységet működtet hazánkban, idén ősszel új áruházat adott át a Váci úton, amely 12 ezer m2-es kiállító terével a legnagyobb Praktiker Magyarországon. 2015-ben már az elmúlt hat év legjobb eredményét érték el, ami jól jelzi, hogy a recesszió miatt drasztikusan visszaesett építkezési és felújítási kedv trendje megfordult, különösen az építőanyagok tekintetében látható erősödés. Emellett nőtt a bútor, építőanyag, világítástechnikai és lakberendezési cikkek forgalma is. De az OBI és a Bauhaus is egyre jobb eredményeket produkál. Az OBI 29 áruházzal rendelkezik hazánkban, és a BricoStore kivonulásának egyik nyertese lett, hiszen nem csak piacot szerzett, hanem több áruházukat is átvette, Székesfehérváron pedig tavaly nyitott új egysége. A svájci Bauhaus később érkezett Magyarországra, jelenleg három áruházat működtet.

Megjelent az Ingatlan Évkönyv 2016 kiadványban. Az ingatlanevkonyv.hu oldalon ingyenesen megrendelhető.

Kövesse a realista.hu hírportált a FacebookonInstagramonLinkedinen.

Média forrás: realista.hu / Ingatlan Évkönyv
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Expanzióban a bútoráruházak és a lakáskultúra

A lakáspiac fellendülése nem csak építkezésekben, áremelkedésben, növekvő adásvételi szerződésekben és lakástámogatási eszközökben nyilvánul meg, hanem a lakóingatlanokhoz kapcsolódó kiskereskedelmi áruházak, üzletek fellendülésében is, a termékválaszték növekedésében, új márkák megjelenésében.

A közelmúlt

A válság előtt egyre másra épültek a tematikus áruházak, plázák, amelyek egy része kötődött a lakáspiachoz – és kultúrához, hiszen bútorokat, lakberendezési, dekorációs  eszközöket, egyéb kiegészítőket árultak. Ki ne emlékezne a törökbálinti 30 ezer m2-es MaxCity megnyitására, ahol egy magasabb igényszintet céloztak meg egyedibb bútorválaszték megjelenítésével, amely a krízist megelőzően a bővülő igényeket szimbolizálta. A válságot követő nehéz években azonban ez a piaci szegmens is visszaesett, már nem a választék bővülése volt napirenden, hanem a túlélés. A krízis idején a tematikus plázák egy arany középutas megoldás felé nyitottak, hiszen a szakosodott áruházak több célcsoportot is el tudnak látni az ún. life style koncepció fejlesztésével.

Az üzletág egyik leglátványosabb bukása az eredetileg lakberendezési áruháznak épült Material Center. Jelenleg a Róbert Károly körúton található, 20 ezer négyzetméteres épület alig ötödét használják bérlők. A tematikus plázát 2006-ban adták át, azonban a környéken már akkor is jó néhány hasonló profilú üzlet működött, így többek között a KIKA és a Domus, utóbbit azonban 2011-ben bezárták. A Material Center sem bírta a versenyt, hiszen a 2008-as válság visszavetette a lakásvásárlási kedvet, és ezzel együtt a bútorok iránt csökkent a kereslet. Az épület ezért 2009-ben profilt váltott.

Most azonban ismét a fellendülésnek lehetünk tanúi, a használt lakáspiac pörög, az elmúlt évek lemaradását gőzerővel pótoljuk be, és lassan talpra áll az újlakáspiac is, 2017-től már egyre több új lakást fognak átadni. Mindemellett a makrogazdasági adatok is egyre jobbak, a kiskereskedelmi forgalom évek óta nő, a fizetések vásárlóereje is folyamatosan emelkedik, ami bővülő lakossági fogyasztást jelent, így új termékek is megjelenhettek a palettán. Ennek következményeként a lakáskultúra piaca is megindult felfelé, újabb részlegek, üzletek, áruházak nyíltak.

Bútoráruházak expanziója

A piacot alapvetően bútoráruházakra és lakásdekorációs márkaüzletekre oszthatjuk, miközben előbbiek lakberendezési termékeket is forgalmaznak. Emellett a barkácsüzletek is árulnak mindkét termékcsoportból, sőt, a Möbelix személyében már a diszkont is hódít Magyarországon. Legemblematikusabb márka az IKEA, amely 26 éve van jelen a magyar piacon. Az első magyar áruházukat az Örs vezér téren nyitották, majd hét éve átadták a budaörsi áruházat is. A harmadik, 34 ezer m2-es áruház 2017 első felében fog megnyílni Soroksáron, amely Magyarország és a régió legnagyobb IKEA-üzlete lesz, hiszen a budaörsi és az Örs vezér téri 20 ezer, illetve 26 ezer m2-es alapterülettel rendelkezik. Az áruházat úgy tervezték meg, hogy energiahatékonyság szempontjából az IKEA régiós zászlóshajója lehessen, többek között fűtésére és hűtésére geotermikus rendszert használnak majd.

De a nagy konkurens KIKA sem ül a babérjain, hiszen a bútorkereskedő lánc idén adta át Szegeden a hetedik magyarországi áruházát. De előtte más szegmensben is erősítettek, hiszen 2014-ben a Kika Deco megnyitotta első belvárosi üzletét a Szent István körúton, ahol lakásdekorációs termékeket árusítanak, bútort azonban nem. A Nyugati tér közelében található kisebb alapterületű bolt természetesen a kiváló lokációja miatt sokkal könnyebben megközelíthető tömegközlekedési eszközzel vagy akár gyalogosan is. Céljuk, hogy a hazánkban már jelen lévő dekormárkákat megelőzzék, amelynek érdekében a kiváló minőségre helyezik a hangsúlyt.

A XXXLutz csoport magyar leányvállalata, a MMXH Lakberendezési Kft. 2015-ben vásárolta meg a Baumax 12 áruházát, amelyek segítenek abban, hogy az országos lefedettségű üzletlánc könnyebben megvalósítsák. Jelenleg Möbelix és Mömax néven is üzemeltet áruházat, amelyek különálló termékválasztékot kínálnak. Míg a Möbelix diszkontosabb és megfizethetőbb, addig a Mömax trendibb, naprakészebb, jobban követi a divatot, színesebb és fiatalosabb kínálattal bír, termékei pedig szélesebb vevőkörnek szólnak. A dél-budai Savoya parkban 2015-ben nyílt meg 6 ezer m2-es eladótérrel a negyedik Möbelix áruház Magyarországon. A fejlesztések azonban folytatódnak, hiszen Szegeden 2017-ben adják át az épülő új áruházat. A Mömax először Győrben jelent meg 2013-ban, majd 2015 végén Budapesten is nyitottak, míg a pécsi egységüket augusztus végén adták át a nagyközönségnek a régi Baumax helyén, amely a hatodik Mömax áruház hazánkban.

A másik skandináv szakáruházlánc, a JYSK is fokozatosan terjeszkedik Magyarországon. A márka 1979-ben jelent meg Dániában, jelenleg pedig 2300 áruházat működtetnek 43 országban. Hazánkban 2005-ben nyitottak először Fóton, és ma már az egész országot lefedik hálózatukkal. 2016-ban Angyalföldön nyitották meg a 73. hazai egységüket. Sőt, nemrég az Allee-ban megnyílt az első JYSK City üzlet is Magyarországon. Csak Dániában és Svédországban működik még 1-1 ilyen egység, amely kisebb, mint a hagyományos JYSK áruház, és egy tömörített választékot ajánl, amelynek középpontjában a minőség és a dizájn áll.

Színesedik a dekorpiac

De a Tesco is nyitott 2011-ben a lakberendezési piac felé az F&F Home márka bevezetésével, nappali, háló, fürdő és konyhafelszereléseket kínálnak az áruházaikban, bútor nem szerepel a palettán, így csupán részlegesen jelent konkurenciát a hipermarket az IKEA és a KIKA számára. Az új termékcsoport felé való nyitás oka, hogy a felmérések szerint nő a lakberendezési termékek iránti kereslet, a  szórakozás és az utazás mellett erre költenek a legtöbbet. A Tesco korábban az F&F márka ruházati termékeit kínálta, és a nagy népszerűség miatt belevágott a lakberendezési termékek forgalmazásába is. A cégcsoport hatalmas előnye, hogy országosan lefedett, 208 áruházat működtetnek Magyarországon, ahol hetente közel 3 millió vásárlót fogadnak.

De a divatmárkák is egyre nagyobb üzletet látnak a lakáskiegészítő termékekben, így a H&M Home részlege 2009 óta kínál dekorációs és lakberendezési termékeket, valamint gyermekszoba kollekciókat. A termékválaszték 2012 óta babaszoba kínálattal bővült. A svédek a kelet-európai régióban csak pár évvel később kezdték el a home vonal bevezetését. A divatmárka első olyan új üzlete, ahol lakáskiegészítő cikkek is kaphatók, a Westend City Centerben nyílt meg, majd 2014-ben az Arena Plazában kétszintesre bővített és új dizájnt kapott, 2500 m2-es áruházukban is megjelent a lakberendezési részleg. Idén májusban pedig megnyílt a H&M legnagyobb magyarországi üzlete a Váci1-ben, ahol helyet kapott az összes koncepció, köztük a Home részleg is.

Az Inditex csoport lakásdekorációs márkája, a Zara Home első magyarországi üzletét a Fashion Street-en nyitotta meg 2014 őszén. Az új üzlet 900 m2-en, több szinten kínálja termékeit: a Zara Home kollekciót a legújabb divat irányzatok ihletik, árul ágyneműket, konyhai és fürdőszobai textileket, bútorokat, evőeszközöket és még számos dekorációs kiegészítőt. Második hazai üzlete pedig az Arena Plazában nyílt meg 2015 nyarán. A márka 2003-as megalakulása óta gyors fejlődés tapasztalható: most már Magyarországot is beleértve 57 országban, több mint 500 helyen található boltjuk.

A Butlers is megtalálta helyét a magyar piacon, ahol 2008-ban jelentek meg először az Árkád Budapestben, majd a MOM Parkban és a Mammutban. A negyedik üzletüket 2010-ben nyitották a Corvin bevásárlóközpontban, majd 2011-ben vidéken is megjelentek, még pedig Pécsett. A márka magasabb árfekvésben, kifejezetten dekoratív és trendi választékában nem csak dekorációs termékek, hanem korlátozott számban bútorok is megtalálhatók, a manapság divatos vintázs is megjelenik a választékukban.

Barkácsáruházak is utaznak bútorban

A barkácsáruházak az igazi lakmuszpapírjai az ingatlanpiacnak, hiszen a válság megtépázta a tematikus áruházláncokat, ennek következtében 2014-ben ki is vonult a francia BricoStore, egy évvel később pedig a Baumax is bedobta a törölközőt. Ha azonban felpezsdül a lakáspiac, növekszik a tranzakciók száma, használt- vagy újlakásokat vásárolnak, akkor növekszik az építkezésekhez vagy felújításokhoz használt építőanyagok forgalma, ami az áruházakban rögtön statisztikailag is kimutatható. Ráadásul dekorációs termékek és részben bútorok is kaphatók az országos hálózattal rendelkező láncokban. Mindenesetre jelenleg a hazai piacon jelen lévő három lánc lefedi a piacot, újabb szereplők érkezésére most nem lehet számítani.

Idén is történt változás a piacon, hiszen a Praktiker hazai áruházláncát is eladták, a többségi tulajdonos a Wallis Csoport lett. A márka 1998-ban nyitotta meg első áruházát, jelenleg 19 üzletegységet működtet hazánkban, idén ősszel új áruházat adott át a Váci úton, amely 12 ezer m2-es kiállító terével a legnagyobb Praktiker Magyarországon. 2015-ben már az elmúlt hat év legjobb eredményét érték el, ami jól jelzi, hogy a recesszió miatt drasztikusan visszaesett építkezési és felújítási kedv trendje megfordult, különösen az építőanyagok tekintetében látható erősödés. Emellett nőtt a bútor, építőanyag, világítástechnikai és lakberendezési cikkek forgalma is. De az OBI és a Bauhaus is egyre jobb eredményeket produkál. Az OBI 29 áruházzal rendelkezik hazánkban, és a BricoStore kivonulásának egyik nyertese lett, hiszen nem csak piacot szerzett, hanem több áruházukat is átvette, Székesfehérváron pedig tavaly nyitott új egysége. A svájci Bauhaus később érkezett Magyarországra, jelenleg három áruházat működtet.

Megjelent az Ingatlan Évkönyv 2016 kiadványban. Az ingatlanevkonyv.hu oldalon ingyenesen megrendelhető.

Kövesse a realista.hu hírportált a FacebookonInstagramonLinkedinen.

Média forrás: realista.hu / Ingatlan Évkönyv

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

Hozzászólások: 0 db

A hosszászólások moderálás után jelennek meg, melynek célja a trágár stílusú, más felhasználókat vallási, etnikai, világnézeti, vagy egyéb szempontból sértő, valamint politikai témájú hozzászólások kiszűrése.

Még nem érkezett hozzászólás. Legyen Ön az első!

Szóljon hozzá a cikkhez! (kattintásra kinyílik)
iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC