X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Ez lesz az irodaházak varázspálcája! Milyen digitális eszközöket akarnak a dolgozók az irodákban?

2019. November 21. Proptech
A CBRE már korábban bemutatott régiós Proptech felmérése összegyűjtötte a megkérdezettek igényeit is, hogy milyen digitális eszközöket szeretnének látni az irodájukban. Alapvetően az integrált megoldások hiányoznak. De a jövőben egyetlen app visz majd mindent.

Az biztos, hogy a digitalizáció forradalmi változásokat indított el, a proptech egyre nagyobb hatást gyakorol az ingatlanpiacon, így az irodapiacon is. Az elmúlt évtizedben dollár milliárdok érkeztek az ingatlanszektorba, hogy új proptech megoldások és vállalkozások induljanak el a siker útján, ugyanakkor ezek meg is változtatták az ingatlan értéklánc minden aspektusát.

Miközben az ingatlanszektor a legnagyobb értékteremtő iparág a világon, csak lassan képes adoptálni a technológiát.  A globalizáció és a 4. ipari forradalom ugyanakkor felgyorsította az innovációt az egész világon. Az ingatlanpiacnak is előnyei származnak a legújabb technológiai fejlődésből, hiszen az adatgyűjtés és -elemzés felpörgése elősegíti a nagyobb átláthatóságot az ingatlanok üzemeltetése kapcsán, ami a globális tranzakciók során egyre nagyobb igényként merül fel.

Megjöttek az újabb generációk!

Az új generációk megváltoztatják az irodai bérlők preferenciáit is, nem csoda, hogy a válaszadó bérlő vállalatok 70%-a fejleszteni kívánja a technológiai hátteret a munkahelyén. Valamint pozitív változás az is, hogy a vállalatok 30% -a az irodaház kiválasztásánál fontos szempontnak tekinti az intelligens épülettechnológiát.

Növekszenek az ügyfél szükségletek, a hangsúly a költségcsökkentésre és a környezettudatos tevékenységekre, technológiai innovációkra helyeződik az épületekben, az új digitális megoldások pedig a bérlők számára rendkívül fontosak.

Kulcsfontosságú tehát, hogy az ingatlantulajdonosok/üzemeltetők megértsék a bérlők igényeit, akik azonban nem csupán a vállalatok, hanem az alkalmazottak, vagyis maguk az emberek. A CBRE kutatása szerint az iroda helyszínének megválasztását az határozza meg, hogy ott az adott vállalat mekkora hatékonysággal tudja az alkalmazottait megtartani. Kétségtelenül egy modern, multifunkcionális irodaház vonzó tényező a munkahely-választás során.

Milyen technológiákról beszélünk?

Az utóbbi időben növekszik az integrált mobil alkalmazások népszerűsége, amelyek új funkciókat kínálnak az irodaépület felhasználói számára. Itt említhetjük meg az irodai és/vagy parkolási beléptető rendszereket, a tárgyalófoglalást, az ügyfél- vagy vendégfogadást, a fény- és hőmérséklet- beállítást, a napi menetrend nyomos követését, amelyek mind-mind elérhetők egyetlen integrált alkalmazással. Azonban a felmérésbe bevont hat régiós főváros (Varsó, Pozsony, Prága, Bécs, Budapest, Bukarest) irodapiacán ezek az integrált rendszerek még gyerekcipőben járnak.

A felmérés szerint a munkatársak egy olyan komplex munkahelyi élményt szeretnének, amely digitális eszközök segítségével az otthonról való indulástól a munkahelyi tevékenységen át a hazaérkezésig szinte mindent támogatnak. Az indulás a jövőben lehet egy közösségi autómegosztó szolgáltatás, ahová reggel még otthonról lehet becsekkolni, majd a munkahelyen jöhet a beléptetés és a helyfoglalás, a navigáció persze elirányítja a dolgozókat az aznapi munkaállomásukhoz is.

A tárgyalófoglalást is könnyen lehet intézni mobilról, vagy ha hirtelen kellene megbeszélést szervezni, akkor megnézi a rendszer, hogy hol van a legközelebbi üres tárgyaló. Az ügyfélfogadások is automatikusan zajlanak, miközben a legközelebbi étterembe asztalt foglalhatunk délre, vagy ételt rendelhetünk az irodába. Majd a munka végeztével jöhet az időpont a tornára, jogára vagy masszázsra, netán a fodrászhoz jelentkezhetünk be, csomagszállítást intézhetünk. Végül színházi vagy mozijegyet rendelhetünk, a ruhatisztítót intézhetjük, majd hazatérhetünk.

Ezek a legnépszerűbb szolgáltatások

Jelenleg a megkérdezettek között a leggyakrabban használt funkciók a következők: ebéd rendelése az irodába, csomagszállítás, közlekedési eszköz foglalása a munkahelyre jutáshoz vagy a hazatéréshez, tárgyalófoglalás, illetve a szórakozási lehetőségek csekkolása.

A válaszadók harmada legalább egyszer havonta rendel ebédet az irodába, 30%-uk csomagszállítást intéz, 27%-uk autót vagy taxit rendel, 17% használ digitális appot tárgyalófoglalásra vagy az odavezető út navigációjához, 15%-uk felméri a szórakozási lehetőségeket és rendel jegyet valahová. A kutatás kimutatta, hogy a régiónkban jelenleg a proptech piacon rengeteg különféle alkalmazást használunk, amelyek nemigen kínálnak integrált megoldást.

Mit szeretnének?

Az öt legfontosabb funkció – amelyet a válaszadók több mint 40%-a szeretne a munkahelyén – a személyre szabott világítás, fűtés és audiovizuális vezérlés; értesítés ügyfelek érkezéséről; az elérhető szórakoztatási lehetőségek (színházak, mozik) megismerése, könyv/jegyvásárlás; asztalfoglalás a legközelebb étteremben és az irodaházi vendéglátóipari egység kínálatának ismerete; valamint előjegyzési lehetőség pl. tornára, kozmetikushoz, fodrászhoz.

Az alkalmazottak több digitális megoldást szeretnének használni az irodában, ám ezek egyelőre széles körben alig elérhetők. A megkérdezettek kb. 45% -a fér hozzá a modern digitális és technológiai megoldásokhoz, azonban csak 12% -uk használja őket minden nap.

A válaszadók szerint (az adott országtól függően 35-53% ) a munkáltatóik tisztában vannak az iroda technológiai fejlődésének értékével és próbálkoznak új digitális megoldások bevezetésével, azonban ehhez egyelőre nincs integrált koncepció. A jövő tehát egyértelműen az integrált szolgáltatásoké és alkalmazásoké, ahol minden egy helyen könnyen elérhető.

Fotó: metamorworks - shutterstock.com

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Ez lesz az irodaházak varázspálcája! Milyen digitális eszközöket akarnak a dolgozók az irodákban?

A CBRE már korábban bemutatott régiós Proptech felmérése összegyűjtötte a megkérdezettek igényeit is, hogy milyen digitális eszközöket szeretnének látni az irodájukban. Alapvetően az integrált megoldások hiányoznak. De a jövőben egyetlen app visz majd mindent.

Az biztos, hogy a digitalizáció forradalmi változásokat indított el, a proptech egyre nagyobb hatást gyakorol az ingatlanpiacon, így az irodapiacon is. Az elmúlt évtizedben dollár milliárdok érkeztek az ingatlanszektorba, hogy új proptech megoldások és vállalkozások induljanak el a siker útján, ugyanakkor ezek meg is változtatták az ingatlan értéklánc minden aspektusát.

Miközben az ingatlanszektor a legnagyobb értékteremtő iparág a világon, csak lassan képes adoptálni a technológiát.  A globalizáció és a 4. ipari forradalom ugyanakkor felgyorsította az innovációt az egész világon. Az ingatlanpiacnak is előnyei származnak a legújabb technológiai fejlődésből, hiszen az adatgyűjtés és -elemzés felpörgése elősegíti a nagyobb átláthatóságot az ingatlanok üzemeltetése kapcsán, ami a globális tranzakciók során egyre nagyobb igényként merül fel.

Megjöttek az újabb generációk!

Az új generációk megváltoztatják az irodai bérlők preferenciáit is, nem csoda, hogy a válaszadó bérlő vállalatok 70%-a fejleszteni kívánja a technológiai hátteret a munkahelyén. Valamint pozitív változás az is, hogy a vállalatok 30% -a az irodaház kiválasztásánál fontos szempontnak tekinti az intelligens épülettechnológiát.

Növekszenek az ügyfél szükségletek, a hangsúly a költségcsökkentésre és a környezettudatos tevékenységekre, technológiai innovációkra helyeződik az épületekben, az új digitális megoldások pedig a bérlők számára rendkívül fontosak.

Kulcsfontosságú tehát, hogy az ingatlantulajdonosok/üzemeltetők megértsék a bérlők igényeit, akik azonban nem csupán a vállalatok, hanem az alkalmazottak, vagyis maguk az emberek. A CBRE kutatása szerint az iroda helyszínének megválasztását az határozza meg, hogy ott az adott vállalat mekkora hatékonysággal tudja az alkalmazottait megtartani. Kétségtelenül egy modern, multifunkcionális irodaház vonzó tényező a munkahely-választás során.

Milyen technológiákról beszélünk?

Az utóbbi időben növekszik az integrált mobil alkalmazások népszerűsége, amelyek új funkciókat kínálnak az irodaépület felhasználói számára. Itt említhetjük meg az irodai és/vagy parkolási beléptető rendszereket, a tárgyalófoglalást, az ügyfél- vagy vendégfogadást, a fény- és hőmérséklet- beállítást, a napi menetrend nyomos követését, amelyek mind-mind elérhetők egyetlen integrált alkalmazással. Azonban a felmérésbe bevont hat régiós főváros (Varsó, Pozsony, Prága, Bécs, Budapest, Bukarest) irodapiacán ezek az integrált rendszerek még gyerekcipőben járnak.

A felmérés szerint a munkatársak egy olyan komplex munkahelyi élményt szeretnének, amely digitális eszközök segítségével az otthonról való indulástól a munkahelyi tevékenységen át a hazaérkezésig szinte mindent támogatnak. Az indulás a jövőben lehet egy közösségi autómegosztó szolgáltatás, ahová reggel még otthonról lehet becsekkolni, majd a munkahelyen jöhet a beléptetés és a helyfoglalás, a navigáció persze elirányítja a dolgozókat az aznapi munkaállomásukhoz is.

A tárgyalófoglalást is könnyen lehet intézni mobilról, vagy ha hirtelen kellene megbeszélést szervezni, akkor megnézi a rendszer, hogy hol van a legközelebbi üres tárgyaló. Az ügyfélfogadások is automatikusan zajlanak, miközben a legközelebbi étterembe asztalt foglalhatunk délre, vagy ételt rendelhetünk az irodába. Majd a munka végeztével jöhet az időpont a tornára, jogára vagy masszázsra, netán a fodrászhoz jelentkezhetünk be, csomagszállítást intézhetünk. Végül színházi vagy mozijegyet rendelhetünk, a ruhatisztítót intézhetjük, majd hazatérhetünk.

Ezek a legnépszerűbb szolgáltatások

Jelenleg a megkérdezettek között a leggyakrabban használt funkciók a következők: ebéd rendelése az irodába, csomagszállítás, közlekedési eszköz foglalása a munkahelyre jutáshoz vagy a hazatéréshez, tárgyalófoglalás, illetve a szórakozási lehetőségek csekkolása.

A válaszadók harmada legalább egyszer havonta rendel ebédet az irodába, 30%-uk csomagszállítást intéz, 27%-uk autót vagy taxit rendel, 17% használ digitális appot tárgyalófoglalásra vagy az odavezető út navigációjához, 15%-uk felméri a szórakozási lehetőségeket és rendel jegyet valahová. A kutatás kimutatta, hogy a régiónkban jelenleg a proptech piacon rengeteg különféle alkalmazást használunk, amelyek nemigen kínálnak integrált megoldást.

Mit szeretnének?

Az öt legfontosabb funkció – amelyet a válaszadók több mint 40%-a szeretne a munkahelyén – a személyre szabott világítás, fűtés és audiovizuális vezérlés; értesítés ügyfelek érkezéséről; az elérhető szórakoztatási lehetőségek (színházak, mozik) megismerése, könyv/jegyvásárlás; asztalfoglalás a legközelebb étteremben és az irodaházi vendéglátóipari egység kínálatának ismerete; valamint előjegyzési lehetőség pl. tornára, kozmetikushoz, fodrászhoz.

Az alkalmazottak több digitális megoldást szeretnének használni az irodában, ám ezek egyelőre széles körben alig elérhetők. A megkérdezettek kb. 45% -a fér hozzá a modern digitális és technológiai megoldásokhoz, azonban csak 12% -uk használja őket minden nap.

A válaszadók szerint (az adott országtól függően 35-53% ) a munkáltatóik tisztában vannak az iroda technológiai fejlődésének értékével és próbálkoznak új digitális megoldások bevezetésével, azonban ehhez egyelőre nincs integrált koncepció. A jövő tehát egyértelműen az integrált szolgáltatásoké és alkalmazásoké, ahol minden egy helyen könnyen elérhető.

Fotó: metamorworks - shutterstock.com

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC