X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Földrengés várható az élelmiszerláncok piacán?

2017. December 20. Retail
A CBA egyik franchise cégének hét boltja jövőre Lidl-üzletként nyitja újra kapuit. Baldauf László, a magyar vállalat egyik alapítója, a Magyar Időknek adott exkluzív interjúban elmondta, miért döntött úgy, hogy külföldi kézbe adja jól teljesítő élelmiszerboltjait. Arról is beszélt, hogy miközben bővül itthon a lakossági fogyasztás, több ezer bolt tűnik el a piacról: multik és magyar cégek egyaránt.

2018-tól hat, eddig a CBA franchise hálózatán belül működtetett üzletet bérleti jogviszonyban jövőre a Lidl diszkontlánc üzemelteti tovább, amelyek tulajdonjogait a jövőben is Baldauf László, a CBA-csoport 2015-ben nyugdíjba vonult elnöke, több kereskedelmi és vendéglátóipari vállalkozás tulajdonosa gyakorolja. A csomag részeként továbbá a fővárosi Arany János utcai Príma üzlet bérleti jogát vásárolta meg a német vállalat Baldauf egyik cégétől, a Budavár Kft.-től – értesült a Magyar Idők.

Végül azért esett a választása a tőkeerős külföldi diszkontláncra, mert működése alapján a legstabilabb jövő előtt álló piaci szereplőnek tartja hazánkban, ezt a tengerentúli és az európai tanulmányútjain szerzett tapasztalatok is alátámasztják, tette hozzá. A Lidl az egyik legdinamikusabban fejlődő, jól szervezett diszkontlánc, ezért biztos döntésnek tűnik a boltok átadása. A következő 20-25 évben ez a vállalat még Magyarországon lesz, míg más kereskedelmi cégek kivonulhatnak hazánkból.

A szakember szerint ideje felismerni, hogy megváltozott a kiskereskedelem szerkezete, mert átalakultak a vásárlási szokások. Szemben a kilencvenes és a korai kétezres évekkel, mostanra nem a városszéli hipermarketek a fogyasztás nagy nyertesei, hanem a lakóházakhoz közelebb lévő kisebb áruházak, ahol naponta intézheti bevásárlásait a rohanó életet élő középosztály.

– A diszkontok kiszorítják a hipermarketeket, nem csupán hazánkban, globálisan jellemző ez az irányváltás. A Tesco emiatt roppant meg Angliában a kétezres évektől mostanáig. A 20-30 ezer négyzetméteres bevásárlóközpontjaikkal ugyanis nem tudtak közelebb jutni a belvárosiakhoz, tovább terjeszkedtek, és nem vették észre, hogy csökken az igény a távolabbi áruházakra.

A világ fogyasztási térképe a diszkontok korát mutatja: a lakóhely, munkahely közelében, a 1500-2000 féle árucikkből álló kínálattal ma ezek a legnépszerűbbek, főként, hogy gyorsbüfé-szolgáltatással fokozzák látogatottságukat. Divattá vált a vásárlással együtt beszerezni az otthonra szánt friss meleg ételt is, amit a CBA-, illetve Príma-üzletekben lévő vendéglátóegységek évente 15-20 százalékkal gyarapodó forgalma is mutat – fejtette ki a vezető.

Tudomásul kell venni viszont, hogy Magyarország lakosságához képest aránytalanul telített a piac, ezért néhány éven belül a jelenlegi 14 és fél ezerből öt-hatezer bolt el fog tűnni a piacról. Ausztriában a 8,3 millió lakosra 7200 élelmiszerüzletet jegyeznek, és a számuk stagnál vagy inkább fogy az átalakult igények miatt. A hazánkban várható lemorzsolódás a nemzetközi és a magyar cégeket is érinteni fogja – jegyezte meg.

Baldauf László megítélése szerint a legnagyobb piaci szereplők közül jövőre a Tesco áruházlánc hagyhatja el a magyar piacot, hiszen iparági körökben régóta ismert, hogy régiós szinten eladósorban vannak a Tesco-egységek. A közelgő kivonulást a brexit is alátámasztja. A mintegy száz itteni Tesco-egységből negyven-ötven az, amely üzleti szempontból értékes lehet, azokat is teljesen át kell alakítani. A többi ingatlant sport- vagy közösségi célokra hasznosíthatnák, vagy a mostanában reneszánszukat élő, fedett termelői pia­cokat lehetne kialakítani, ahol frissen készült ételek is kaphatók – vélekedett.

A hazai üzletlánc jövőjével kapcsolatban a korábbi vezető úgy fogalmazott: a CBA nincs szétesőben, de kollégáinak ébernek kell lennie. A piac átrendeződése ugyanis elkerülhetetlen, ezért szerinte törekedniük kell a magyar kereskedőknek arra, hogy egyre nagyobb szerephez jussanak, ehhez közös beszerzési lehetőségeken is gondolkodni kell. Úgy vélte, a több mint 2100 üzletből álló CBA-hálózat biztosan nem fog eltűnni a piacról, ahhoz túl erős a rendszere.

Média forrás: Magyar Idők
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Földrengés várható az élelmiszerláncok piacán?

A CBA egyik franchise cégének hét boltja jövőre Lidl-üzletként nyitja újra kapuit. Baldauf László, a magyar vállalat egyik alapítója, a Magyar Időknek adott exkluzív interjúban elmondta, miért döntött úgy, hogy külföldi kézbe adja jól teljesítő élelmiszerboltjait. Arról is beszélt, hogy miközben bővül itthon a lakossági fogyasztás, több ezer bolt tűnik el a piacról: multik és magyar cégek egyaránt.

2018-tól hat, eddig a CBA franchise hálózatán belül működtetett üzletet bérleti jogviszonyban jövőre a Lidl diszkontlánc üzemelteti tovább, amelyek tulajdonjogait a jövőben is Baldauf László, a CBA-csoport 2015-ben nyugdíjba vonult elnöke, több kereskedelmi és vendéglátóipari vállalkozás tulajdonosa gyakorolja. A csomag részeként továbbá a fővárosi Arany János utcai Príma üzlet bérleti jogát vásárolta meg a német vállalat Baldauf egyik cégétől, a Budavár Kft.-től – értesült a Magyar Idők.

Végül azért esett a választása a tőkeerős külföldi diszkontláncra, mert működése alapján a legstabilabb jövő előtt álló piaci szereplőnek tartja hazánkban, ezt a tengerentúli és az európai tanulmányútjain szerzett tapasztalatok is alátámasztják, tette hozzá. A Lidl az egyik legdinamikusabban fejlődő, jól szervezett diszkontlánc, ezért biztos döntésnek tűnik a boltok átadása. A következő 20-25 évben ez a vállalat még Magyarországon lesz, míg más kereskedelmi cégek kivonulhatnak hazánkból.

A szakember szerint ideje felismerni, hogy megváltozott a kiskereskedelem szerkezete, mert átalakultak a vásárlási szokások. Szemben a kilencvenes és a korai kétezres évekkel, mostanra nem a városszéli hipermarketek a fogyasztás nagy nyertesei, hanem a lakóházakhoz közelebb lévő kisebb áruházak, ahol naponta intézheti bevásárlásait a rohanó életet élő középosztály.

– A diszkontok kiszorítják a hipermarketeket, nem csupán hazánkban, globálisan jellemző ez az irányváltás. A Tesco emiatt roppant meg Angliában a kétezres évektől mostanáig. A 20-30 ezer négyzetméteres bevásárlóközpontjaikkal ugyanis nem tudtak közelebb jutni a belvárosiakhoz, tovább terjeszkedtek, és nem vették észre, hogy csökken az igény a távolabbi áruházakra.

A világ fogyasztási térképe a diszkontok korát mutatja: a lakóhely, munkahely közelében, a 1500-2000 féle árucikkből álló kínálattal ma ezek a legnépszerűbbek, főként, hogy gyorsbüfé-szolgáltatással fokozzák látogatottságukat. Divattá vált a vásárlással együtt beszerezni az otthonra szánt friss meleg ételt is, amit a CBA-, illetve Príma-üzletekben lévő vendéglátóegységek évente 15-20 százalékkal gyarapodó forgalma is mutat – fejtette ki a vezető.

Tudomásul kell venni viszont, hogy Magyarország lakosságához képest aránytalanul telített a piac, ezért néhány éven belül a jelenlegi 14 és fél ezerből öt-hatezer bolt el fog tűnni a piacról. Ausztriában a 8,3 millió lakosra 7200 élelmiszerüzletet jegyeznek, és a számuk stagnál vagy inkább fogy az átalakult igények miatt. A hazánkban várható lemorzsolódás a nemzetközi és a magyar cégeket is érinteni fogja – jegyezte meg.

Baldauf László megítélése szerint a legnagyobb piaci szereplők közül jövőre a Tesco áruházlánc hagyhatja el a magyar piacot, hiszen iparági körökben régóta ismert, hogy régiós szinten eladósorban vannak a Tesco-egységek. A közelgő kivonulást a brexit is alátámasztja. A mintegy száz itteni Tesco-egységből negyven-ötven az, amely üzleti szempontból értékes lehet, azokat is teljesen át kell alakítani. A többi ingatlant sport- vagy közösségi célokra hasznosíthatnák, vagy a mostanában reneszánszukat élő, fedett termelői pia­cokat lehetne kialakítani, ahol frissen készült ételek is kaphatók – vélekedett.

A hazai üzletlánc jövőjével kapcsolatban a korábbi vezető úgy fogalmazott: a CBA nincs szétesőben, de kollégáinak ébernek kell lennie. A piac átrendeződése ugyanis elkerülhetetlen, ezért szerinte törekedniük kell a magyar kereskedőknek arra, hogy egyre nagyobb szerephez jussanak, ehhez közös beszerzési lehetőségeken is gondolkodni kell. Úgy vélte, a több mint 2100 üzletből álló CBA-hálózat biztosan nem fog eltűnni a piacról, ahhoz túl erős a rendszere.

Média forrás: Magyar Idők

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC