X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Fordulópont a civilizációban. A járvány miatt már semmi sem lesz a régi az irodában?

2020. Március 13. Proptech
A koronavírus világjárványként nehezíti meg a globális gazdaság mindennapi működését, így a munkahelyeken is egyre fontosabb tényezővé válik. Sok esetben jöhet az otthoni munkavégzés és a házi karantén. A járvány kvázi terepet biztosít arra, hogy éles szimulációban kipróbáljuk, hogyan lehet a technológiai eszközökkel egyre nagyobb nagyságrendben otthonról dolgozni. De mi lesz a társas érintkezéssel, ami élteti az emberiséget?

A manapság divatos egyterű irodákban a betegségek sokszor zavartalanul tudnak terjedni, ezért fokozottabban ajánlatos az elővigyázatosság. Mit tehetnek a vezetők, ha a dolgozójukon betegséget észlelnek? Mivel több mint száz országban már kimutatták a koronavírust, ezért egyre fontosabb a kollégák egészségének a megőrzése. Ráadásul az influenza szezon sem ért véget, bár Magyarországon már egyre kevesebb beteget diagnosztizálnak hetente.

Fontos, hogy a menedzsment alaposan tájékozódjon a veszélyhelyzetről, és részletesen ismerje meg a járvány okozta nehézségeket és egészségügyi kockázatokat. Kulcsfontosságú ezúttal is, mint már annyi tevékenység esetében, a kommunikáció. A lényeg, hogy a cégek világos elképzelésekkel rendelkezzenek arról, hogyan lehet a betegség terjedését úgy megakadályozni, hogy közben működőképes maradjon a társaság. Hiszen ez egy láncreakció, ha rosszul megy a vállalatnak, akkor rosszul fog menni az alkalmazottnak, tehát közös érdek az üzleti folyamatok működésének optimalizálása, és a veszteségek minimalizálása.

Üzleti utazások, rendezvények elhalasztva

A munkaadók jogilag kötelesek az egészséges, biztonságos munkakörnyezetet biztosítani az alkalmazottak számára. Ennek részeként sokan próbálják minimalizálni a koronavírusnak való kitettség kockázatát az üzleti utazások csökkentésével, főleg úgy, hogy számos országban beutazási tilalmat vezettek be. Emellett számos konferenciát és szakmai rendezvényt halasztottak el, mint például az OfficeUP konferenciát és a jubileumi Az Év Irodája díjátadó gálát is elhalasztották június negyedikére.

Az üzleti utazások esetében sok függ a munkáltató és a munkavállaló megegyezéséről, hiszen előfordul, hogy az utazás a munkaköri leírás része. Ekkor az is nagyon lényeges, hogy a munkavállaló milyen egészségügyi kockázatokkal járó területre utazik. Van, ahová most amúgy sem teheti be a lábát, főleg, ha a légi társaságok törölték a helyszínre tartó járataikat.

Ha mégis elengedhetetlen az üzleti út, akkor a vállalatnak védőfelszerelést kell biztosítania, és megfelelő képzést kell nyújtania a munkavállalójának arról, hogyan kell azt használni. Ha azonban az érintett alkalmazott terhes, idősebb vagy olyan egészségügyi állapotban van, amely nagyobb kockázatot jelent számára, akkor más módot kell találni a munka elvégzésére, itt jöhet szóba például a videokonferencia.

Jön a home office és a házi karantén

A koronavírus következményeként az otthoni munkavégzés lehetősége egyre gyakrabban merül fel, mint reális alternatíva, meg ha persze az adott cég tevékenységétől függően telepíteni is kell a technológiai feltételeket. A home office nem csak a cég működőképességét biztosíthatja, hanem a dolgozó miközben támogatja a munkaadója hatékonyságát, megőrzi a saját vitalitását és termelékenységét is. De előfordult már olyan eset is, hogy az egész irodát bezárták, és mindenki otthonról dolgozik tovább.

Az otthoni munkavégzés egyfajta inkubációs periódusnak is tekinthető, kvázi házi karantén, hogy megakadályozzuk a nagyobb bajt. Ha egy alkalmazott mégis az irodában akar dolgozni, akkor a munkáltatója a kollégák biztonsága érdekében kérheti az orvosi vizsgálatot. A vezetőknek óvatosan kell eljárniuk, hiszen figyelniük kell a kollégáikat, de ezt toleráns módon kell végezniük, hiszen ez nem egyfajta „spionszerep”, hanem a munkaszervezet működőképességének a megőrzése.

A nagy szolgáltatóközpontokban, fejlesztő bázisokon, a globális vállalatok irodai életében természetes dolog a multikulturalizmus, vagyis a dolgozók számos országból érkezhetnek. Itt fontos, hogy elkerüljük az előítéleteket, például ha valaki kínai származású, akkor nem szabad rögtön azonosítani a koronavírus eredeti gócpontjának számító Kínával.

Globális szimuláció

Az is érdekes fejlemény, hogy karanténba vagy otthoni munkavégzésre rendelt munkavállalók bepillantást nyernek az új munkakultúra trendekbe, hiszen már amúgy is egyre fontosabb a home office, sokan önállóan dolgoznak, a munkahelyeken is a közösségépítés és a kommunikáció funkciói erősödnek meg, miközben a feladatok elvégzése nincs térhez kötve. Ma a technológiai forradalom korában egy laptop vagy akár egy okostelefon is lehet az irodánk, minden információval rendelkezhetünk, ami a feladatunk elvégzéséhez szükséges. Az iroda, mint helyiség szerepe továbbra is jelentős, hiszen reneszánszukat élik a modern irodák, csak éppen a már említett közösségi szerepe fog megnőni, illetve továbbra is az adott vállalat szíve-lelke, brandhordozója és identitása lesz.

Ráadásul egyfajta szocializációs folyamat is, hogy az alkalmazottak képesek legyenek önállóan dolgozni, ne kérdezgessék meg ötpercenként, hogy mit kellene csinálnom. A közösségek fizikai értelemben visszaszorulhatnak, ugyanakkor a virtuális platformok erősödhetnek. Kérdés, hogy a társas életmódra berendezkedett civilizáció jövőjére ez hogyan fog hatni hosszú távon? Fordulópont a civilizáció életében? Egy biztos, már semmi sem lesz  a régi, bármi is történik, az új tapasztalatok beépülnek a mindennapok és a munkahelyek világába. Az új generációk virtualitás iránti vonzalma erősödik, és átalakulnak a társadalmi érintkezések normái.

Kép: Deliris - shutterstock.com

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Fordulópont a civilizációban. A járvány miatt már semmi sem lesz a régi az irodában?

A koronavírus világjárványként nehezíti meg a globális gazdaság mindennapi működését, így a munkahelyeken is egyre fontosabb tényezővé válik. Sok esetben jöhet az otthoni munkavégzés és a házi karantén. A járvány kvázi terepet biztosít arra, hogy éles szimulációban kipróbáljuk, hogyan lehet a technológiai eszközökkel egyre nagyobb nagyságrendben otthonról dolgozni. De mi lesz a társas érintkezéssel, ami élteti az emberiséget?

A manapság divatos egyterű irodákban a betegségek sokszor zavartalanul tudnak terjedni, ezért fokozottabban ajánlatos az elővigyázatosság. Mit tehetnek a vezetők, ha a dolgozójukon betegséget észlelnek? Mivel több mint száz országban már kimutatták a koronavírust, ezért egyre fontosabb a kollégák egészségének a megőrzése. Ráadásul az influenza szezon sem ért véget, bár Magyarországon már egyre kevesebb beteget diagnosztizálnak hetente.

Fontos, hogy a menedzsment alaposan tájékozódjon a veszélyhelyzetről, és részletesen ismerje meg a járvány okozta nehézségeket és egészségügyi kockázatokat. Kulcsfontosságú ezúttal is, mint már annyi tevékenység esetében, a kommunikáció. A lényeg, hogy a cégek világos elképzelésekkel rendelkezzenek arról, hogyan lehet a betegség terjedését úgy megakadályozni, hogy közben működőképes maradjon a társaság. Hiszen ez egy láncreakció, ha rosszul megy a vállalatnak, akkor rosszul fog menni az alkalmazottnak, tehát közös érdek az üzleti folyamatok működésének optimalizálása, és a veszteségek minimalizálása.

Üzleti utazások, rendezvények elhalasztva

A munkaadók jogilag kötelesek az egészséges, biztonságos munkakörnyezetet biztosítani az alkalmazottak számára. Ennek részeként sokan próbálják minimalizálni a koronavírusnak való kitettség kockázatát az üzleti utazások csökkentésével, főleg úgy, hogy számos országban beutazási tilalmat vezettek be. Emellett számos konferenciát és szakmai rendezvényt halasztottak el, mint például az OfficeUP konferenciát és a jubileumi Az Év Irodája díjátadó gálát is elhalasztották június negyedikére.

Az üzleti utazások esetében sok függ a munkáltató és a munkavállaló megegyezéséről, hiszen előfordul, hogy az utazás a munkaköri leírás része. Ekkor az is nagyon lényeges, hogy a munkavállaló milyen egészségügyi kockázatokkal járó területre utazik. Van, ahová most amúgy sem teheti be a lábát, főleg, ha a légi társaságok törölték a helyszínre tartó járataikat.

Ha mégis elengedhetetlen az üzleti út, akkor a vállalatnak védőfelszerelést kell biztosítania, és megfelelő képzést kell nyújtania a munkavállalójának arról, hogyan kell azt használni. Ha azonban az érintett alkalmazott terhes, idősebb vagy olyan egészségügyi állapotban van, amely nagyobb kockázatot jelent számára, akkor más módot kell találni a munka elvégzésére, itt jöhet szóba például a videokonferencia.

Jön a home office és a házi karantén

A koronavírus következményeként az otthoni munkavégzés lehetősége egyre gyakrabban merül fel, mint reális alternatíva, meg ha persze az adott cég tevékenységétől függően telepíteni is kell a technológiai feltételeket. A home office nem csak a cég működőképességét biztosíthatja, hanem a dolgozó miközben támogatja a munkaadója hatékonyságát, megőrzi a saját vitalitását és termelékenységét is. De előfordult már olyan eset is, hogy az egész irodát bezárták, és mindenki otthonról dolgozik tovább.

Az otthoni munkavégzés egyfajta inkubációs periódusnak is tekinthető, kvázi házi karantén, hogy megakadályozzuk a nagyobb bajt. Ha egy alkalmazott mégis az irodában akar dolgozni, akkor a munkáltatója a kollégák biztonsága érdekében kérheti az orvosi vizsgálatot. A vezetőknek óvatosan kell eljárniuk, hiszen figyelniük kell a kollégáikat, de ezt toleráns módon kell végezniük, hiszen ez nem egyfajta „spionszerep”, hanem a munkaszervezet működőképességének a megőrzése.

A nagy szolgáltatóközpontokban, fejlesztő bázisokon, a globális vállalatok irodai életében természetes dolog a multikulturalizmus, vagyis a dolgozók számos országból érkezhetnek. Itt fontos, hogy elkerüljük az előítéleteket, például ha valaki kínai származású, akkor nem szabad rögtön azonosítani a koronavírus eredeti gócpontjának számító Kínával.

Globális szimuláció

Az is érdekes fejlemény, hogy karanténba vagy otthoni munkavégzésre rendelt munkavállalók bepillantást nyernek az új munkakultúra trendekbe, hiszen már amúgy is egyre fontosabb a home office, sokan önállóan dolgoznak, a munkahelyeken is a közösségépítés és a kommunikáció funkciói erősödnek meg, miközben a feladatok elvégzése nincs térhez kötve. Ma a technológiai forradalom korában egy laptop vagy akár egy okostelefon is lehet az irodánk, minden információval rendelkezhetünk, ami a feladatunk elvégzéséhez szükséges. Az iroda, mint helyiség szerepe továbbra is jelentős, hiszen reneszánszukat élik a modern irodák, csak éppen a már említett közösségi szerepe fog megnőni, illetve továbbra is az adott vállalat szíve-lelke, brandhordozója és identitása lesz.

Ráadásul egyfajta szocializációs folyamat is, hogy az alkalmazottak képesek legyenek önállóan dolgozni, ne kérdezgessék meg ötpercenként, hogy mit kellene csinálnom. A közösségek fizikai értelemben visszaszorulhatnak, ugyanakkor a virtuális platformok erősödhetnek. Kérdés, hogy a társas életmódra berendezkedett civilizáció jövőjére ez hogyan fog hatni hosszú távon? Fordulópont a civilizáció életében? Egy biztos, már semmi sem lesz  a régi, bármi is történik, az új tapasztalatok beépülnek a mindennapok és a munkahelyek világába. Az új generációk virtualitás iránti vonzalma erősödik, és átalakulnak a társadalmi érintkezések normái.

Kép: Deliris - shutterstock.com

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC