X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Így működik most a logisztikai piac. A fejlesztések késhetnek

2020. Március 27. Raktár
A Prologis legújabb elemzésében összefoglalta azokat a jelenségeket, amelyek befolyásolhatják a logisztikai ingatlanpiacot a járvány idején. A legfontosabb, hogy a piac megőrizze integritását, vagyis az ellátási láncok működése továbbra is kulcsfontosságú. 

Összességében a rövid távú kilátásokat nehéz felmérni. A recesszió idején alapvetően visszaesik a gazdasági aktivitás, a raktárpiacon és általában az ingatlanpiacon ez úgy érvényesül, hogy az ügyfelek késleltetik a döntéshozatalt a bérlemények esetében. A Prologis most a jelenlegi helyzetben öt tényezőben látja a piaci működés lényegét.

Öt tényező jellemzi most a raktárpiacot

Elsőként nyilvánvalóan a gazdasági recesszió időszaka van jelen, hiszen a gazdaság működése jelentős területeken szinte leállt, amelynek következtében csökkent a igény a logisztikai ingatlanok iránt, bár annak mértéke még nem ismert.

A második fontos tényező, hogy az elmúlt évek során a logisztikai ingatlanok iránti kereslet folyamatosan felülmúlta a várakozásokat, amelyet az ellátási láncok modernizációja és az e-kereskedelem hajtott. Az üresedési ráták is számos helyen történelmi mélységbe zuhantak, így hosszú ideig még nem várható, hogy a kihasználatlanság veszélyes mértékben megemelkedjen.

Harmadrészt a teljes bérbeadási tevékenység februárban és március elején változatlan maradt, még a járvány terjedése ellenére is. A Prologis azon ügyfelek részéről tapasztal aktivitást, akik mindennapi szükségleteket elégítenek ki, mint például az élelmiszerek, italok, fogyasztási cikkek.  További aktivitást mutatnak az egészségügyi cikkek (orvosi eszközök, gyógyszeripari termékek) területén működő vállalatok.  Ez a növekedés segíthet ellensúlyozni a visszaesés által leginkább sújtott szektorokat, mint a rendezvényszervezés/utazás/vendéglátás, valamint az autóipar.

A negyedik fontos tényező a jelenlegi helyzetben, hogy a kínai gazdaság lassan reorganizálódik, így az ellátási láncokon keresztül megindulhat a termékek áramlása a Távol-Keletről. Ez azért is fontos, hogy mert Kína mind export, mint import tekintetében kulcsfontosságú szerepet tölt be a világgazdaságban, gondoljunk csak a technológiai termékeire, vagy a hatalmas nyersanyagigényére.

Ötödrészt pedig kétségtelenül látható az új fejlesztések késleltetése, emellett az építkezések pénzügyi finanszírozásának lehetőségei is szűkültek. Ez a trend markánsabban érinti a spekulatív projekteket, mint a build-to-suit fejlesztéseket. Mindemellett a szigorodó munkaügyi előírások és az önkormányzati ellenőrzések szüneteltetése következtében a már megkezdett projektek fejlesztési üteme lelassult. Az új beruházások indításával kapcsolatban meghozott döntéseknek áprilistól kezdődően lesz igazán érezhető hatása.

Készletek növelése és az e-kereskedelem felfutása

Ha átfogóan nézzük a jelenlegi piaci helyzetet, akkor azt láthatjuk, hogy két keresletet ösztönző tényező jelent meg: egyrészt a készletek növelése várható, másrészt az e-kereskedelem bővülése még inkább felgyorsult. A válság elején tapasztalt készlethiányok miatt az ellátási láncok is levonták a következtetéseket, és megkezdődött a készletek feltöltése. Ráadásul a jelentősen alacsony kamatlábak mellett a készletezés költsége is csökken. Azonban a termékek hirtelen megnövekedett mennyisége miatt most a vállalatok számára a rugalmasság és az üzletmenet folytonosságának biztosítása válik elsődlegessé.

Az e-kereskedelem szignifikánsan bővül évről évre, de most ez a tendencia is felgyorsult a szükséghelyzetben. Egyre több fogyasztó választja a házhoz szállítást, rekordszámban töltik le az élelmiszer-házhozszállítási applikációkat. A járvány katalizátorként hatott a vásárlók viselkedésének megváltozására, amely a bővülés ütemének gyorsulásához és az online megvásárolható termékek körének kiszélesedéséhez vezet.

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Így működik most a logisztikai piac. A fejlesztések késhetnek

A Prologis legújabb elemzésében összefoglalta azokat a jelenségeket, amelyek befolyásolhatják a logisztikai ingatlanpiacot a járvány idején. A legfontosabb, hogy a piac megőrizze integritását, vagyis az ellátási láncok működése továbbra is kulcsfontosságú. 

Összességében a rövid távú kilátásokat nehéz felmérni. A recesszió idején alapvetően visszaesik a gazdasági aktivitás, a raktárpiacon és általában az ingatlanpiacon ez úgy érvényesül, hogy az ügyfelek késleltetik a döntéshozatalt a bérlemények esetében. A Prologis most a jelenlegi helyzetben öt tényezőben látja a piaci működés lényegét.

Öt tényező jellemzi most a raktárpiacot

Elsőként nyilvánvalóan a gazdasági recesszió időszaka van jelen, hiszen a gazdaság működése jelentős területeken szinte leállt, amelynek következtében csökkent a igény a logisztikai ingatlanok iránt, bár annak mértéke még nem ismert.

A második fontos tényező, hogy az elmúlt évek során a logisztikai ingatlanok iránti kereslet folyamatosan felülmúlta a várakozásokat, amelyet az ellátási láncok modernizációja és az e-kereskedelem hajtott. Az üresedési ráták is számos helyen történelmi mélységbe zuhantak, így hosszú ideig még nem várható, hogy a kihasználatlanság veszélyes mértékben megemelkedjen.

Harmadrészt a teljes bérbeadási tevékenység februárban és március elején változatlan maradt, még a járvány terjedése ellenére is. A Prologis azon ügyfelek részéről tapasztal aktivitást, akik mindennapi szükségleteket elégítenek ki, mint például az élelmiszerek, italok, fogyasztási cikkek.  További aktivitást mutatnak az egészségügyi cikkek (orvosi eszközök, gyógyszeripari termékek) területén működő vállalatok.  Ez a növekedés segíthet ellensúlyozni a visszaesés által leginkább sújtott szektorokat, mint a rendezvényszervezés/utazás/vendéglátás, valamint az autóipar.

A negyedik fontos tényező a jelenlegi helyzetben, hogy a kínai gazdaság lassan reorganizálódik, így az ellátási láncokon keresztül megindulhat a termékek áramlása a Távol-Keletről. Ez azért is fontos, hogy mert Kína mind export, mint import tekintetében kulcsfontosságú szerepet tölt be a világgazdaságban, gondoljunk csak a technológiai termékeire, vagy a hatalmas nyersanyagigényére.

Ötödrészt pedig kétségtelenül látható az új fejlesztések késleltetése, emellett az építkezések pénzügyi finanszírozásának lehetőségei is szűkültek. Ez a trend markánsabban érinti a spekulatív projekteket, mint a build-to-suit fejlesztéseket. Mindemellett a szigorodó munkaügyi előírások és az önkormányzati ellenőrzések szüneteltetése következtében a már megkezdett projektek fejlesztési üteme lelassult. Az új beruházások indításával kapcsolatban meghozott döntéseknek áprilistól kezdődően lesz igazán érezhető hatása.

Készletek növelése és az e-kereskedelem felfutása

Ha átfogóan nézzük a jelenlegi piaci helyzetet, akkor azt láthatjuk, hogy két keresletet ösztönző tényező jelent meg: egyrészt a készletek növelése várható, másrészt az e-kereskedelem bővülése még inkább felgyorsult. A válság elején tapasztalt készlethiányok miatt az ellátási láncok is levonták a következtetéseket, és megkezdődött a készletek feltöltése. Ráadásul a jelentősen alacsony kamatlábak mellett a készletezés költsége is csökken. Azonban a termékek hirtelen megnövekedett mennyisége miatt most a vállalatok számára a rugalmasság és az üzletmenet folytonosságának biztosítása válik elsődlegessé.

Az e-kereskedelem szignifikánsan bővül évről évre, de most ez a tendencia is felgyorsult a szükséghelyzetben. Egyre több fogyasztó választja a házhoz szállítást, rekordszámban töltik le az élelmiszer-házhozszállítási applikációkat. A járvány katalizátorként hatott a vásárlók viselkedésének megváltozására, amely a bővülés ütemének gyorsulásához és az online megvásárolható termékek körének kiszélesedéséhez vezet.

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC