Így nézne ki egy igazán zöld pláza. Álomvilág Bangkokban
A Solidsprout újraértelmezi Bangkok bevásárlóközpontjait, amelyek mind zöld hegyek jelennek meg a thai metropolisz felhőkarcolói között.
A Solidsprout igazán extrém koncepciójában újragondolta Bangkok tipográfiáját, vagyis megpróbálja megjeleníteni: hogyan nézhet ki a város, ha a bevásárlóközpontok helyébe zöld területek kerülnek, illetve a zöld a plázák világával egyesül. A cél, hogy felhívják az emberek figyelmét a zöld trendek erősödésére a városi környezetben.
Emellett a koncepció vázlatképein rekreációs területeket, hegyeket álmodtak meg a város ikonikus épületei köré. Ezek a hegyek lehetnének az új városi parkok, ahol természetes kilátók, oktatási központok és gyalogos sétányok kapnának helyet.
A thai főváros amúgy is az utazók és a vásárlók egyik kedvenc célállomása, hiszen jelenleg 127 áruház működik Bangkokban, míg csupán 36 parkot alakítottak ki. Ráadásul megállíthatatlanul épülnek a plázák, hiszen csak az elmúlt öt évben – 2014-18 között – öt bevásárlóközpont nyitotta meg kapuit. Ellenben az átlagos zöld terület mindössze 3,5-6,2 négyzetméter egy főre vetítve. Ez jócskán elmarad az Egészségügyi Világszervezet sztenderd ajánlásától, amely a nagyobb városokban 9 négyzetmétert tart üdvösnek egy emberre számolva.
Mivel a városi parkok fejlesztéséért küzdő társadalmi mozgalmakra alig figyel fel az állam, ezért a Solidsprout arra keresi a választ különleges koncepciójában, hogy a gazdasági növekedés hogyan tud egyensúlyba kerülni a zöld területek fejlesztésével, így biztosítva egyáltalán friss levegőt a sűrű beépítésű városi környezetben.
Képek: Solidsprout