X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Így választanak céget a munkavállalók! Fontos a pénz és az irodai környezet

2019. Március 12.
A munkáltatói márka stratégiája a HR-szakma legfontosabb témájává nőtte ki magát, ezért is érdemes megismerkedni a Randstad 2018-as Employer Branding Research eredményeivel. Ez is az OfficeUP irodatrend konferencia egyik témája volt.

A Randstad mint globálisan piacvezető HR-vállalat számos piackutatást végez, köztük az éves Employer Branding Research kutatást, amelyben feltérképezik, hogy a leendő munkavállalók milyen elvárásokat támasztanak a munkáltatókkal szemben az álláskeresés során. Mivel a magyar piacot jelentős munkaerőhiány jellemzi, ezért a vállalatok versenyeznek a legjobb szakemberekért. Ennek is köszönhetően a munkáltatói márka szerepe az egyik legfontosabb témává vált a HR-szakmában.

Mire figyelnek az álláskeresők?

A legutóbbi 2018-as kutatást 30 országban bonyolította le a Randstad, Magyarországon 8200 fő vett részt az online-felmérésben, amelyben a 18-65 év közötti korosztályokat kérdezték meg. A 25-44 év közöttieket némileg felülreprezentálták, hiszen ők jelentik a munkaerőpiac derékhadát, magyarázta Szokody Ágnes, a Randstad Hungary&Romania marketing vezetője az OfficeUp konferencián megtartott előadásában.

A kutatás a munkavállalók álláskeresési motivációit és az elköteleződésük feltételeit vizsgálta 10 szempont alapján, ezek között olyan vállalati kritériumokat említhetünk, mint a pénzügyileg rendezett, jó hírneve van, megfelelő karrierlehetőséget biztosít, a magánszféra-munka egyensúlya satöbbi.

A legfontosabb kritérium természetesen a fizetés és a juttatások köre, a megkérdezettek 75%-ánál ez az elsődleges szempont. Ennek a tényezőnek a fontossága  az elmúlt években néhány százaléknyit csökkent hazánkban, köszönhetően annak, hogy a magyar bérszínvonal felzárkózott a régióhoz. Persze ez a szám még mindig magas, ha például az EMEA-régió 61%-ához hasonlítjuk.

A második legfontosabb szempont álláskeresésnél a munkahelyi légkör, az irodai környezet. A válaszadók 64%-a tekinti lényeges kérdésnek, ráadásul ez a kritérium egyre fontosabb lett az elmúlt években. További motiváció a keresésnél a munkahelyi biztonság, a pénzügyileg egészséges cég, illetve a magánélet-munka megfelelő egyensúlya.

A férfiaknál még fontosabb szempont a kereset nagyságrendje, míg a nőknél a munkahely biztonsága kiemelten lényeges. A fiatalabb korosztályoknál a karrierépítési lehetőségek és a tanulás a fontos, a felsőfokú végzettségűeknél pedig a munka-magánélet egyensúlya markánsan meghatározó. A középfokú végzettségűek kétharmada számára a jó munkahelyi légkör a különösen lényeges. A szakmunkások és más alacsonyabb végzettségűek számára a lokáció a fontos, vagyis szeretnének az otthonukhoz minél közelebb dolgozni, tette hozzá Szokody Ágnes.

Mi tehát álmaink munkahelye? Ha egy mondatban szeretnénk a választ megfogalmazni, akkor egy pénzügyileg egészséges cégnél szeretnénk dolgozni, ahol teljes a transzparencia, ahol jó munkahelyi légkörben olyan erős vezetés működik, amely szakmai támogatást nyújt a dolgozók előremeneteléhez, ugyanakkor naprakész a rugalmas munkavégzési formákra vonatkozóan (részmunka, otthoni munka, megosztott munkaállomás). Bár nem markáns, de egyre fontosabb szempont az is, hogy a különbözőségeket hogyan lehet integrálni.

Még sok minden nem egyezik

Nagy a különbség az álláskeresők elvárásai és a munkáltatók kínálata között. Előbbiek számára a két alaptényező a fizetés és a munkahelyi környezet, amelyekről a vállalatok jellemzően nem is beszélnek. Az elmúlt egy évben a válaszadók 23%-a váltott munkahelyet, míg 33%-uk tervezi a váltást, vagyis nagyon lényeges, hogy a munkáltatók által nyújtott szolgáltatások találkozzanak az elvárásokkal.

Melyek azok a kritériumok, amelyek segítik az alkalmazottak megtartását? Itt a rangsor nem változott a kereséshez képest, egyetlen plusz szempont merült fel, mégpedig a lokáció. De ez valójában a szerencse függvénye is, hogy milyen messzire lakunk a munkahelyünktől. A munkahelyi légkör jelentős megtartó erőként itt is hangsúlyos szerepet kap.

A Randstad tapasztalatai szerint azoknak a cégeknek, amelyek jó munkáltatói márka stratégiával rendelkeznek és egy ütős üzenettel kommunikálnak a közvélemény felé, kétszer több jelentkezőjük akad egy hirdetésre. Sőt, a válaszadók 50%-a úgy nyilatkozott, hogy ha rossz a vállalat hírneve, akkor a jó fizetés ellenére sem szívesen maradna a cégnél.

Az álláskeresők túlnyomó többsége a közösségi médiában és internetes honlapokon tájékozódik a munkát kínáló vállalatokról, csekkolják az adottságokat. Ha az alkalmazott mégsem az ígért feltételeket tapasztalja a cégnél, akkor nagy az esélye annak, hogy rövid időn belül váltani fog, összegezte a tapasztalatokat Szokody Ágnes.

Fotó: csak illusztráció - GaudiLab / shutterstock.com

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Így választanak céget a munkavállalók! Fontos a pénz és az irodai környezet

A munkáltatói márka stratégiája a HR-szakma legfontosabb témájává nőtte ki magát, ezért is érdemes megismerkedni a Randstad 2018-as Employer Branding Research eredményeivel. Ez is az OfficeUP irodatrend konferencia egyik témája volt.

A Randstad mint globálisan piacvezető HR-vállalat számos piackutatást végez, köztük az éves Employer Branding Research kutatást, amelyben feltérképezik, hogy a leendő munkavállalók milyen elvárásokat támasztanak a munkáltatókkal szemben az álláskeresés során. Mivel a magyar piacot jelentős munkaerőhiány jellemzi, ezért a vállalatok versenyeznek a legjobb szakemberekért. Ennek is köszönhetően a munkáltatói márka szerepe az egyik legfontosabb témává vált a HR-szakmában.

Mire figyelnek az álláskeresők?

A legutóbbi 2018-as kutatást 30 országban bonyolította le a Randstad, Magyarországon 8200 fő vett részt az online-felmérésben, amelyben a 18-65 év közötti korosztályokat kérdezték meg. A 25-44 év közöttieket némileg felülreprezentálták, hiszen ők jelentik a munkaerőpiac derékhadát, magyarázta Szokody Ágnes, a Randstad Hungary&Romania marketing vezetője az OfficeUp konferencián megtartott előadásában.

A kutatás a munkavállalók álláskeresési motivációit és az elköteleződésük feltételeit vizsgálta 10 szempont alapján, ezek között olyan vállalati kritériumokat említhetünk, mint a pénzügyileg rendezett, jó hírneve van, megfelelő karrierlehetőséget biztosít, a magánszféra-munka egyensúlya satöbbi.

A legfontosabb kritérium természetesen a fizetés és a juttatások köre, a megkérdezettek 75%-ánál ez az elsődleges szempont. Ennek a tényezőnek a fontossága  az elmúlt években néhány százaléknyit csökkent hazánkban, köszönhetően annak, hogy a magyar bérszínvonal felzárkózott a régióhoz. Persze ez a szám még mindig magas, ha például az EMEA-régió 61%-ához hasonlítjuk.

A második legfontosabb szempont álláskeresésnél a munkahelyi légkör, az irodai környezet. A válaszadók 64%-a tekinti lényeges kérdésnek, ráadásul ez a kritérium egyre fontosabb lett az elmúlt években. További motiváció a keresésnél a munkahelyi biztonság, a pénzügyileg egészséges cég, illetve a magánélet-munka megfelelő egyensúlya.

A férfiaknál még fontosabb szempont a kereset nagyságrendje, míg a nőknél a munkahely biztonsága kiemelten lényeges. A fiatalabb korosztályoknál a karrierépítési lehetőségek és a tanulás a fontos, a felsőfokú végzettségűeknél pedig a munka-magánélet egyensúlya markánsan meghatározó. A középfokú végzettségűek kétharmada számára a jó munkahelyi légkör a különösen lényeges. A szakmunkások és más alacsonyabb végzettségűek számára a lokáció a fontos, vagyis szeretnének az otthonukhoz minél közelebb dolgozni, tette hozzá Szokody Ágnes.

Mi tehát álmaink munkahelye? Ha egy mondatban szeretnénk a választ megfogalmazni, akkor egy pénzügyileg egészséges cégnél szeretnénk dolgozni, ahol teljes a transzparencia, ahol jó munkahelyi légkörben olyan erős vezetés működik, amely szakmai támogatást nyújt a dolgozók előremeneteléhez, ugyanakkor naprakész a rugalmas munkavégzési formákra vonatkozóan (részmunka, otthoni munka, megosztott munkaállomás). Bár nem markáns, de egyre fontosabb szempont az is, hogy a különbözőségeket hogyan lehet integrálni.

Még sok minden nem egyezik

Nagy a különbség az álláskeresők elvárásai és a munkáltatók kínálata között. Előbbiek számára a két alaptényező a fizetés és a munkahelyi környezet, amelyekről a vállalatok jellemzően nem is beszélnek. Az elmúlt egy évben a válaszadók 23%-a váltott munkahelyet, míg 33%-uk tervezi a váltást, vagyis nagyon lényeges, hogy a munkáltatók által nyújtott szolgáltatások találkozzanak az elvárásokkal.

Melyek azok a kritériumok, amelyek segítik az alkalmazottak megtartását? Itt a rangsor nem változott a kereséshez képest, egyetlen plusz szempont merült fel, mégpedig a lokáció. De ez valójában a szerencse függvénye is, hogy milyen messzire lakunk a munkahelyünktől. A munkahelyi légkör jelentős megtartó erőként itt is hangsúlyos szerepet kap.

A Randstad tapasztalatai szerint azoknak a cégeknek, amelyek jó munkáltatói márka stratégiával rendelkeznek és egy ütős üzenettel kommunikálnak a közvélemény felé, kétszer több jelentkezőjük akad egy hirdetésre. Sőt, a válaszadók 50%-a úgy nyilatkozott, hogy ha rossz a vállalat hírneve, akkor a jó fizetés ellenére sem szívesen maradna a cégnél.

Az álláskeresők túlnyomó többsége a közösségi médiában és internetes honlapokon tájékozódik a munkát kínáló vállalatokról, csekkolják az adottságokat. Ha az alkalmazott mégsem az ígért feltételeket tapasztalja a cégnél, akkor nagy az esélye annak, hogy rövid időn belül váltani fog, összegezte a tapasztalatokat Szokody Ágnes.

Fotó: csak illusztráció - GaudiLab / shutterstock.com

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC