X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Hogyan ismerjük meg öt perc alatt az istent? Digitális analfabéták, kinnszülöttek és bennszülöttek nyomában

2019. Július 15. Proptech
Vinnai Balázs, a W.UP elnöke a júniusi PropTech Hungary konferencián szinte beavató szeánsszal felérő előadásban vezette be a nagyérdeműt a technológiai forradalom világába. Nem kell félnetek, jött a jó tanács, hiszen a technológia úgy fogja átszőni a mindennapjainkat a jövőben, hogy szinte meg sem érezzük, mert annyira természetes lesz minden.

A ló és az autó esete

A minden iparágra ható digitális transzformáció valójában egységes változás, ami még a mi életünkben bekövetkezik. Persze a jövőt mindenki másként képzeli el, a 22-es csapdája az, hogy a jelenkor emberei mindig a jelenkori logika mentén tudják elképzelni a jövőt is. Ezért mondta anno Henry Ford, hogy ha az emberek tehették volna, akkor nem egy autót szerettek volna, hanem egy gyorsabb lovat, hiszen azt ismerték. Azt ugyan már elfogadták, hogy gőzzel működjön az a bizonyos jármű, de nagyon nehezen tudtak elvonatkoztatni a ló látványától.

Érdekes logika mentén viszonyulunk a technológiai változásokhoz, hiszen azok hatását mindig túlértékeljük 1-5 éves távlatban, és mindig alulértékeljük 5-15 éves távlatban. Nagyon nehéz a jövőt megítélni, ennek egyik jó példája Steve Chen, a YouTube egyik alapítója, aki azt mondta 2005-ben, hogy a YouTube azért nem annyira érdekes dolog, mert egyszerűen nincs annyi videó, amit meg akarnánk nézni. Michael Dell azt mondta régebben az Apple-lel kapcsolatban, hogy az az egyetlen megoldás, ha a részvények árát visszafizetik a tulajdonosoknak, és megszüntetik a terméket.

Látták a jövőt, mégis belebuktak

Ezek a jóslatok nyilvánvalóan nem váltak be, és mi sem vállalkozhatunk arra, hogy megmondjuk, mi lesz a jövő. De nézzünk egy olyan iparágat, ahol tisztán látták, hogy mi lesz a nyerő megoldás. 1995-ben a Kodak kitalálta a digitális fényképezőgépet, mert szent meggyőződése volt, hogy a digitális fotózásé a jövő. A Polaroid közreműködésével elképesztő bummot sikerült megvalósítaniuk. Csak az Eiffel Toronyban 1996-ban 5 millió fotó készült, 2016-ban pedig már 53 millió.

Tökéletesen látták, hogy a jövőben a digitális fotózásnak szerepe lesz. Most 2019-ben, amikor 10 trilliárd képet készítünk évente, amely több, mint ahány filmkockát leforgattak eddig Hollywoodban, a Kodak és a Polaroid már közel sem meghatározó szereplő a piacon. Ellenben az Apple, az Instragram vagy éppen a Facebook meghatározzák az életünket.

Mi az oka annak, hogy egy tökéletesen előrelátott változást nem tudtak meglovagolni a korábban említett cégek? Az, hogy nem a technológia változtatja meg az iparágat, hanem a lényeg az, hogy a technológia milyen új üzleti lehetőséget hoz magával. Nem a digitális kamera volt az igazán nagy áttörés, hanem hogyan tudunk fotókat tárolni, hogyan tudjuk kezelni, alakítani, albumokba rendezni a képeket.

A Sharp volt az első cég 2000-ben, amely digitális kamerával ellátott mobiltelefont gyártott, mégsem értek el jelentős sikert. Ma már önmagukban az okos eszközök sem érdekesek, hiszen a lényeg az, hogy a segítségükkel meg tudjuk valósítani az általunk elképzelt üzleti megoldásokat. Számtalanszor hallottuk már a Neflix, az Uber, az Amazon vagy éppen az Airbnb nevét. Nem az Uber teszi tönkre a taxisokat, hanem ők magukat teszik tönkre, amikor nem veszik észre, hogy az utasok frusztráltak amiatt, hogy minden egyes alkalommal készpénz után kell kutatniuk, illetve nem tudják, hogy a taxi mikor fog érkezni, és milyen útvonalon fog haladni. Alapvetően az ügyféligények indítják el az üzleti transzformációkat, és alakítják át az iparágakat.

Régi és új iskolák

Nem az a fontos, hogy a saját generációnknak megfelelően és a technológiához való viszonyulásunk alapján digitális analfabéták, kinnszülöttek vagy bennszülöttek vagyunk, hanem észre kell vennünk, hogy a változásokhoz milyen új készségek szükségesek. Ha megnézzük, hogy mely képességek lesznek meghatározók a mindennapi munkánkban 2022-ben, és melyek tűnnek el, akkor azt láthatjuk, hogy az iskolában tanultak jelentős része nem fontos. A repetitív tudás képessége egyáltalán nem fontos a jövő szempontjából, ennek ellenére a képzés még ezen a módszeren alapszik.

Quality control, time management stb. – ezek mind olyan tényezők, amelyek az építőiparban ma meghatározó képességeknek tekinthetők. Azonban ezek mind digitalizálódnak, így ezekre a képességekre egyáltalán nem lesz szükség. A HR-esek megvizsgálták, hogy a világ 100 legjobban fizetett – digitalizációval összefüggő – állásában melyek a legfontosabb képességek. Önmagában a digitális képesség és a programozás nem is annyira fontos. Ugyanis az adaptációs készség, a problémamegoldás, az együttműködés, és az érzelmi intelligencia határozzák meg a sikert.

Nincsenek korlátok

Megváltozik a siker receptje. A kreativitás lényege, hogy nem hiszünk a korlátainkban. Van egy bájos kis angol történet: egy kislány rajzol az órán. Mit rajzolsz, kérdezi a tanár. Istent, válaszolja a kislány. De hát őt nem ismerjük, érvel a tanár. Öt perc múlva már igen, mondja a kislány.

Ma 2,6 milliárd okos eszköz van a világon, vagyis a világ digitalizációja bekövetkezett. Ennek jelentőségét mutatja meg, hogy melyek a legismertebb márkák. 1995-ben a Marlboro, a Coca-Cola, a McDonalds uralták a világot, 2019-ben pedig a technológiai vállalatok a legnépszerűbbek. Az azonban nem igaz, hogy ezek kizárólag tech cégek lennének, hiszen például az Amazon egy retail kereskedő, amely megértette, hogy az iparágában a digitalizáció hogyan hasznosítható. Az Apple pedig egy eszközgyártó cég, amely megértette, hogy milyen ökoszisztémát lehet létrehozni a termékeik segítségével.

Minden iparágban bekövetkeznek a nagy változások. De mikor megjelent az elektromosság, nem kezdtük el a cégeket, amelyek elektromos áramot használnak, elektromos cégeknek nevezni. Így a jövőben sem kell minden vállalatot technológiai cégnek hívni. Életünk részévé válik a digitalizáció, átalakítja a mindennapjainkat, és úgy hat ránk, hogy valójában észre sem vesszük a változást. A gondolkodásmódunkat is teljesen átalakítja, hogy – a konferencia fő témájánál maradva – hogyan vélekedünk ma az ingatlanról, és hogyan fogunk a jövőben.

+++

PropTech Hungary konferencia: Hogyan forgatja fel a digitalizáció a mindennapi életünket? Lehetőségek az ingatlanszektorban - Vinnai Balázs: W.UP, elnök

Vinnai Balázs az IND Group alapító-ügyvezetőjeként vált ismertté, amely a digitális megoldások vezető fejlesztőjévé és szolgáltatójává nőtte ki magát Európában és a Közel-Keleten. Majd a céget 2014-ben felvásárolta a Misys nemzetközi banki szoftvercég, ahol Vinnai a digitális csatornákért felelős alelnökként folytatta pályafutását. Jelenleg a W.UP elnöki pozícióját tölti be.

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Hogyan ismerjük meg öt perc alatt az istent? Digitális analfabéták, kinnszülöttek és bennszülöttek nyomában

Vinnai Balázs, a W.UP elnöke a júniusi PropTech Hungary konferencián szinte beavató szeánsszal felérő előadásban vezette be a nagyérdeműt a technológiai forradalom világába. Nem kell félnetek, jött a jó tanács, hiszen a technológia úgy fogja átszőni a mindennapjainkat a jövőben, hogy szinte meg sem érezzük, mert annyira természetes lesz minden.

A ló és az autó esete

A minden iparágra ható digitális transzformáció valójában egységes változás, ami még a mi életünkben bekövetkezik. Persze a jövőt mindenki másként képzeli el, a 22-es csapdája az, hogy a jelenkor emberei mindig a jelenkori logika mentén tudják elképzelni a jövőt is. Ezért mondta anno Henry Ford, hogy ha az emberek tehették volna, akkor nem egy autót szerettek volna, hanem egy gyorsabb lovat, hiszen azt ismerték. Azt ugyan már elfogadták, hogy gőzzel működjön az a bizonyos jármű, de nagyon nehezen tudtak elvonatkoztatni a ló látványától.

Érdekes logika mentén viszonyulunk a technológiai változásokhoz, hiszen azok hatását mindig túlértékeljük 1-5 éves távlatban, és mindig alulértékeljük 5-15 éves távlatban. Nagyon nehéz a jövőt megítélni, ennek egyik jó példája Steve Chen, a YouTube egyik alapítója, aki azt mondta 2005-ben, hogy a YouTube azért nem annyira érdekes dolog, mert egyszerűen nincs annyi videó, amit meg akarnánk nézni. Michael Dell azt mondta régebben az Apple-lel kapcsolatban, hogy az az egyetlen megoldás, ha a részvények árát visszafizetik a tulajdonosoknak, és megszüntetik a terméket.

Látták a jövőt, mégis belebuktak

Ezek a jóslatok nyilvánvalóan nem váltak be, és mi sem vállalkozhatunk arra, hogy megmondjuk, mi lesz a jövő. De nézzünk egy olyan iparágat, ahol tisztán látták, hogy mi lesz a nyerő megoldás. 1995-ben a Kodak kitalálta a digitális fényképezőgépet, mert szent meggyőződése volt, hogy a digitális fotózásé a jövő. A Polaroid közreműködésével elképesztő bummot sikerült megvalósítaniuk. Csak az Eiffel Toronyban 1996-ban 5 millió fotó készült, 2016-ban pedig már 53 millió.

Tökéletesen látták, hogy a jövőben a digitális fotózásnak szerepe lesz. Most 2019-ben, amikor 10 trilliárd képet készítünk évente, amely több, mint ahány filmkockát leforgattak eddig Hollywoodban, a Kodak és a Polaroid már közel sem meghatározó szereplő a piacon. Ellenben az Apple, az Instragram vagy éppen a Facebook meghatározzák az életünket.

Mi az oka annak, hogy egy tökéletesen előrelátott változást nem tudtak meglovagolni a korábban említett cégek? Az, hogy nem a technológia változtatja meg az iparágat, hanem a lényeg az, hogy a technológia milyen új üzleti lehetőséget hoz magával. Nem a digitális kamera volt az igazán nagy áttörés, hanem hogyan tudunk fotókat tárolni, hogyan tudjuk kezelni, alakítani, albumokba rendezni a képeket.

A Sharp volt az első cég 2000-ben, amely digitális kamerával ellátott mobiltelefont gyártott, mégsem értek el jelentős sikert. Ma már önmagukban az okos eszközök sem érdekesek, hiszen a lényeg az, hogy a segítségükkel meg tudjuk valósítani az általunk elképzelt üzleti megoldásokat. Számtalanszor hallottuk már a Neflix, az Uber, az Amazon vagy éppen az Airbnb nevét. Nem az Uber teszi tönkre a taxisokat, hanem ők magukat teszik tönkre, amikor nem veszik észre, hogy az utasok frusztráltak amiatt, hogy minden egyes alkalommal készpénz után kell kutatniuk, illetve nem tudják, hogy a taxi mikor fog érkezni, és milyen útvonalon fog haladni. Alapvetően az ügyféligények indítják el az üzleti transzformációkat, és alakítják át az iparágakat.

Régi és új iskolák

Nem az a fontos, hogy a saját generációnknak megfelelően és a technológiához való viszonyulásunk alapján digitális analfabéták, kinnszülöttek vagy bennszülöttek vagyunk, hanem észre kell vennünk, hogy a változásokhoz milyen új készségek szükségesek. Ha megnézzük, hogy mely képességek lesznek meghatározók a mindennapi munkánkban 2022-ben, és melyek tűnnek el, akkor azt láthatjuk, hogy az iskolában tanultak jelentős része nem fontos. A repetitív tudás képessége egyáltalán nem fontos a jövő szempontjából, ennek ellenére a képzés még ezen a módszeren alapszik.

Quality control, time management stb. – ezek mind olyan tényezők, amelyek az építőiparban ma meghatározó képességeknek tekinthetők. Azonban ezek mind digitalizálódnak, így ezekre a képességekre egyáltalán nem lesz szükség. A HR-esek megvizsgálták, hogy a világ 100 legjobban fizetett – digitalizációval összefüggő – állásában melyek a legfontosabb képességek. Önmagában a digitális képesség és a programozás nem is annyira fontos. Ugyanis az adaptációs készség, a problémamegoldás, az együttműködés, és az érzelmi intelligencia határozzák meg a sikert.

Nincsenek korlátok

Megváltozik a siker receptje. A kreativitás lényege, hogy nem hiszünk a korlátainkban. Van egy bájos kis angol történet: egy kislány rajzol az órán. Mit rajzolsz, kérdezi a tanár. Istent, válaszolja a kislány. De hát őt nem ismerjük, érvel a tanár. Öt perc múlva már igen, mondja a kislány.

Ma 2,6 milliárd okos eszköz van a világon, vagyis a világ digitalizációja bekövetkezett. Ennek jelentőségét mutatja meg, hogy melyek a legismertebb márkák. 1995-ben a Marlboro, a Coca-Cola, a McDonalds uralták a világot, 2019-ben pedig a technológiai vállalatok a legnépszerűbbek. Az azonban nem igaz, hogy ezek kizárólag tech cégek lennének, hiszen például az Amazon egy retail kereskedő, amely megértette, hogy az iparágában a digitalizáció hogyan hasznosítható. Az Apple pedig egy eszközgyártó cég, amely megértette, hogy milyen ökoszisztémát lehet létrehozni a termékeik segítségével.

Minden iparágban bekövetkeznek a nagy változások. De mikor megjelent az elektromosság, nem kezdtük el a cégeket, amelyek elektromos áramot használnak, elektromos cégeknek nevezni. Így a jövőben sem kell minden vállalatot technológiai cégnek hívni. Életünk részévé válik a digitalizáció, átalakítja a mindennapjainkat, és úgy hat ránk, hogy valójában észre sem vesszük a változást. A gondolkodásmódunkat is teljesen átalakítja, hogy – a konferencia fő témájánál maradva – hogyan vélekedünk ma az ingatlanról, és hogyan fogunk a jövőben.

+++

PropTech Hungary konferencia: Hogyan forgatja fel a digitalizáció a mindennapi életünket? Lehetőségek az ingatlanszektorban - Vinnai Balázs: W.UP, elnök

Vinnai Balázs az IND Group alapító-ügyvezetőjeként vált ismertté, amely a digitális megoldások vezető fejlesztőjévé és szolgáltatójává nőtte ki magát Európában és a Közel-Keleten. Majd a céget 2014-ben felvásárolta a Misys nemzetközi banki szoftvercég, ahol Vinnai a digitális csatornákért felelős alelnökként folytatta pályafutását. Jelenleg a W.UP elnöki pozícióját tölti be.

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC