X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Hogyan kell profi módon kereskedelmi ingatlanokat kezelni? – interjú Rézsó Istvánnal

2020. Március 25. Urbanisztika
A Cushman & Wakefield nyerte el idén Az Év Property Management Cége díjat a Real Estate Awards díjátadó gálán. Ennek apropóján beszélgettünk Rézsó Istvánnal, a vállalat üzletfejlesztési vezetőjével. Szót ejtettünk arról is, hogyan hat a járvány az ingatlankezelési és -üzemeltetési piacra.

– Hogyan alakult a vállalat elmúlt éve, melyek voltak azok az eredmények, amelyek alapján a szakmai zsűri önök mellett tette le a voksot?

– Nagyon örültünk ennek a szakmai elismerésnek. Fontos kiemelni, hogy ez egy hosszabb folyamat közös eredménye, amihez mind a részlegünkön belül dolgozó kollégák, mind pedig a Cushman & Wakefield társ üzletágai is hozzájárultak. Évek óta egy folyamatos fejlődési íven vagyunk, amely összhangban van a piac elmúlt évekbeli konjunktúrájával. 2019-ben hét ügyfelünk által mintegy 260 ezer m2 bérbe adható területtel növeltük portfóliónkat, jelenleg a teljes kezelt szerződéses ingatlanállomány meghaladja a 800 ezer m2-t.

Nagy hangsúlyt fektetünk az ügyfeleink magas szintű kiszolgálására; pénzügyi, műszaki és ingatlangazdálkodási területen egyaránt személyre szabott megoldásokkal támogatjuk őket. Ez a szakmai bizalom részben az alapja annak, hogy újabb ingatlanokkal bővíthetjük portfóliónkat, ezáltal hatékonyabbá tehetjük az ingatlankezelési folyamatokat az ügyfelek számára is. Alapelvünk az értékteremtés, a proaktivitás és az egyéni megoldások a megbízóink számára, miközben az ingatlanok bérlőinek érdekeit és jólétét is képviseljük. Az elmúlt hetekben kialakult rendkívüli egészségügyi helyzet jól példázza az üzemeltetés fontosságát, a szabályozott működést, hogy mind bérlő, mind tulajdonos érezze, hogy biztos kezekben van.

– Széleskörű a portfóliójuk, megtalálható ebben irodaház, logisztikai központ, bevásárlóközpont. Hogyan különbözik az ingatlankezelési szemléletmód és megközelítés az egyes eszközök tekintetében? Vagyis mennyiben más egy irodaház, egy raktárkomplexum vagy egy pláza esetében az ingatlankezelési tevékenység?

– Valóban, a kereskedelmi ingatlanok minden szegmensében jelen vagyunk, kiegészítve azzal, hogy 2019 óta hotelekkel is foglalkozunk. Az alapvető kezelési folyamatok és célok szinte minden esetben ugyanazok, főleg, ha az ügyfelek oldaláról közelítjük meg az üzemeltetést. Állagmegóvás, bérlői elégedettség, értéknövelés, maximális pénzügyi teljesítmény. A hangsúlyok viszont tényleg különböznek az egyes típusoknál, ha bérlői/szolgáltatói szemmel tekintünk egy ingatlanra.

A logisztikai és ipari központok esetében kevés közös terület van, a bérlők sok esetben önállóan gondoskodnak a rendszereikről, a bérlemények egyben közvetlen bevételi forrásaik alapjait képezik. Ezeknél az ingatlanoknál az állagmegóvás, közművek, úthálózat, speciális kezelési igényű rendszerek (gyógyszeripar, hűtött raktárak, stb.) felügyelete kerül előtérbe, szigorúbbak a vagyonvédelmi, tűz- és munkavédelmi elvárások és előírások, a napi ingatlanüzemeltetés során a műszaki jellegű ügyek hangsúlyosabbak.

A retail központok, vagy önálló kiskereskedelemi egységek esetében fontos, hogy az ingatlan egésze a lehető legjobban szolgálja ki az egyes üzletek igényeit. Plázák kezelésénél általában külön kihelyezett csapat gondoskodik az üzemeltetés folytonosságáról, beleértve a külön kidolgozott marketingstratégia bonyolítását is . A bérleti szerződések száma több száz is lehet, ez pénzügyi és bérlőkezelési szempontból különösen nagy energiákat igényel. A szolgáltatók munkájának ellenőrzése, a nyitvatartási idők (pl. hétvége) egyedi kihívásokat támasztanak a műszaki kezelés, hibaelhárítás, beruházások szempontjából.

Irodaházak esetében a legutóbbi trend az irodai jóllét irányába mutat. A bérlők igyekeznek dolgozóik számára olyan környezetet biztosítani, amelyben jól érzik magukat, szívesen vannak jelen, az iroda a munkavállalók életterévé is válik egyben. Üzemeltetési oldalról ezeket a törekvéseket kiemelt bérlőkezeléssel, minőségi szolgáltatásokkal (recepció, takarítás, stb.), marketing tevékenységgel (pl. rendezvények, kampányok) lehet segíteni.

– A property menedzsment szakma hogyan változott az elmúlt években? Hogyan viszonyul az új trendekhez, amelyek lehetnek pl. fenntartható vagy akár proptech szempontok is?

– Azt szoktuk mondani, hogy egy property menedzsernek manapság gépésznek, szociológusnak, közgazdásznak, pszichológusnak és kommunikációs szakembernek is kell lennie egy személyben, ma már mindezen képességek megléte szükséges valamilyen szinten ahhoz, hogy jól végezzük a munkánkat. Persze, a kifejezetten műszaki vagy pénzügyi tevékenységet végző kollégák szakmai támogatása a napi munka során. Az új trendeket természetesen napi szinten figyeljük, és tájékoztatjuk is ezekről az ügyfeleinket, viszont tudni kell, hogy ezek minden esetben beruházási vonzattal járó lépések, melyek egyértelműen tulajdonosi és nem csupán üzemeltetői döntések. A mi feladatunk, hogy lehetőség szerint az ingatlan adottságainak megfelelően válasszunk az elérhető termékek közül úgy, hogy az valamilyen értéket képviseljen hosszú távon közvetve vagy közvetett módon a bérlők és a tulajdonosok számára.

– Milyen kihívások jellemzik az ingatlankezelési piacot, amelyekkel szembe kell nézniük az elkövetkezendő években?

– Az üzletági fellendülés hozadéka nálunk is az volt, hogy elsősorban munkaerőpiaci gondok és a szolgáltatásaink értékálló díjazása jelentették a legnagyobb problémát. Ez gyakorlatilag általános jelenség volt a PM szolgáltatóknál. Kevés volt az elérhető szakember ha bővültünk, ők viszont nagyobb bérezést igényeltek, amit nehéz volt profittermelés mellett érvényesíteni a megbízóknál. Pedig a teljes üzemeltetési költség mindössze hozzávetőlegesen 8%-át teszi ki a díjazásunk, ami kevesebb mint bármely vállalkozó anyagmozgatási költsége.

– Ráadásul a világjárvány is pénzügyi korrekciókat, további költségoptimalizálást követel a tulajdonosoktól. Hogyan látják, hogyan hat a koronavírus az ingatlanpiacra?

– A most kialakult egészségügyi helyzet valószínűleg nagyban átírja a gazdaságot, és természetszerűen kihatással lesz az ingatlanpiacra is. Az elmúlt időszakban minden szakmai fórum, konferencia arról szólt, hogy legpesszimistább esetben is csak lassuló növekedésre számíthatunk, ez szinte biztos, hogy változni fog. Tapasztalat, hogy stagnálás és recesszió időszakában az üzemeltetés fontossága megnő. Nagyobb hangsúlyt fektetnek a tulajdonosok a bérlői megtartásra, eleve hosszabb távú befektetésként tekintenek a házaikra, ilyenkor fontosabb a gondosság, előrelátás, bérlőközpontú üzemeltetés.

Mindezek mellett, a mostani rendkívüli helyzetben mutatkozik meg igazán a fontosságunk. Azok a tulajdonosok, akik professzionális ingatlankezelés mellett tették le a voksukat, biztosak lehetnek abban, hogy megfelelő módon reagálunk egy váratlan helyzetre, kidolgozott bérlői és szállítói kommunikációs folyamataink vannak, távoli munkavégzés mellett is megoldott a pénzügyi tevékenységünk folytonossága, tudunk gondoskodni helyettesítésről, extra kapacitásokról, megfelelő eszközökről és szolgáltatók bevonásáról. Ez azonban még csak a jelenlegi reagálásunk az elkövetkező hetek kihívásaira, évekkel előre most nem lehet jósolni.

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Hogyan kell profi módon kereskedelmi ingatlanokat kezelni? – interjú Rézsó Istvánnal

A Cushman & Wakefield nyerte el idén Az Év Property Management Cége díjat a Real Estate Awards díjátadó gálán. Ennek apropóján beszélgettünk Rézsó Istvánnal, a vállalat üzletfejlesztési vezetőjével. Szót ejtettünk arról is, hogyan hat a járvány az ingatlankezelési és -üzemeltetési piacra.

– Hogyan alakult a vállalat elmúlt éve, melyek voltak azok az eredmények, amelyek alapján a szakmai zsűri önök mellett tette le a voksot?

– Nagyon örültünk ennek a szakmai elismerésnek. Fontos kiemelni, hogy ez egy hosszabb folyamat közös eredménye, amihez mind a részlegünkön belül dolgozó kollégák, mind pedig a Cushman & Wakefield társ üzletágai is hozzájárultak. Évek óta egy folyamatos fejlődési íven vagyunk, amely összhangban van a piac elmúlt évekbeli konjunktúrájával. 2019-ben hét ügyfelünk által mintegy 260 ezer m2 bérbe adható területtel növeltük portfóliónkat, jelenleg a teljes kezelt szerződéses ingatlanállomány meghaladja a 800 ezer m2-t.

Nagy hangsúlyt fektetünk az ügyfeleink magas szintű kiszolgálására; pénzügyi, műszaki és ingatlangazdálkodási területen egyaránt személyre szabott megoldásokkal támogatjuk őket. Ez a szakmai bizalom részben az alapja annak, hogy újabb ingatlanokkal bővíthetjük portfóliónkat, ezáltal hatékonyabbá tehetjük az ingatlankezelési folyamatokat az ügyfelek számára is. Alapelvünk az értékteremtés, a proaktivitás és az egyéni megoldások a megbízóink számára, miközben az ingatlanok bérlőinek érdekeit és jólétét is képviseljük. Az elmúlt hetekben kialakult rendkívüli egészségügyi helyzet jól példázza az üzemeltetés fontosságát, a szabályozott működést, hogy mind bérlő, mind tulajdonos érezze, hogy biztos kezekben van.

– Széleskörű a portfóliójuk, megtalálható ebben irodaház, logisztikai központ, bevásárlóközpont. Hogyan különbözik az ingatlankezelési szemléletmód és megközelítés az egyes eszközök tekintetében? Vagyis mennyiben más egy irodaház, egy raktárkomplexum vagy egy pláza esetében az ingatlankezelési tevékenység?

– Valóban, a kereskedelmi ingatlanok minden szegmensében jelen vagyunk, kiegészítve azzal, hogy 2019 óta hotelekkel is foglalkozunk. Az alapvető kezelési folyamatok és célok szinte minden esetben ugyanazok, főleg, ha az ügyfelek oldaláról közelítjük meg az üzemeltetést. Állagmegóvás, bérlői elégedettség, értéknövelés, maximális pénzügyi teljesítmény. A hangsúlyok viszont tényleg különböznek az egyes típusoknál, ha bérlői/szolgáltatói szemmel tekintünk egy ingatlanra.

A logisztikai és ipari központok esetében kevés közös terület van, a bérlők sok esetben önállóan gondoskodnak a rendszereikről, a bérlemények egyben közvetlen bevételi forrásaik alapjait képezik. Ezeknél az ingatlanoknál az állagmegóvás, közművek, úthálózat, speciális kezelési igényű rendszerek (gyógyszeripar, hűtött raktárak, stb.) felügyelete kerül előtérbe, szigorúbbak a vagyonvédelmi, tűz- és munkavédelmi elvárások és előírások, a napi ingatlanüzemeltetés során a műszaki jellegű ügyek hangsúlyosabbak.

A retail központok, vagy önálló kiskereskedelemi egységek esetében fontos, hogy az ingatlan egésze a lehető legjobban szolgálja ki az egyes üzletek igényeit. Plázák kezelésénél általában külön kihelyezett csapat gondoskodik az üzemeltetés folytonosságáról, beleértve a külön kidolgozott marketingstratégia bonyolítását is . A bérleti szerződések száma több száz is lehet, ez pénzügyi és bérlőkezelési szempontból különösen nagy energiákat igényel. A szolgáltatók munkájának ellenőrzése, a nyitvatartási idők (pl. hétvége) egyedi kihívásokat támasztanak a műszaki kezelés, hibaelhárítás, beruházások szempontjából.

Irodaházak esetében a legutóbbi trend az irodai jóllét irányába mutat. A bérlők igyekeznek dolgozóik számára olyan környezetet biztosítani, amelyben jól érzik magukat, szívesen vannak jelen, az iroda a munkavállalók életterévé is válik egyben. Üzemeltetési oldalról ezeket a törekvéseket kiemelt bérlőkezeléssel, minőségi szolgáltatásokkal (recepció, takarítás, stb.), marketing tevékenységgel (pl. rendezvények, kampányok) lehet segíteni.

– A property menedzsment szakma hogyan változott az elmúlt években? Hogyan viszonyul az új trendekhez, amelyek lehetnek pl. fenntartható vagy akár proptech szempontok is?

– Azt szoktuk mondani, hogy egy property menedzsernek manapság gépésznek, szociológusnak, közgazdásznak, pszichológusnak és kommunikációs szakembernek is kell lennie egy személyben, ma már mindezen képességek megléte szükséges valamilyen szinten ahhoz, hogy jól végezzük a munkánkat. Persze, a kifejezetten műszaki vagy pénzügyi tevékenységet végző kollégák szakmai támogatása a napi munka során. Az új trendeket természetesen napi szinten figyeljük, és tájékoztatjuk is ezekről az ügyfeleinket, viszont tudni kell, hogy ezek minden esetben beruházási vonzattal járó lépések, melyek egyértelműen tulajdonosi és nem csupán üzemeltetői döntések. A mi feladatunk, hogy lehetőség szerint az ingatlan adottságainak megfelelően válasszunk az elérhető termékek közül úgy, hogy az valamilyen értéket képviseljen hosszú távon közvetve vagy közvetett módon a bérlők és a tulajdonosok számára.

– Milyen kihívások jellemzik az ingatlankezelési piacot, amelyekkel szembe kell nézniük az elkövetkezendő években?

– Az üzletági fellendülés hozadéka nálunk is az volt, hogy elsősorban munkaerőpiaci gondok és a szolgáltatásaink értékálló díjazása jelentették a legnagyobb problémát. Ez gyakorlatilag általános jelenség volt a PM szolgáltatóknál. Kevés volt az elérhető szakember ha bővültünk, ők viszont nagyobb bérezést igényeltek, amit nehéz volt profittermelés mellett érvényesíteni a megbízóknál. Pedig a teljes üzemeltetési költség mindössze hozzávetőlegesen 8%-át teszi ki a díjazásunk, ami kevesebb mint bármely vállalkozó anyagmozgatási költsége.

– Ráadásul a világjárvány is pénzügyi korrekciókat, további költségoptimalizálást követel a tulajdonosoktól. Hogyan látják, hogyan hat a koronavírus az ingatlanpiacra?

– A most kialakult egészségügyi helyzet valószínűleg nagyban átírja a gazdaságot, és természetszerűen kihatással lesz az ingatlanpiacra is. Az elmúlt időszakban minden szakmai fórum, konferencia arról szólt, hogy legpesszimistább esetben is csak lassuló növekedésre számíthatunk, ez szinte biztos, hogy változni fog. Tapasztalat, hogy stagnálás és recesszió időszakában az üzemeltetés fontossága megnő. Nagyobb hangsúlyt fektetnek a tulajdonosok a bérlői megtartásra, eleve hosszabb távú befektetésként tekintenek a házaikra, ilyenkor fontosabb a gondosság, előrelátás, bérlőközpontú üzemeltetés.

Mindezek mellett, a mostani rendkívüli helyzetben mutatkozik meg igazán a fontosságunk. Azok a tulajdonosok, akik professzionális ingatlankezelés mellett tették le a voksukat, biztosak lehetnek abban, hogy megfelelő módon reagálunk egy váratlan helyzetre, kidolgozott bérlői és szállítói kommunikációs folyamataink vannak, távoli munkavégzés mellett is megoldott a pénzügyi tevékenységünk folytonossága, tudunk gondoskodni helyettesítésről, extra kapacitásokról, megfelelő eszközökről és szolgáltatók bevonásáról. Ez azonban még csak a jelenlegi reagálásunk az elkövetkező hetek kihívásaira, évekkel előre most nem lehet jósolni.

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC