X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Így toborozzunk a logisztikai központokban! A munkahelyi jóllét mindent visz

2019. Március 19. Raktár
A szakképzett munkaerő megszerzése és megtartása fontos tényezővé vált a logisztikai ingatlanüzemeltetők körében. Miközben a munkaerőpiaci trendek hatással vannak a toborzási és helyszínválasztási folyamatokra, egyre nehezebbé válik lojális munkavállalókat találni. Megoldás lehet a kényelmi szolgáltatások bővítése.

A Prologis legújabb kutatásában a logisztikai ingatlanok és a munkavállalók megtartása közötti kapcsolatot elemezte. A tanulmányban szereplő megállapítások alapját a több mint 16 millió négyzetméter alapterületű portfóliójuk, az Európában található körülbelül 700 egyedi ügyfelük körében folytatott beszélgetések és a saját adataik képezik.

Az elemzés apropóját az adta, hogy a raktári munkaerő az elmúlt évtizedben elsődleges jelentőségű kérdéssé vált, hiszen az épületekben ma már nem csak termékek tárolása zajlik, hanem egyre magasabb hozzáadott értékű, komplex tevékenységek folynak, amelyek a korábban megszokottnál jóval sokszínűbb munkaerőt igényelnek.

Jól jelzi a téma nagyságrendjét, hogy csak az Európai Unióban a raktári dolgozók létszáma elérte a 3,3 millió főt. Egy 10 ezer négyzetméter raktári alapterületre átlagosan több mint 100 munkavállaló jut, az e-kiszolgáló központok például több mint tízszer annyi dolgozót foglalkoztathatnak, mint a hagyományos kiskereskedelem.

A munkaerő sokféle kihívást jelent, és legalább ennyire széles a szóba jöhető megoldások köre is. A Prologis négy fontos elemet gyűjtött össze, amelyekkel a logisztikai ingatlanok tulajdonosai hozzájárulhatnak a munkaerő hatékonyabb bevonzásához, képzéséhez és megtartásához

1. Jobb közlekedési kapcsolatok

A munkahelyre történő utazást a lehető leghatékonyabb módon kell megszervezni, hiszen a munkahelyre történő ingázással töltött időnek a lehető leghatékonyabbnak kell lennie. A gépkocsival történő megközelíthetőség mellett a tömegközlekedésnek is egyre nagyobb a jelentősége. Ehhez kapcsolódó eszközök: hagyományosan elsősorban a kerékpárutakat és dolgozói külön buszjáratokat fejlesztették és bővítették számos európai piacon. Napjainkban előtérbe kerültek a különféle mobilalkalmazások és a közös autóhasználat (car-sharing) ösztönzése. Sikeres úttörő fejlesztések történtek ezen a téren például az Egyesült Királyságban.

2. Több és magasabb színvonalú kényelmi szolgáltatás

A munkavállalók szakképzettségének emelkedésével párhuzamosan egyre fontosabbá válnak a különféle kényelmi szolgáltatások. Mára – különösen Németországban, Lengyelországban és Hollandiában – általánossá vált, hogy a munkahelyi éttermek és mozgó büfék ebédidőben egyre nagyobb választékban egyre jobb minőségű ételeket kínálnak. Beltéri és szabadtéri közösségi és rekreációs területeket alakítanak ki a munkavállalók számára. Erre számos példát találhatunk Európa-szerte, a különböző parkok különböző kezdeményezéseket indítanak.

Egyes parkokban barbecue helyszíneket (Magyarország), szaunát és bowlingpályákat (Svédország) vagy kávézókat (Olaszország) hoznak létre. Népszerűek a sportolási lehetőségek is, például a foci (Hollandia és Magyarország), a szabadtéri tornapályák és padel pályák (Spanyolország), valamint kosárlabda (Olaszország). A jelenleg tesztfázisban lévő újítások közé tartozik a gyermekfelügyelet Franciaországban és a teherautó-sofőrök számára kínált kiegészítő szolgáltatások (például szálloda, étterem és zuhanyozók) Szlovákiában.

3. Logisztikai karrier és a közösség iránti elkötelezettség

A munkavállalók megszerzését, megtartását és képzését szolgáló harmadik eszközt a logisztikai ágazatról kialakult közvélekedés javítását szolgáló hosszú távú kezdeményezések jelentik. Ez új fejleménynek számít a piacon, így a legtöbb ilyen program egyelőre alakulóban van. Íme néhány példa: az Egyesült Királyságban a parkokban bevezetett hírlevelek, illetve Hollandiában a meghatározott közönségnek szóló képernyők célja, hogy tájékoztassák a munkavállalókat a logisztikai parkkal kapcsolatos legfrissebb hírekről, és erősítsék bennük a közösség és az összetartozás érzését. Egy magyarországi logisztikai parkban labdarúgó-bajnokságot szerveztek az ügyfelek munkavállalói számára. A lengyelországi logisztikai parkokban gyakornoki programot szerveztek, amelyen a logisztikai alap- és mesterképzésben tanuló hallgatók vehetnek részt.

4. Az épületek jellemzőinek fejlesztése

A munkahelyi környezet fejlesztése révén a munkavállalók megtartását célzó szolgáltatások bővülése ahhoz a változáshoz hasonlít, amely az irodákban ment végbe az elmúlt évtizedben. A kellemes és egészséges munkahely egyik alapvető tényezője a kényelem. A fejlesztések nagy része magát az épületet érinti; ide tartozik az épületvilágítás korszerűsítése (különösen a LED), a jobb szellőzési rendszerek és a biztonság előtérbe kerülése. A legjobb fejlesztések során már a kiindulásnál figyelembe veszik ezeket a szempontokat, de a meglévő épületeket is folyamatosan fejlesztik.

WELL

A WELL építési szabvány elnevezésű új kezdeményezés a felsorolt négy fontos elem mindegyikét magában foglalja. A koncepció a lakóépületek és az irodaépületek fejlesztése terén már ismert. A Prologis szorosan együttműködött az International WELL Building Institute™ szervezetével a logisztikai épületekre is alkalmazható sztenderdek kidolgozásában. Európában a WELL építési szabvány előírásainak megfelelő első épületet a Prologis adta át 2018-ban, a hollandiai Tilburgban.

A WELL keretében mérik, minősítik és nyomon követik az épített környezet azon jellemzőit, amelyek hatással vannak az emberi egészségre és közérzetre, többek között a levegő, a víz, a táplálék, a világítás, az általános erőnlét, a kényelemérzet és a gondolkodás révén. A WELL épületekbe történő beruházás többféle előnnyel jár. A jobb belső klíma és a bőséges természetes fény kevesebb hiányzást, magasabb termelékenységet és pozitív egészségügyi hatásokat eredményez.

Az új tilburgi épület különleges dizájnelemei közé tartozik a zöld korlát és a növényfal, a biodinamikus világítás, a kerékpár-megosztási konstrukció, a levegő minőségét ellenőrző szenzorok, a környezetbarát parkosítás, az épületek alacsony károsanyag-kibocsátását biztosító fedőrétegek és a központ teljes területén megtalálható ivóvíz-kutak.

Fotó: www.prologiscee.eu

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Így toborozzunk a logisztikai központokban! A munkahelyi jóllét mindent visz

A szakképzett munkaerő megszerzése és megtartása fontos tényezővé vált a logisztikai ingatlanüzemeltetők körében. Miközben a munkaerőpiaci trendek hatással vannak a toborzási és helyszínválasztási folyamatokra, egyre nehezebbé válik lojális munkavállalókat találni. Megoldás lehet a kényelmi szolgáltatások bővítése.

A Prologis legújabb kutatásában a logisztikai ingatlanok és a munkavállalók megtartása közötti kapcsolatot elemezte. A tanulmányban szereplő megállapítások alapját a több mint 16 millió négyzetméter alapterületű portfóliójuk, az Európában található körülbelül 700 egyedi ügyfelük körében folytatott beszélgetések és a saját adataik képezik.

Az elemzés apropóját az adta, hogy a raktári munkaerő az elmúlt évtizedben elsődleges jelentőségű kérdéssé vált, hiszen az épületekben ma már nem csak termékek tárolása zajlik, hanem egyre magasabb hozzáadott értékű, komplex tevékenységek folynak, amelyek a korábban megszokottnál jóval sokszínűbb munkaerőt igényelnek.

Jól jelzi a téma nagyságrendjét, hogy csak az Európai Unióban a raktári dolgozók létszáma elérte a 3,3 millió főt. Egy 10 ezer négyzetméter raktári alapterületre átlagosan több mint 100 munkavállaló jut, az e-kiszolgáló központok például több mint tízszer annyi dolgozót foglalkoztathatnak, mint a hagyományos kiskereskedelem.

A munkaerő sokféle kihívást jelent, és legalább ennyire széles a szóba jöhető megoldások köre is. A Prologis négy fontos elemet gyűjtött össze, amelyekkel a logisztikai ingatlanok tulajdonosai hozzájárulhatnak a munkaerő hatékonyabb bevonzásához, képzéséhez és megtartásához

1. Jobb közlekedési kapcsolatok

A munkahelyre történő utazást a lehető leghatékonyabb módon kell megszervezni, hiszen a munkahelyre történő ingázással töltött időnek a lehető leghatékonyabbnak kell lennie. A gépkocsival történő megközelíthetőség mellett a tömegközlekedésnek is egyre nagyobb a jelentősége. Ehhez kapcsolódó eszközök: hagyományosan elsősorban a kerékpárutakat és dolgozói külön buszjáratokat fejlesztették és bővítették számos európai piacon. Napjainkban előtérbe kerültek a különféle mobilalkalmazások és a közös autóhasználat (car-sharing) ösztönzése. Sikeres úttörő fejlesztések történtek ezen a téren például az Egyesült Királyságban.

2. Több és magasabb színvonalú kényelmi szolgáltatás

A munkavállalók szakképzettségének emelkedésével párhuzamosan egyre fontosabbá válnak a különféle kényelmi szolgáltatások. Mára – különösen Németországban, Lengyelországban és Hollandiában – általánossá vált, hogy a munkahelyi éttermek és mozgó büfék ebédidőben egyre nagyobb választékban egyre jobb minőségű ételeket kínálnak. Beltéri és szabadtéri közösségi és rekreációs területeket alakítanak ki a munkavállalók számára. Erre számos példát találhatunk Európa-szerte, a különböző parkok különböző kezdeményezéseket indítanak.

Egyes parkokban barbecue helyszíneket (Magyarország), szaunát és bowlingpályákat (Svédország) vagy kávézókat (Olaszország) hoznak létre. Népszerűek a sportolási lehetőségek is, például a foci (Hollandia és Magyarország), a szabadtéri tornapályák és padel pályák (Spanyolország), valamint kosárlabda (Olaszország). A jelenleg tesztfázisban lévő újítások közé tartozik a gyermekfelügyelet Franciaországban és a teherautó-sofőrök számára kínált kiegészítő szolgáltatások (például szálloda, étterem és zuhanyozók) Szlovákiában.

3. Logisztikai karrier és a közösség iránti elkötelezettség

A munkavállalók megszerzését, megtartását és képzését szolgáló harmadik eszközt a logisztikai ágazatról kialakult közvélekedés javítását szolgáló hosszú távú kezdeményezések jelentik. Ez új fejleménynek számít a piacon, így a legtöbb ilyen program egyelőre alakulóban van. Íme néhány példa: az Egyesült Királyságban a parkokban bevezetett hírlevelek, illetve Hollandiában a meghatározott közönségnek szóló képernyők célja, hogy tájékoztassák a munkavállalókat a logisztikai parkkal kapcsolatos legfrissebb hírekről, és erősítsék bennük a közösség és az összetartozás érzését. Egy magyarországi logisztikai parkban labdarúgó-bajnokságot szerveztek az ügyfelek munkavállalói számára. A lengyelországi logisztikai parkokban gyakornoki programot szerveztek, amelyen a logisztikai alap- és mesterképzésben tanuló hallgatók vehetnek részt.

4. Az épületek jellemzőinek fejlesztése

A munkahelyi környezet fejlesztése révén a munkavállalók megtartását célzó szolgáltatások bővülése ahhoz a változáshoz hasonlít, amely az irodákban ment végbe az elmúlt évtizedben. A kellemes és egészséges munkahely egyik alapvető tényezője a kényelem. A fejlesztések nagy része magát az épületet érinti; ide tartozik az épületvilágítás korszerűsítése (különösen a LED), a jobb szellőzési rendszerek és a biztonság előtérbe kerülése. A legjobb fejlesztések során már a kiindulásnál figyelembe veszik ezeket a szempontokat, de a meglévő épületeket is folyamatosan fejlesztik.

WELL

A WELL építési szabvány elnevezésű új kezdeményezés a felsorolt négy fontos elem mindegyikét magában foglalja. A koncepció a lakóépületek és az irodaépületek fejlesztése terén már ismert. A Prologis szorosan együttműködött az International WELL Building Institute™ szervezetével a logisztikai épületekre is alkalmazható sztenderdek kidolgozásában. Európában a WELL építési szabvány előírásainak megfelelő első épületet a Prologis adta át 2018-ban, a hollandiai Tilburgban.

A WELL keretében mérik, minősítik és nyomon követik az épített környezet azon jellemzőit, amelyek hatással vannak az emberi egészségre és közérzetre, többek között a levegő, a víz, a táplálék, a világítás, az általános erőnlét, a kényelemérzet és a gondolkodás révén. A WELL épületekbe történő beruházás többféle előnnyel jár. A jobb belső klíma és a bőséges természetes fény kevesebb hiányzást, magasabb termelékenységet és pozitív egészségügyi hatásokat eredményez.

Az új tilburgi épület különleges dizájnelemei közé tartozik a zöld korlát és a növényfal, a biodinamikus világítás, a kerékpár-megosztási konstrukció, a levegő minőségét ellenőrző szenzorok, a környezetbarát parkosítás, az épületek alacsony károsanyag-kibocsátását biztosító fedőrétegek és a központ teljes területén megtalálható ivóvíz-kutak.

Fotó: www.prologiscee.eu

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC