X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Idén kezdődik a Cargo City építése. Nagyot fordult a világ a Budapest Airporton

2018. Március 13. Raktár
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér partnerei havi 10 ezer tonnát meghaladó mennyiségű árut kezeltek idén februárban is, ami az év első két hónapjában további 17,4 %-os növekedést jelentett a tavalyi rekord évhez képest. A Budapest Airporton hatalmas változások zajlanak immár 10 éve, hiszen a SkyCourt átadása után az elmúlt időszakban elkészült a szálloda és több logisztikai központ, de hamarosan épül a cargo city, és nemsokára egy új utasmólóval is gazdagodik a helyszín.

Két év alatt 39,1 %-kal bővült a cargo-forgalom a budapesti repülőtéren; 2017-ben összesen 127
ezer tonna légi teheráru indult és érkezett Budapestről, ami éves szinten 13,4 %-os
növekedésnek felel meg. A magyarországi cargo-forgalom növekedése az e-kereskedelem gyors térhódításával és a gazdaság dinamikus teljesítményével magyarázható, az autóalkatrész-gyártás, az elektronikai és a gyógyszeripar termékei jelentik a forgalom gerincét.

A cargo-piac további bővülési lehetőségét vetíti előre, hogy májustól a LOT lengyel légitársaság heti több járatot indít Budapestről New Yorkba, illetve Chicagóba, míg az American Airlines naponta közlekedik a magyar fővárosból Philadelphiába, ami hatalmas cargo-elosztó központ és kikötő. Ez további évi 20 ezer tonnás kapacitás-bővülést jelenthet.

Privatizáció és fejlesztések

Pedig messziről indult a repülőtér, hiszen az állam még 2005-ben adta el a tulajdonrészének túlnyomó hányadát, amely 2007-ben került a német HOCHTIEF AirPorthoz és három partneréhez. Ekkor indultak el a fejlesztések, amelyek első komoly eredménye a 2011-ben átadott SkyCourt volt, azaz a 2A és 2B terminálok között felépült új utasforgalmi csarnok. Itt a hatalmas ablakok, a modern építészeti megoldások és a pazar kilátás valódi élménnyé varázsolták a repülőtéren eltöltött időt. A létesítmény azóta is éttermekkel, vámmentes boltokkal, kávézókkal és business váróval szolgálja az utazók igényeit.

Akkor azt tervezték, hogy a 28 ezer négyzetméteres SkyCourt 8,5 millió főre növeli majd a 2-es terminál korábbi 4,5-5 milliós kapacitását, így az évi utaslétszám elérheti a 20 millió főt a teljes kiépülés után. Gyakorlatilag akkor került fel a térképre a budapesti légikikötő, azonban a MALÉV csődje 2012-ben visszavetette a fejlődést.

Időközben 2013 szeptemberében a Hochtief csoport értékesítette repülőtéri érdekeltségeit, amit a kanadai Public Sector Pension Investment Board (PSP Investments) vásárolt meg. A gazdasági fejlődés egyre jobb statisztikákat produkált a repülőtér forgalmában is, ráadásul a légikikötő sorozatban többször nyerte el a Skytrax felmérése szerint a “Kelet-Európa legjobb repülőtere” címet. 2016-ban már csaknem 13 millió utassal büszkélkedhetett a Budapest Airport.

BUD 2020: szálloda és logisztikai központok

2015-ben a Budapest Airport elindította a BUD 2020 programot, amelynek keretében egy új, 12 000 négyzetméteres utasmólót alakítanak ki: összesen 10 utas-híddal és 27 beszállító kapuval bővíti a terminál kapacitását. A projektben szerepelnek új parkoló-létesítmények, logisztikai bázisok létrehozása, és egyéb műszaki fejlesztések is. Felújították az egyes futópályát, új és korszerűbb műszeres leszállító berendezést telepítettek.

A projekt keretében már megépült a Wing fejlesztésében az ibis Styles Budapest Airport Hotel, amely közvetlen terminál összeköttetéssel rendelkezik. A 2-es terminál előtti volt külső parkoló helyszínén a Market Építő Zrt. kivitelezésében épült fel az ötszintes, 5200 négyzetméteres szálloda. A hotelben többek között egy 150 fős két különálló teremre bontható konferenciaterem is található, emellett kisebb szemináriumi termek és exkluzív tárgyalók várják az üzleti utazókat.

A logisztika is egyre hangsúlyosabb szerepet kapott, hiszen a régi egyes terminál mellett új logisztikai központ épült két nemzetközi csomagküldő vállalat, a DHL Express és a TNT számára. A Budapest Airport Business Parkban 8 milliárd forintos beruházásban 6000 négyzetméter raktárat, 2400 négyzetméter irodakomplexumot építettek, és 4500 m2 munkaterületet alakítottak ki a DHL Express számára. A TNT új raktárának alapterülete pedig eléri az 5 000 négyzetmétert, további 3 000 m2-t foglalnak el az irodák.

Az idén ráadásul megkezdődik a cargo-légitársaságok számára készülő 20 ezer négyzetméteres Cargo City építése is a ferihegyi 2-es terminál közelében, amelyet várhatóan 2019 második negyedévében adnak majd át a forgalomnak. A beruházásnak köszönhetően a budapesti repülőtér cargo-kapacitása elérheti az évi negyedmillió tonnát.

fotók: bud.hu

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Idén kezdődik a Cargo City építése. Nagyot fordult a világ a Budapest Airporton

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér partnerei havi 10 ezer tonnát meghaladó mennyiségű árut kezeltek idén februárban is, ami az év első két hónapjában további 17,4 %-os növekedést jelentett a tavalyi rekord évhez képest. A Budapest Airporton hatalmas változások zajlanak immár 10 éve, hiszen a SkyCourt átadása után az elmúlt időszakban elkészült a szálloda és több logisztikai központ, de hamarosan épül a cargo city, és nemsokára egy új utasmólóval is gazdagodik a helyszín.

Két év alatt 39,1 %-kal bővült a cargo-forgalom a budapesti repülőtéren; 2017-ben összesen 127
ezer tonna légi teheráru indult és érkezett Budapestről, ami éves szinten 13,4 %-os
növekedésnek felel meg. A magyarországi cargo-forgalom növekedése az e-kereskedelem gyors térhódításával és a gazdaság dinamikus teljesítményével magyarázható, az autóalkatrész-gyártás, az elektronikai és a gyógyszeripar termékei jelentik a forgalom gerincét.

A cargo-piac további bővülési lehetőségét vetíti előre, hogy májustól a LOT lengyel légitársaság heti több járatot indít Budapestről New Yorkba, illetve Chicagóba, míg az American Airlines naponta közlekedik a magyar fővárosból Philadelphiába, ami hatalmas cargo-elosztó központ és kikötő. Ez további évi 20 ezer tonnás kapacitás-bővülést jelenthet.

Privatizáció és fejlesztések

Pedig messziről indult a repülőtér, hiszen az állam még 2005-ben adta el a tulajdonrészének túlnyomó hányadát, amely 2007-ben került a német HOCHTIEF AirPorthoz és három partneréhez. Ekkor indultak el a fejlesztések, amelyek első komoly eredménye a 2011-ben átadott SkyCourt volt, azaz a 2A és 2B terminálok között felépült új utasforgalmi csarnok. Itt a hatalmas ablakok, a modern építészeti megoldások és a pazar kilátás valódi élménnyé varázsolták a repülőtéren eltöltött időt. A létesítmény azóta is éttermekkel, vámmentes boltokkal, kávézókkal és business váróval szolgálja az utazók igényeit.

Akkor azt tervezték, hogy a 28 ezer négyzetméteres SkyCourt 8,5 millió főre növeli majd a 2-es terminál korábbi 4,5-5 milliós kapacitását, így az évi utaslétszám elérheti a 20 millió főt a teljes kiépülés után. Gyakorlatilag akkor került fel a térképre a budapesti légikikötő, azonban a MALÉV csődje 2012-ben visszavetette a fejlődést.

Időközben 2013 szeptemberében a Hochtief csoport értékesítette repülőtéri érdekeltségeit, amit a kanadai Public Sector Pension Investment Board (PSP Investments) vásárolt meg. A gazdasági fejlődés egyre jobb statisztikákat produkált a repülőtér forgalmában is, ráadásul a légikikötő sorozatban többször nyerte el a Skytrax felmérése szerint a “Kelet-Európa legjobb repülőtere” címet. 2016-ban már csaknem 13 millió utassal büszkélkedhetett a Budapest Airport.

BUD 2020: szálloda és logisztikai központok

2015-ben a Budapest Airport elindította a BUD 2020 programot, amelynek keretében egy új, 12 000 négyzetméteres utasmólót alakítanak ki: összesen 10 utas-híddal és 27 beszállító kapuval bővíti a terminál kapacitását. A projektben szerepelnek új parkoló-létesítmények, logisztikai bázisok létrehozása, és egyéb műszaki fejlesztések is. Felújították az egyes futópályát, új és korszerűbb műszeres leszállító berendezést telepítettek.

A projekt keretében már megépült a Wing fejlesztésében az ibis Styles Budapest Airport Hotel, amely közvetlen terminál összeköttetéssel rendelkezik. A 2-es terminál előtti volt külső parkoló helyszínén a Market Építő Zrt. kivitelezésében épült fel az ötszintes, 5200 négyzetméteres szálloda. A hotelben többek között egy 150 fős két különálló teremre bontható konferenciaterem is található, emellett kisebb szemináriumi termek és exkluzív tárgyalók várják az üzleti utazókat.

A logisztika is egyre hangsúlyosabb szerepet kapott, hiszen a régi egyes terminál mellett új logisztikai központ épült két nemzetközi csomagküldő vállalat, a DHL Express és a TNT számára. A Budapest Airport Business Parkban 8 milliárd forintos beruházásban 6000 négyzetméter raktárat, 2400 négyzetméter irodakomplexumot építettek, és 4500 m2 munkaterületet alakítottak ki a DHL Express számára. A TNT új raktárának alapterülete pedig eléri az 5 000 négyzetmétert, további 3 000 m2-t foglalnak el az irodák.

Az idén ráadásul megkezdődik a cargo-légitársaságok számára készülő 20 ezer négyzetméteres Cargo City építése is a ferihegyi 2-es terminál közelében, amelyet várhatóan 2019 második negyedévében adnak majd át a forgalomnak. A beruházásnak köszönhetően a budapesti repülőtér cargo-kapacitása elérheti az évi negyedmillió tonnát.

fotók: bud.hu

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC