X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Ilyen, amikor egy humanoid robot fogad az irodaház recepcióján

2020. Október 01. Proptech
A LEO (Létesítménygazdálkodási és Épületüzemeltetési Szolgáltatok Országos Szövetsége) legutóbbi szakmai reggelijén bemutatták, pontosabban bemutatkozott a Pepper névre hallgató humanoid robot, aki személyesen is köszöntötte a résztvevőket. Pepper a Netlife Robotics fejlesztésében megalkotott szoftver segítségével recepciósként vehet részt egy irodaház, bankfiók vagy más ügyfélszolgálat mindennapos működésében.

Az ingatlanszektorhoz kapcsolódó technológia, azaz PropTech egyre nagyobb szerepet játszik a piacon, újabb és újabb innovációk születnek, amelyek nem csak a lakások műszaki berendezéseit irányíthatják (pl. hűtés-fűtés, világítás, páratartalom), hanem nagyobb kereskedelmi egységekben is megjelennek. A technológia számos ágazatban ér el sikereket, a mesterséges intelligencia az egyik legígéretesebb terület, ahol az egyik emblematikus jelenség a humanoid robot.

A robotok fejlődése során számos mérföldkőről beszámolhatunk, a Grey Walter által 1948-ban készített „teknőst” tekinthetjük a világ első autonóm mobil robotjának. Majd az első kereskedelmi forgalomba került robot a Unimate manipulátor volt, vagyis automatizált robotkar, amelynek első példányát 1960-ben adták el a General Motorsnak. Az elmúlt évtizedekben rengeteg fejlesztés zajlott, ma pedig már a manipulátorok mellett az önellátó mobil robotok (AMR-ek) piaca is egyre nagyobb mértékben növekszik.

Itt jönnek képbe a múlt század óta folyamatosan fejlődő emberszabású robotok, sőt, az 1960-as években már Magyarországon is volt humanoid robot, akit a szegedi egyetemen Muszka Dániel fejlesztett. Még egy budapesti játékboltban is elkezdték használni, Pepperhez hasonlóan ő is tudott beszélni, bár nyilván teljesen más technológiát használtak akkoriban.

Az emberszabású robotok egyik legújabb képviselője Pepper a Netlife Robotics-tól. A céget azzal a céllal hozták létre, hogy humanoid robotokat fejlesszenek nagyvállalati környezetben. Bartha Levente, a Netlife Robotics egyik alapítója ennek kapcsán mesélt a LEO szakmai reggelijén a mesterséges intelligencia szoftverek jelenéről és jövőjéről, hosszútávú jelentőségükről.

Egyik legfőbb termékük egy voicebot, amely valójában élőszóban irányítható chatbot. Ennek segítségével magyar nyelven, élőszóban lehet a gépekkel, robotokkal kommunikálni. Pepper robot is ezen voicebot segítségével tud magyarul beszélni, akit egyébként már egy egészségügyi intézmény is alkalmazott, így a járványveszélyt a minimálisra tudták csökkenteni a falakon belül.

A megértést úgynevezett mélytanulásos algoritmusok segítségével és neurális hálókkal érik el a szoftverfejlesztők, amelyek jelenleg a mesterséges intelligencia csúcstechnológiáját jelentik, így a robot képes kommunikálni az érkező vendégekkel és ügyfelekkel. Pepper képes ugyanazt a feladatot többször egymás után végrehajtani, így például a recepciókra jellemző monoton tevékenységet el tudja látni, ami az embereknek sok esetben nehézséget okoz, a robot nyilvánvalóan a századik kérdés hallattán sem érzékeltet negatív reakciót.

Pepper az ügyfélszolgálati munka mellett szociális robotként is megállja a helyét, ezért fontos, hogy megnyerően és kedvesen viselkedjen. Képes a beszédértésre és -szintézisre, szenzorokkal és kamerákkal is rendelkezik. Képfelismerő technológiát is lehet hozzá fejleszteni, illetve arckövető és arcfelismerő funkcióval rendelkezik.

A jövő ügyfélszolgáltatain és recepcióin várhatóan egyre több humanoid robot fog feltűnni, akiknek alkalmazása egyébként a pandémia időszakában kifejezetten előnyös lehet, hiszen nem tudnak fertőzést elkapni vagy átadni. Az irodaházak mellett ipari környezetben, kereskedelemben, vendéglátóiparban, bankszektorban is be lehet vetni a Peppereket.

Fotó: Netlife

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Ilyen, amikor egy humanoid robot fogad az irodaház recepcióján

A LEO (Létesítménygazdálkodási és Épületüzemeltetési Szolgáltatok Országos Szövetsége) legutóbbi szakmai reggelijén bemutatták, pontosabban bemutatkozott a Pepper névre hallgató humanoid robot, aki személyesen is köszöntötte a résztvevőket. Pepper a Netlife Robotics fejlesztésében megalkotott szoftver segítségével recepciósként vehet részt egy irodaház, bankfiók vagy más ügyfélszolgálat mindennapos működésében.

Az ingatlanszektorhoz kapcsolódó technológia, azaz PropTech egyre nagyobb szerepet játszik a piacon, újabb és újabb innovációk születnek, amelyek nem csak a lakások műszaki berendezéseit irányíthatják (pl. hűtés-fűtés, világítás, páratartalom), hanem nagyobb kereskedelmi egységekben is megjelennek. A technológia számos ágazatban ér el sikereket, a mesterséges intelligencia az egyik legígéretesebb terület, ahol az egyik emblematikus jelenség a humanoid robot.

A robotok fejlődése során számos mérföldkőről beszámolhatunk, a Grey Walter által 1948-ban készített „teknőst” tekinthetjük a világ első autonóm mobil robotjának. Majd az első kereskedelmi forgalomba került robot a Unimate manipulátor volt, vagyis automatizált robotkar, amelynek első példányát 1960-ben adták el a General Motorsnak. Az elmúlt évtizedekben rengeteg fejlesztés zajlott, ma pedig már a manipulátorok mellett az önellátó mobil robotok (AMR-ek) piaca is egyre nagyobb mértékben növekszik.

Itt jönnek képbe a múlt század óta folyamatosan fejlődő emberszabású robotok, sőt, az 1960-as években már Magyarországon is volt humanoid robot, akit a szegedi egyetemen Muszka Dániel fejlesztett. Még egy budapesti játékboltban is elkezdték használni, Pepperhez hasonlóan ő is tudott beszélni, bár nyilván teljesen más technológiát használtak akkoriban.

Az emberszabású robotok egyik legújabb képviselője Pepper a Netlife Robotics-tól. A céget azzal a céllal hozták létre, hogy humanoid robotokat fejlesszenek nagyvállalati környezetben. Bartha Levente, a Netlife Robotics egyik alapítója ennek kapcsán mesélt a LEO szakmai reggelijén a mesterséges intelligencia szoftverek jelenéről és jövőjéről, hosszútávú jelentőségükről.

Egyik legfőbb termékük egy voicebot, amely valójában élőszóban irányítható chatbot. Ennek segítségével magyar nyelven, élőszóban lehet a gépekkel, robotokkal kommunikálni. Pepper robot is ezen voicebot segítségével tud magyarul beszélni, akit egyébként már egy egészségügyi intézmény is alkalmazott, így a járványveszélyt a minimálisra tudták csökkenteni a falakon belül.

A megértést úgynevezett mélytanulásos algoritmusok segítségével és neurális hálókkal érik el a szoftverfejlesztők, amelyek jelenleg a mesterséges intelligencia csúcstechnológiáját jelentik, így a robot képes kommunikálni az érkező vendégekkel és ügyfelekkel. Pepper képes ugyanazt a feladatot többször egymás után végrehajtani, így például a recepciókra jellemző monoton tevékenységet el tudja látni, ami az embereknek sok esetben nehézséget okoz, a robot nyilvánvalóan a századik kérdés hallattán sem érzékeltet negatív reakciót.

Pepper az ügyfélszolgálati munka mellett szociális robotként is megállja a helyét, ezért fontos, hogy megnyerően és kedvesen viselkedjen. Képes a beszédértésre és -szintézisre, szenzorokkal és kamerákkal is rendelkezik. Képfelismerő technológiát is lehet hozzá fejleszteni, illetve arckövető és arcfelismerő funkcióval rendelkezik.

A jövő ügyfélszolgáltatain és recepcióin várhatóan egyre több humanoid robot fog feltűnni, akiknek alkalmazása egyébként a pandémia időszakában kifejezetten előnyös lehet, hiszen nem tudnak fertőzést elkapni vagy átadni. Az irodaházak mellett ipari környezetben, kereskedelemben, vendéglátóiparban, bankszektorban is be lehet vetni a Peppereket.

Fotó: Netlife

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC