Ilyen lesz a világ legnagyobb utasforgalmi csarnoka
A francia ADPI és a brit Zaha Hadid Architects bemutatta a pekingi repülőtér új utasforgalmi csarnokának látványterveit. Ez lesz a világ leghatalmasabb ilyen célú építménye.
Peking központi repülőtere már a kapacitásai végéhez közeledik, ezért van szükség egy vadonatúj létesítmény megépítésére a főváros közelében Daxinban, amely természetesen a környező városok gazdaságát is robbanásszerűen fejleszti majd. A 2011-es tervpályázatot az ADPI nyerte el – amely igazi repülőtér-specialista szerte a nagyvilágban –, majd tavaly ősszel a projektet irányító szervezet bevonta Zaha Hadid építészirodáját is, hogy tovább finomítsanak a terveken.
Az új légi kikötőben kezdetben a tervek szerint évente mintegy 45 millió utas fog megfordulni, amelyet összekapcsolnak más közlekedési ágakkal, így a vasútvonalakkal is, ahol többek között a kínai szuperexpressz is száguldozik majd. Csakhogy összehasonlítsuk a magyar viszonyokkal, a Peking-Sanghaj viszonylaton a vasút csúcssebessége elérte a 480 km/órát. A későbbiekben egyébként akár 130 millió utas is megfordulhat az új terminálon évente, amely a villámtempóban bővülő kínai gazdaságot látva nem is tűnik nagy csodának. Ha minden épületrész megépül, akkor több mint 1 millió négyzetméteres lesz az új gigantikus várócsarnok, amely akár egy új városnak is beillik majd.