X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Kelet-Közép-Európa legnagyobb intermodális terminálja épül Fényeslitkén

2020. Január 31. Raktár
A legmodernebb technológiával felszerelt, új intermodális logisztikai terminál építésének előkészítését kezdték meg a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Fényeslitkén – jelentették be a 11. Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián, Herceghalmon. 

Az East-West Intermodális Logisztikai Szolgáltató Zrt. beruházásában 18 milliárd forintból megvalósuló vasúti kombiterminál a legnagyobb ilyen létesítmény lesz Kelet-Közép-Európában. A terminál évente akár 500 ezer 20 lábas konténert (TEU) is tud majd kezelni – átrakodni a közúti forgalomból vasútra, illetve vasútról vasútra –, amivel majdnem duplájára nőhet a hazai intermodális kapacitás.

A 2021 végén elkészülő beruházásnak köszönhetően Magyarország aktív részese lehet az Új Selyemút kontinentális forgalmának, és új lehetőségek nyílnak meg a Kínába irányuló magyar export számára is. A terminál energiaellátása az országos klímastratégiával összhangban zöldtechnológiával valósul meg. A fényeslitkei Orienter Ipari Parkban felépülő terminál terveit a beruházó East-West Intermodális Logisztikai Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója, Tálosi János ismertette a 11. Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián.

Hazánkban hosszú idő óta szükség van egy modern intermodális terminál létesítésére, minthogy a keleti és nyugati határ termináljai - beleértve Záhony Portot is - már egyaránt elavultak.  Mindemellett egyre fokozódó igény van arra, hogy új irányok nyíljanak az Új Selyemúton. „A fényeslitkei terminálon elsősorban Ukrajna, Oroszország, Kazahsztán, Azerbajdzsán és Kína irányából várható forgalom” – mondta Tálosi János, majd hozzátette, céljuk, hogy az Európából ezekbe az országokba irányuló exportot is jelentősen felfuttassák, emellett a terminál megépítése a Kínába irányuló magyar export számára is új lehetőséget jelent majd.

A 21. századi technológiával felszerelt terminál alkalmas lesz vasútról közútra, közútról vasútra és vasútról vasútra is átrakni konténereket, konténertartályokat és félpótkocsikat. A beruházás méreteit jól érzékelteti, hogy míg a teljes jelenlegi hazai intermodális kapacitás éves szinten 630 ezer TEU-ra (twenty-foot equivalent unit) tehető, a fényeslitkei terminál elméleti kapacitása évente 500 ezer TEU lesz. „Ha a terminál megépül, akár duplájára is nőhet a magyarországi intermodális forgalom, ami környezeti hatását tekintve is számottevő” – hangsúlyozta Tálosi János.

A terminál megépítésével jelentősen csökkenhet a 4-es út környezetterhelése, minthogy teljes kamionszerelvényeket vagy akár félpótkocsikat is fel tudnak rakni vasútra. A terminál kombi része akár napi 6-8 darab - 23 teljes közúti szerelvényt vagy 28 félpótkocsit szállító - vonatot is tud indítani és fogadni Európa felöl, amivel gyakorlatilag megszűnne a Záhonyi várakozás és jelentősen csökkenne a 4-es út kamionforgalma. Ehhez a félpótkocsik tárolására alkalmas parkolót is építenek. A terminált teljesen zöld technológiával tervezik működtetni, nagy teljesítményű napelem park, valamint hőszivattyú-rendszer biztosítja majd az energiaellátást.

Jelenleg az építési engedélyeztetési eljárás van folyamatban, a projektet korábban a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházásnak nyilvánította. A terminálon 140 ember foglakoztatását tervezik, de közvetett módon 400 embernek biztosíthatnak munkalehetőséget. Emellett a szakemberképzés alapjainak megerősítése érdekében a záhonyi szakközépiskolában informatikai oktató kabinetet hoztak létre, valamint ösztöndíjprogrammal támogatnák a Nyíregyházi Egyetem logisztikus képzését, és egy együttműködési megállapodás keretében új technológiákkal ismertetik meg a képzésben résztvevőket.

 „Az eddigi eseti jellegű Kínából érkező konténerforgalommal szemben a beruházásnak köszönhetően Magyarországnak lehetősége lesz aktívan bekapcsolódni az Új Selyemút kontinentális forgalmába” – mondta Bíró Koppány Ajtony. Az MLSZKSZ főtitkára szerint a beruházásnak köszönhetően évente több tízezer konténer érkezhet Kínából, továbbá a terminál megépülése komoly lehetőséget kínál az ukrajnai közúti teherforgalom vasútra terelésére is. A megnövekedett kínai konténeres forgalom akár több tízmilliárd forintos többletbevételt generálhat a hazai logisztikai ágazatban, és jelentősen csökkentheti a környezetterhelést.

„A közúti áruforgalom vasútra terelése vonatonként 30-35 kamionnal jelent kevesebbet az utakon. Ha a terminál csúcsra lesz járatva, évente 30-40 ezer kamion tűnhet el az utakról, ami számottevő környezeti terheléscsökkenést jelente Magyarország számára, és jelentősen növekedhetnek a vasúthasználatból eredő állami díjbevételek” – tette hozzá az MLSZKSZ főtitkára.

+++

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) 2020. január 30-31-én. - tizenegyedik alkalommal rendezi meg a Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferenciát. A rendezvény fókuszában a logisztikai iparág versenyképessége, a digitalizáció és a modern logisztikai megoldások állnak.

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Kelet-Közép-Európa legnagyobb intermodális terminálja épül Fényeslitkén

A legmodernebb technológiával felszerelt, új intermodális logisztikai terminál építésének előkészítését kezdték meg a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Fényeslitkén – jelentették be a 11. Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián, Herceghalmon. 

Az East-West Intermodális Logisztikai Szolgáltató Zrt. beruházásában 18 milliárd forintból megvalósuló vasúti kombiterminál a legnagyobb ilyen létesítmény lesz Kelet-Közép-Európában. A terminál évente akár 500 ezer 20 lábas konténert (TEU) is tud majd kezelni – átrakodni a közúti forgalomból vasútra, illetve vasútról vasútra –, amivel majdnem duplájára nőhet a hazai intermodális kapacitás.

A 2021 végén elkészülő beruházásnak köszönhetően Magyarország aktív részese lehet az Új Selyemút kontinentális forgalmának, és új lehetőségek nyílnak meg a Kínába irányuló magyar export számára is. A terminál energiaellátása az országos klímastratégiával összhangban zöldtechnológiával valósul meg. A fényeslitkei Orienter Ipari Parkban felépülő terminál terveit a beruházó East-West Intermodális Logisztikai Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója, Tálosi János ismertette a 11. Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián.

Hazánkban hosszú idő óta szükség van egy modern intermodális terminál létesítésére, minthogy a keleti és nyugati határ termináljai - beleértve Záhony Portot is - már egyaránt elavultak.  Mindemellett egyre fokozódó igény van arra, hogy új irányok nyíljanak az Új Selyemúton. „A fényeslitkei terminálon elsősorban Ukrajna, Oroszország, Kazahsztán, Azerbajdzsán és Kína irányából várható forgalom” – mondta Tálosi János, majd hozzátette, céljuk, hogy az Európából ezekbe az országokba irányuló exportot is jelentősen felfuttassák, emellett a terminál megépítése a Kínába irányuló magyar export számára is új lehetőséget jelent majd.

A 21. századi technológiával felszerelt terminál alkalmas lesz vasútról közútra, közútról vasútra és vasútról vasútra is átrakni konténereket, konténertartályokat és félpótkocsikat. A beruházás méreteit jól érzékelteti, hogy míg a teljes jelenlegi hazai intermodális kapacitás éves szinten 630 ezer TEU-ra (twenty-foot equivalent unit) tehető, a fényeslitkei terminál elméleti kapacitása évente 500 ezer TEU lesz. „Ha a terminál megépül, akár duplájára is nőhet a magyarországi intermodális forgalom, ami környezeti hatását tekintve is számottevő” – hangsúlyozta Tálosi János.

A terminál megépítésével jelentősen csökkenhet a 4-es út környezetterhelése, minthogy teljes kamionszerelvényeket vagy akár félpótkocsikat is fel tudnak rakni vasútra. A terminál kombi része akár napi 6-8 darab - 23 teljes közúti szerelvényt vagy 28 félpótkocsit szállító - vonatot is tud indítani és fogadni Európa felöl, amivel gyakorlatilag megszűnne a Záhonyi várakozás és jelentősen csökkenne a 4-es út kamionforgalma. Ehhez a félpótkocsik tárolására alkalmas parkolót is építenek. A terminált teljesen zöld technológiával tervezik működtetni, nagy teljesítményű napelem park, valamint hőszivattyú-rendszer biztosítja majd az energiaellátást.

Jelenleg az építési engedélyeztetési eljárás van folyamatban, a projektet korábban a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházásnak nyilvánította. A terminálon 140 ember foglakoztatását tervezik, de közvetett módon 400 embernek biztosíthatnak munkalehetőséget. Emellett a szakemberképzés alapjainak megerősítése érdekében a záhonyi szakközépiskolában informatikai oktató kabinetet hoztak létre, valamint ösztöndíjprogrammal támogatnák a Nyíregyházi Egyetem logisztikus képzését, és egy együttműködési megállapodás keretében új technológiákkal ismertetik meg a képzésben résztvevőket.

 „Az eddigi eseti jellegű Kínából érkező konténerforgalommal szemben a beruházásnak köszönhetően Magyarországnak lehetősége lesz aktívan bekapcsolódni az Új Selyemút kontinentális forgalmába” – mondta Bíró Koppány Ajtony. Az MLSZKSZ főtitkára szerint a beruházásnak köszönhetően évente több tízezer konténer érkezhet Kínából, továbbá a terminál megépülése komoly lehetőséget kínál az ukrajnai közúti teherforgalom vasútra terelésére is. A megnövekedett kínai konténeres forgalom akár több tízmilliárd forintos többletbevételt generálhat a hazai logisztikai ágazatban, és jelentősen csökkentheti a környezetterhelést.

„A közúti áruforgalom vasútra terelése vonatonként 30-35 kamionnal jelent kevesebbet az utakon. Ha a terminál csúcsra lesz járatva, évente 30-40 ezer kamion tűnhet el az utakról, ami számottevő környezeti terheléscsökkenést jelente Magyarország számára, és jelentősen növekedhetnek a vasúthasználatból eredő állami díjbevételek” – tette hozzá az MLSZKSZ főtitkára.

+++

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) 2020. január 30-31-én. - tizenegyedik alkalommal rendezi meg a Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferenciát. A rendezvény fókuszában a logisztikai iparág versenyképessége, a digitalizáció és a modern logisztikai megoldások állnak.

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC