X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Meddig uralkodnak még az egyterű irodák?

2019. Február 15.
Az irodakultúra rohamosan alakul át, új típusú munkahelyek jönnek létre. De mi lesz vajon 10 év múlva? Hová fejlődnek a világ irodatrendjei? Erről is szó lesz az OfficeUp irodakonferencián február 20-án az Akváriumban.

Az egyterű irodák az USA-ban alakultak ki még a 20. század hajnalán, majd a hatvanas évek polgári mozgalmai a munkahelyek világát is átalakították. A Herman Miller ekkor dobta piacra az ún. „Action Office” új bútorcsaládot, amely forradalmasította az irodák alaprajzi elrendezését.

A paravánfalakból, tároló elemekből és munkafelületből álló variálható kis bokszok akusztikai és vizuális elkülönülést nyújtottak, és több magánszférát biztosítottak a munkatársaknak, ráadásul a cellás irodáknál jóval könnyebb és költséghatékonyabb kialakítással kalkulálhatott a vezetőség.

Később ezeket a bokszokat már nem a privátszféra jelképeként értelmezték, hanem egyfajta börtönfalnak tekintették, amely gátat szabott a kreatív munkakultúrának. Ráadásul az 1990-es évektől a számítógép, az internet, a mobil eszközök gyökeresen átalakították a világot, előtérbe került a csapatmunka és a kommunikáció, ismét megjelent a nyitott iroda.

Számtalan alaprajzi elrendezés lehetséges az egyterű irodák világában, amelyet alapvetően meghatároz a cég mérete, a dolgozók száma és a főtevékenység. Az SSC-, technológiai, kommunikációs, PR-cégek, az interaktív vállalatok és a reklámügynökségek előszeretettel alkalmazzák a közös munkatereket.

Előnyök

Az egyterű irodákban a privátszféra visszaszorul, míg a kommunikáció és az együttműködés szerepe növekszik, felgyorsul a munkatársak közötti információáramlás. A nyitott irodaterek kialakítása költséghatékonyabb, hiszen kisebb területen lehet több munkatársat elhelyezni, valamint pozitív hatással vannak a környezettudatos megoldások alkalmazására is, így például a fűtő-hűtő funkciók takarékosabban megvalósíthatók.

A támogatók általában dicsérik a munkatársak pozitív hangulatát, a munkaerő produktivitását, és a kreatív teljesítményeket. Az egyterű irodákban a munkatársak szabadon járkálhatnak, együttműködhetnek, intenzívebben kommunikálhatnak, hatékonyabbá tehetik munkájukat, és gyorsabban reagálhatnak a környezetük változásaira.

Hátrányok

Az ellenzők is ezeket az érveket sorolják fel, csak éppen negatív előjellel. De mi történik akkor, ha valaki olyannal hoz össze a sors, akit nem kedvelünk¸vagy ha valaki sokkal többet beszél, mint amennyit bárki is igényelne? Meg kell hallgatnunk a munkatársaink telefonbeszélgetéseit, a hátunk mögött pletykálnak, nevetgélnek, ami sokszor ellenpontozza a pozitív hangulatot.

Az ellenérvek szerint a nyitott iroda káros lehet az egészségre, itt említhetjük meg a stresszt, a konfliktusokat, a magas vérnyomást és a nagy mozgás káros hatásait. A kórokozókat is könnyebben átadják egymásnak a munkatársak, ami több megbetegedést és csökkenő produktivitást eredményez, ráadásul a zaj nagyságrendekkel növekszik. Sőt, a legújabb kutatások kimutatták, hogy az egyterű irodákban még csökken is az interakció és a személyes kommunikáció, hiszen inkább csetelnek vagy íméleznek a munkatársak.

Természetes egyensúly

Az egyterű irodákban a bizalmas légkör és a privátszféra teljesen eltűnik, pedig nagyon lényeges az egészséges egyensúly megteremtése, vagyis a közösségi szereplés után legyen hová visszavonulni. Megoldás lehet a nyitott terek és a rekreációs helyiségek harmóniájának megteremtése.

A 21. században keverednek a nyitott terek, a bokszok, a cellák és az elszeparált tárgyalók, és ebből a nagy mixből az adott cég mindig a számára leghatékonyabb variációt emeli ki. Sokan azt is ajánlják, hogy növeljék meg az otthoni munka időtartamát, hiszen úgyis interneten értekeznek a kollégák. Ráadásul a kevesebb dedikált munkaállomás jelentős költséget takarít meg az adott cégnek.

+++

De mi lesz 10 év múlva? Erre válaszolnak szakértőink „Az irodatér múltja és jövője. Hol fogunk dolgozni 10 év múlva?” programban.

Szakértők: Csobánki Zsuzsa - Senior Project Manager / Project Management & Building Consultancy, CBRE; Borbély Gábor MRICS - Director, Head of Business Development and Research, CBRE

Itt olvashatunk részletesen az OfficeUp konferenciáról.

Fotó: Az Év Irodája

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Meddig uralkodnak még az egyterű irodák?

Az irodakultúra rohamosan alakul át, új típusú munkahelyek jönnek létre. De mi lesz vajon 10 év múlva? Hová fejlődnek a világ irodatrendjei? Erről is szó lesz az OfficeUp irodakonferencián február 20-án az Akváriumban.

Az egyterű irodák az USA-ban alakultak ki még a 20. század hajnalán, majd a hatvanas évek polgári mozgalmai a munkahelyek világát is átalakították. A Herman Miller ekkor dobta piacra az ún. „Action Office” új bútorcsaládot, amely forradalmasította az irodák alaprajzi elrendezését.

A paravánfalakból, tároló elemekből és munkafelületből álló variálható kis bokszok akusztikai és vizuális elkülönülést nyújtottak, és több magánszférát biztosítottak a munkatársaknak, ráadásul a cellás irodáknál jóval könnyebb és költséghatékonyabb kialakítással kalkulálhatott a vezetőség.

Később ezeket a bokszokat már nem a privátszféra jelképeként értelmezték, hanem egyfajta börtönfalnak tekintették, amely gátat szabott a kreatív munkakultúrának. Ráadásul az 1990-es évektől a számítógép, az internet, a mobil eszközök gyökeresen átalakították a világot, előtérbe került a csapatmunka és a kommunikáció, ismét megjelent a nyitott iroda.

Számtalan alaprajzi elrendezés lehetséges az egyterű irodák világában, amelyet alapvetően meghatároz a cég mérete, a dolgozók száma és a főtevékenység. Az SSC-, technológiai, kommunikációs, PR-cégek, az interaktív vállalatok és a reklámügynökségek előszeretettel alkalmazzák a közös munkatereket.

Előnyök

Az egyterű irodákban a privátszféra visszaszorul, míg a kommunikáció és az együttműködés szerepe növekszik, felgyorsul a munkatársak közötti információáramlás. A nyitott irodaterek kialakítása költséghatékonyabb, hiszen kisebb területen lehet több munkatársat elhelyezni, valamint pozitív hatással vannak a környezettudatos megoldások alkalmazására is, így például a fűtő-hűtő funkciók takarékosabban megvalósíthatók.

A támogatók általában dicsérik a munkatársak pozitív hangulatát, a munkaerő produktivitását, és a kreatív teljesítményeket. Az egyterű irodákban a munkatársak szabadon járkálhatnak, együttműködhetnek, intenzívebben kommunikálhatnak, hatékonyabbá tehetik munkájukat, és gyorsabban reagálhatnak a környezetük változásaira.

Hátrányok

Az ellenzők is ezeket az érveket sorolják fel, csak éppen negatív előjellel. De mi történik akkor, ha valaki olyannal hoz össze a sors, akit nem kedvelünk¸vagy ha valaki sokkal többet beszél, mint amennyit bárki is igényelne? Meg kell hallgatnunk a munkatársaink telefonbeszélgetéseit, a hátunk mögött pletykálnak, nevetgélnek, ami sokszor ellenpontozza a pozitív hangulatot.

Az ellenérvek szerint a nyitott iroda káros lehet az egészségre, itt említhetjük meg a stresszt, a konfliktusokat, a magas vérnyomást és a nagy mozgás káros hatásait. A kórokozókat is könnyebben átadják egymásnak a munkatársak, ami több megbetegedést és csökkenő produktivitást eredményez, ráadásul a zaj nagyságrendekkel növekszik. Sőt, a legújabb kutatások kimutatták, hogy az egyterű irodákban még csökken is az interakció és a személyes kommunikáció, hiszen inkább csetelnek vagy íméleznek a munkatársak.

Természetes egyensúly

Az egyterű irodákban a bizalmas légkör és a privátszféra teljesen eltűnik, pedig nagyon lényeges az egészséges egyensúly megteremtése, vagyis a közösségi szereplés után legyen hová visszavonulni. Megoldás lehet a nyitott terek és a rekreációs helyiségek harmóniájának megteremtése.

A 21. században keverednek a nyitott terek, a bokszok, a cellák és az elszeparált tárgyalók, és ebből a nagy mixből az adott cég mindig a számára leghatékonyabb variációt emeli ki. Sokan azt is ajánlják, hogy növeljék meg az otthoni munka időtartamát, hiszen úgyis interneten értekeznek a kollégák. Ráadásul a kevesebb dedikált munkaállomás jelentős költséget takarít meg az adott cégnek.

+++

De mi lesz 10 év múlva? Erre válaszolnak szakértőink „Az irodatér múltja és jövője. Hol fogunk dolgozni 10 év múlva?” programban.

Szakértők: Csobánki Zsuzsa - Senior Project Manager / Project Management & Building Consultancy, CBRE; Borbély Gábor MRICS - Director, Head of Business Development and Research, CBRE

Itt olvashatunk részletesen az OfficeUp konferenciáról.

Fotó: Az Év Irodája

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC