X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Mi elkezdtük, ti folytassátok! 10 éves Az Év Irodája – válaszol: Horváth Dávid

2019. Szeptember 17. Urbanisztika
Októberben jön az OfficeXPO, majd 10. alkalommal indul útjára Az Év Irodája verseny. Ennek apropóján kérdezzük az irodapiac véleményformálóit, hogy egy kicsit személyesebb képet kaphassunk a piacról és a szereplőiről. Következzen Horváth Dávid, a Colliers senior workplace szakértője.  

1. 10 éves Az Év Irodája. Mi történt az elmúlt 10 évben a te olvasatod és tapasztalatod szerint az irodapiacon? Hogyan zajlott a munkahelyek evolúciója és revolúciója?

Az első és talán legfontosabb, hogy az elmúlt egy évtizedben a szervezet – ahol dolgozunk – fogalma átalakult, árnyaltabbá vált és munkáltató lett belőle, míg a hely munkatér vagy iroda lett. Ennek legfőbb oka, hogy munkahely bárhol lehet a világban, ahol az adott „gazdasági tevékenységet” folytathatja a munkavállaló oly módon, hogy az a lehető leghatékonyabb legyen számára és a szervezet számára. Hogy ez evolúció lenne? Talán egy ideg az volt. Revolúció? Sokkal inkább.

Ahogy a világon minden élőlény, így a homo sapiens is folyamatos változáson megy keresztül. Az ősi vadászó gyűjtögető őseink még mit sem foglalkoztak azzal, hogy a Skype hívásukat melyik kőrisfa mellett a legjobb lefolytatni. Majd eltelt „pár ezer év”, és a ma élő sapienst elkezdte ez a kérdés foglalkoztatni. E „röpke idő” alatt sokat változott a világ, melyet az ember saját maga által irányított közösségekbe kovácsolt és formált az első igazi forradalom követeztében. Ez volt a kognitív forradalom.

Mégis az emberiség történelmének egy nagyon rövid időpillanata – mégpedig  az elmúlt évtizedek – az, ami ma meghatározza a „munka világát”. Ha a forradalmi analógiát vesszük alapul, akkor mindennapra jut egy belőle. Ha pedig ebben a zavarosban kerestük a kiutat, akkor magunkra voltunk utalva – legalábbis így gondoltuk.

Az elmúlt 10 év hozzánk közelebb eső fele ezzel szemben rávilágított arra, hogy bár minden ember egy önálló individuum – legalábbis hajlamosak vagyunk ezt valóságnak megélni –, az igazság az, hogy része az egésznek. Ez az egész pedig lehet egy család, ország, vallás vagy maga a szervezet, ahol a napjait tölti az egyén, és aminek az alapdoktrínáiban hinni tud.

Ha elfogadjuk a tényt, hogy a körülöttünk lévő világ minden eddiginél gyorsabban változik, hogy az embereket a szubjektív valóságuk kovácsolja hatékony közösséggé, akkor mi magunk miért ne hozhatnánk létre a magunk valóságát. Történetesen a munkahelyi élmény interszubjektív állapotát. Számos szervezet, vállalat, cég és munkáltató ismerte fel az elmúlt évtizedben, hogy csak akkor válhatnak sikeressé és felkészültté, ha az egyénekből tömegek lesznek, az énből pedig mi.

2. Októberben tíznapos fesztivál keretében zajlik az Office Week, és ellátogathatsz többek között az OfficeXPO interior dizájn kiállításra is. Mire lehet jó egy irodatér kiállítás?

Ezt mondjátok meg Ti:) Számos konferencia, rendezvény van minden évben a világ különböző pontjain, ahol elismert szakemberek mutatják be a trendek és kutatási eredmények jelen állását, a termékportfólióval rendelkező gyárak a portékáikat, miközben – főként – a szakma kapkodja a fejét és hüledezik. A kifinomult szakmaiság a célközönségtől függően lehet előny vagy épp hátrány. Hátrány, mert csak szűk közönséghez jut el megemészthető formában – itt személy szerint érzek egy kis cinizmust az elmúlt években.

Ha valami csoda folytán mégis eljut Európa ezen szegletébe a „friss tudás” emészthető formában, előfordulhat, hogy torzul az eredeti üzenet, vagy éppen nem ültethető át a hazai környezetbe. Fontosnak tartom, hogy idehaza is ki tudjuk alakítani a saját trendjeinket, a saját benchmark rendszerünket valós tudás és információk alapján. Ehhez viszont szükségünk van – a végfelhasználóknak és nekünk szakmabelieknek egyaránt – megfelelő fórumokra, platformokra, ahol tudunk találkozni, beszélgetni és tudást cserélni.

3. Ha kiállítóként lennél jelen a vásáron, te mit mutatnál meg, mit tartasz fontosnak, ami megváltoztatta az irodádat, jobbá tette a munkahelyi hangulatot és a közösséget, és hatékonyabbá vált a céges működés?

Tanácsadóként, vagy ha úgy tetszik, knowledge worker-ként nehéz lenne mit kiállítani, nálunk a megszerzett tudás és tapasztalat az, amit „árulunk”. Ennek megmutatására pedig a korábban említett találkozások és beszélgetések adnak igazán teret.

4. Mit szeretsz és mit utálsz az irodádban? Mi a kedvenc tárgyad, bútorod, tered a munkahelyeden?

Egy kicsit pontosítanék. Nincs olyan, hogy irodám, irodánk van, és ez nagyon fontos. Ez egy közösség, ahol emberek dolgoznak együtt – utalva az első kérdés válaszára. Hogy mit szeretek benne? Talán azt, hogy nem kell bent lennem:) Bár ez viccnek hangzik, de nem az. Nagyon fontos kiemelnem, hogy az iroda csak egy fizikai tér, semmi több. A munkámhoz, ami pedig tevékenység, nem elegendő csak egy tér. Számos más aspektusa van. Ilyen a fenti gondolatomhoz tartozó viselkedés és vezetés. Nálunk megvan ez a fajta szabadság, és ezt szeretem benne.

Hogy mit nem szeretek benne? Néha túl hideg, néha túl meleg, túl zajos. De ez valójában mind nem számít. Ha ezekkel bajom van és hátráltatnak a munkában, felállok és arrébb megyek. Akár mondhatnám azt is, hogy az eseti negatív tényezők ösztönzőleg hatnak a mindennapokban. Javaslom kipróbálására!

Ha pedig a kedvenc tárgyamat keressük, akkor azt megint nem az irodában találjuk. Ez pedig a zajszűrős fejhallgatóm. Bármikor megteremtem vele a privát teremet, legyen az éppen egy szükséges koncentrált helyzet, vagy csak szórakozás. Egy lépést sem teszek nélküle sehova.

+1 Ha tehetnéd, hol dolgoznál 20 év múlva? Egy űrhajóban a Föld körül, a Mátrixban vagy egy önellátó felhőkarcolóban egy trópusi szigeten az óceán közepén?

Voltaképpen mindegyik megjelölt hely tökéletesen megfelelhet. Minden az éppen aktuális helyzettől/feladattól függ. Talán az űrhajót kivenném a listából, túl hosszú ideig tartana helyet változtatni és kapcsolatba lépni másokkal.

Ha érdekelnek a legjobb hazai szolgáltatók és az irodaterek evolúviója, akkor gyere el az októberi Office XPO-ra és légy részese Magyarország első irodatér fesztiváljának!

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Mi elkezdtük, ti folytassátok! 10 éves Az Év Irodája – válaszol: Horváth Dávid

Októberben jön az OfficeXPO, majd 10. alkalommal indul útjára Az Év Irodája verseny. Ennek apropóján kérdezzük az irodapiac véleményformálóit, hogy egy kicsit személyesebb képet kaphassunk a piacról és a szereplőiről. Következzen Horváth Dávid, a Colliers senior workplace szakértője.  

1. 10 éves Az Év Irodája. Mi történt az elmúlt 10 évben a te olvasatod és tapasztalatod szerint az irodapiacon? Hogyan zajlott a munkahelyek evolúciója és revolúciója?

Az első és talán legfontosabb, hogy az elmúlt egy évtizedben a szervezet – ahol dolgozunk – fogalma átalakult, árnyaltabbá vált és munkáltató lett belőle, míg a hely munkatér vagy iroda lett. Ennek legfőbb oka, hogy munkahely bárhol lehet a világban, ahol az adott „gazdasági tevékenységet” folytathatja a munkavállaló oly módon, hogy az a lehető leghatékonyabb legyen számára és a szervezet számára. Hogy ez evolúció lenne? Talán egy ideg az volt. Revolúció? Sokkal inkább.

Ahogy a világon minden élőlény, így a homo sapiens is folyamatos változáson megy keresztül. Az ősi vadászó gyűjtögető őseink még mit sem foglalkoztak azzal, hogy a Skype hívásukat melyik kőrisfa mellett a legjobb lefolytatni. Majd eltelt „pár ezer év”, és a ma élő sapienst elkezdte ez a kérdés foglalkoztatni. E „röpke idő” alatt sokat változott a világ, melyet az ember saját maga által irányított közösségekbe kovácsolt és formált az első igazi forradalom követeztében. Ez volt a kognitív forradalom.

Mégis az emberiség történelmének egy nagyon rövid időpillanata – mégpedig  az elmúlt évtizedek – az, ami ma meghatározza a „munka világát”. Ha a forradalmi analógiát vesszük alapul, akkor mindennapra jut egy belőle. Ha pedig ebben a zavarosban kerestük a kiutat, akkor magunkra voltunk utalva – legalábbis így gondoltuk.

Az elmúlt 10 év hozzánk közelebb eső fele ezzel szemben rávilágított arra, hogy bár minden ember egy önálló individuum – legalábbis hajlamosak vagyunk ezt valóságnak megélni –, az igazság az, hogy része az egésznek. Ez az egész pedig lehet egy család, ország, vallás vagy maga a szervezet, ahol a napjait tölti az egyén, és aminek az alapdoktrínáiban hinni tud.

Ha elfogadjuk a tényt, hogy a körülöttünk lévő világ minden eddiginél gyorsabban változik, hogy az embereket a szubjektív valóságuk kovácsolja hatékony közösséggé, akkor mi magunk miért ne hozhatnánk létre a magunk valóságát. Történetesen a munkahelyi élmény interszubjektív állapotát. Számos szervezet, vállalat, cég és munkáltató ismerte fel az elmúlt évtizedben, hogy csak akkor válhatnak sikeressé és felkészültté, ha az egyénekből tömegek lesznek, az énből pedig mi.

2. Októberben tíznapos fesztivál keretében zajlik az Office Week, és ellátogathatsz többek között az OfficeXPO interior dizájn kiállításra is. Mire lehet jó egy irodatér kiállítás?

Ezt mondjátok meg Ti:) Számos konferencia, rendezvény van minden évben a világ különböző pontjain, ahol elismert szakemberek mutatják be a trendek és kutatási eredmények jelen állását, a termékportfólióval rendelkező gyárak a portékáikat, miközben – főként – a szakma kapkodja a fejét és hüledezik. A kifinomult szakmaiság a célközönségtől függően lehet előny vagy épp hátrány. Hátrány, mert csak szűk közönséghez jut el megemészthető formában – itt személy szerint érzek egy kis cinizmust az elmúlt években.

Ha valami csoda folytán mégis eljut Európa ezen szegletébe a „friss tudás” emészthető formában, előfordulhat, hogy torzul az eredeti üzenet, vagy éppen nem ültethető át a hazai környezetbe. Fontosnak tartom, hogy idehaza is ki tudjuk alakítani a saját trendjeinket, a saját benchmark rendszerünket valós tudás és információk alapján. Ehhez viszont szükségünk van – a végfelhasználóknak és nekünk szakmabelieknek egyaránt – megfelelő fórumokra, platformokra, ahol tudunk találkozni, beszélgetni és tudást cserélni.

3. Ha kiállítóként lennél jelen a vásáron, te mit mutatnál meg, mit tartasz fontosnak, ami megváltoztatta az irodádat, jobbá tette a munkahelyi hangulatot és a közösséget, és hatékonyabbá vált a céges működés?

Tanácsadóként, vagy ha úgy tetszik, knowledge worker-ként nehéz lenne mit kiállítani, nálunk a megszerzett tudás és tapasztalat az, amit „árulunk”. Ennek megmutatására pedig a korábban említett találkozások és beszélgetések adnak igazán teret.

4. Mit szeretsz és mit utálsz az irodádban? Mi a kedvenc tárgyad, bútorod, tered a munkahelyeden?

Egy kicsit pontosítanék. Nincs olyan, hogy irodám, irodánk van, és ez nagyon fontos. Ez egy közösség, ahol emberek dolgoznak együtt – utalva az első kérdés válaszára. Hogy mit szeretek benne? Talán azt, hogy nem kell bent lennem:) Bár ez viccnek hangzik, de nem az. Nagyon fontos kiemelnem, hogy az iroda csak egy fizikai tér, semmi több. A munkámhoz, ami pedig tevékenység, nem elegendő csak egy tér. Számos más aspektusa van. Ilyen a fenti gondolatomhoz tartozó viselkedés és vezetés. Nálunk megvan ez a fajta szabadság, és ezt szeretem benne.

Hogy mit nem szeretek benne? Néha túl hideg, néha túl meleg, túl zajos. De ez valójában mind nem számít. Ha ezekkel bajom van és hátráltatnak a munkában, felállok és arrébb megyek. Akár mondhatnám azt is, hogy az eseti negatív tényezők ösztönzőleg hatnak a mindennapokban. Javaslom kipróbálására!

Ha pedig a kedvenc tárgyamat keressük, akkor azt megint nem az irodában találjuk. Ez pedig a zajszűrős fejhallgatóm. Bármikor megteremtem vele a privát teremet, legyen az éppen egy szükséges koncentrált helyzet, vagy csak szórakozás. Egy lépést sem teszek nélküle sehova.

+1 Ha tehetnéd, hol dolgoznál 20 év múlva? Egy űrhajóban a Föld körül, a Mátrixban vagy egy önellátó felhőkarcolóban egy trópusi szigeten az óceán közepén?

Voltaképpen mindegyik megjelölt hely tökéletesen megfelelhet. Minden az éppen aktuális helyzettől/feladattól függ. Talán az űrhajót kivenném a listából, túl hosszú ideig tartana helyet változtatni és kapcsolatba lépni másokkal.

Ha érdekelnek a legjobb hazai szolgáltatók és az irodaterek evolúviója, akkor gyere el az októberi Office XPO-ra és légy részese Magyarország első irodatér fesztiváljának!

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC