X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Mit kíván a magyar munkavállaló? – WELL igények az irodákban

2019. November 06. Urbanisztika
Az OfficeXPO-n megrendezett első WELL Building konferencián megismerhettük az MN6 Energiaügynökség Offisevennel közös irodapiaci kutatását, amely a munkahelyi jólléttel kapcsolatban kérdezte az alkalmazottakat túlnyomórészt nagyvállalati környezetben.

Idén nyáron az energetikával és WELL tanácsadással is foglalkozó MN6 Energiaügynökség az Offisevennel közösen felmérte egy több mint háromszáz fős mintán az irodai dolgozók igényeit a munkahelyi jólléttel kapcsolatban, vagyis milyen technikai megoldások és WELL szempontok fontosak számukra. A kérdezettek többsége nagyvállalati környezetben dolgozik, ahol fokozottabban érvényesülnek a globális munkakultúra trendek.

A wellbeing tágabb értelemben illeszkedik az utóbbi időben egyre nagyobb népszerűségnek örvendő WELL egészséges épület-minősítő rendszer szempontjaihoz, amely az irodaházak belső tereire és a dolgozók munkakörnyezetére fókuszál. Többek között a levegő minőségét, a természetes fényt vagy éppen a táplálkozást is górcső alá veszi.

Az online kérdőív válaszai szerint a technológiai megoldások közül legtöbben automatizált frisslevegő-befúvást (66%) és természetes napfényt idéző világítási rendszert (55%) szeretnének, amelyek a WELL minősítési rendszer lényeges elemei. Továbbá fontosnak ítélik az elektromosan állítható magasságú asztalt, a hőmérsékletszabályozást a termosztát segítségével, a zónánkénti hő- és fénybeállításokat és a jelenlét-érzékelőket.

Vagyis jól látható, hogy a nagyvállalati környezetben a jelentős alkalmazotti létszám miatt érdemes különböző megoldásokkal növelni a kényelmet és a hatékonyságot, hiszen az egyterű irodákban egyre nagyobb probléma a zsúfoltság és a zaj, egyre fontosabb a változatos terek (pl. fókuszszoba, közösségi tér, konyha) kialakítása – az egyes tevékenységek elkülöníthetősége érdekében –; valamint az intimszféra és a közösségi élet megfelelő egyensúlyának megteremtése.

Wellbeing minden szinten

A wellbeing szintén globális trend az irodapiacon, nem véletlenül a válaszadók 73%-a nagyon fontosnak gondolta, hogy a munkáltatója törődjön az egészségével, míg általában 95% ítéli meg fontosnak ezt a szegmenst. Ide, vagyis az ergonómia témakörébe tartozik, hogy a megkérdezettek kétharmada szeretne állítható magasságú asztal mellett dolgozni, így néha állva is elláthatná a feladatait, hiszen a változatos testpozíció jótékony hatást gyakorol az akár 6-9 órás üléstől túlterhelt gerincoszlopunkra. Érdekes adat, hogy 7,5%-uk már ilyet használ, vagyis még jócskán van hová fejlődnünk.

Az álló munkaállomások, emelhető asztalok és az alternatív munkaállomások ugyanis segítik az izomzat változatosabb mozgatását, a kellemesebb közérzetet, vagy akár így fel is frissülhetünk, ami összességében növeli a koncentrációképességünket és a munkánk hatékonyságát.

Az irodai zaj az egyterű irodákban az egyik legfontosabb negatív hatás, amelyet ma már különböző közösségi terekkel, telefonfülkékkel, akusztikai, zajcsillapító elemekkel lehet ellensúlyozni. A válaszadók több mint fele érzi zajosnak a munkahelyét, ami csökkenti a hatékonyságot és a koncentrációt. Szerencsére csupán 12,5%-uk nyilatkozott úgy, hogy nagyon zajos az irodájuk.

A fényviszonyok nem csak a feladatok ellátásában befolyásolják a dolgozókat, hanem a cirkadian, vagyis a napi biológiai óra ritmusra is hatást gyakorolnak. A nem megfelelő fényviszonyok akár alvásproblémákat is eredményezhetnek, ezért a WELL irodák kiemelten foglalkoznak ezzel a szegmenssel. A természetes fény mennyiségével egyébként a válaszadók több mint fele elégedett, azonban csaknem a másik felük munkaállomását részben vagy egyáltalán nem éri természetes fény, 14% pedig abszolút mesterséges fénynél dolgozik.

„Összegezve a felmérés eredményeit, kijelenthetjük, hogy a WELL minősítés ismerete nélkül is megfogalmazódott a felmérés résztvevőinél a WELL legfontosabb szempontjainak fontossága, a munkájukra gyakorolt hatását érzékelik. Érdekes tanulság volt, hogy felkínált technológiai újdonságok közül azok voltak népszerűek, amelyek a belső komfort tényezőket befolyásolták elsősorban, a közérzetükön javítottak. Van igény az egészséges munkakörülmények megteremtésére, és ez mindkét fél számára pozitív hozadékkal jár, hiszen a munkavállaló egészségesebb és hatékonyabb lesz. Ennek teljes körű útmutatásában és kommunikációjában a WELL minősítés a legjobb eszköz lehet, így elkerülhetők a félmegoldások, kizárólag a dizájnra összpontosító irodakialakítások” – hangsúlyozta Kovács Emese, az MN6 Energiaügynökség társalapítója.

Mit vizsgálnak a szakértők?

A felmérés is igazolja, hogy jócskán van még teendő az iroda környezet 21. századi követelményeinek eléréséig. Az új igényeket a WELL rendszer nagyszerűen adoptálta a minősítési kritériumai közé, amelyek nyolc szempontot nevesítenek: tiszta levegő, megfelelő fény, komfort, víz, egészséges étkezés, fitnesz, innováció, tudatosítás.

A tiszta levegő érdekében sor kerülhet szűrők cseréjére, légtechnikai rendszer és magasabb szintű takarítási protokoll beépítésére, illetve CO2 szint mérésére. Fontos a munkaállomások megfelelő megvilágítása elsősorban természetes fénnyel, ha nem lehetséges, akkor megfelelő színhőmérsékletű LED-es megoldással. A komfort esetében a gépészeti rendszerek zajszintje és a visszhanghatás szintén lényeges elemek, a zónánkénti hőmérsékletszabályozás, a megfelelő páratartalom, a rugalmas, belső terek kialakítása – amely tartalmaz együttműködő és csendes zónát is –, valamint a tágas étkező és megfelelő konyha is ide tartozik. Továbbá az ergonómia is növeli a komfortérzetet, itt kiemelhető, hogy az állítható asztalok aránya haladja meg az 50%-ot.

Az egészséges étkezés része a friss gyümölcstál és magok, tisztított víz. Az innovációhoz és a tudatosításhoz tartozik többek között, hogy pl. az iroda mellett a kertben dolgozhassunk a minőségi zöld környezetünkért, amely kívül és belül is megjelenik, de fontosak a biofílikus elemek, a változatos színek, burkolatok. Emellett érdemes folyamatosan vizsgálni a dolgozói elégedettséget, a visszajelzéseket figyelembe venni, és közösen alakítani a munkahelyünket. A fitnesz alapvetően a mozgást motiválja, így egy széles lépcsősor mindig jól jön, de az emelhető asztalok, alternatív ülőbútorok, vagy éppen a kerékpározás lehetősége is ide tartozik.

Kiemelendő még az összetartó és empatikus munkahelyi közösség szerepe, amely a WELL alapján jól fejleszthető, kialakítható az egymást megtartó attitűd. Ez növeli a bizalmat, a lelki egyensúlyt, miközben hosszú távon segíti a munkaerő megtartást és a lojalitást a vállalathoz.

„A WELL minősítés világméretű sikerének egyik titka a folyamatos ellenőrzés és mérés, amely független szakértők segítségével a projekt helyszíneken történik. A levegő- és vízminőséget, akusztikai körülményeket és fényviszonyokat ellenőrző műszeres mérések biztosítják a minősítést megszerző területek folyamatosan magas minőségét, és segítséget jelent a nagyrészt „láthatatlan”, ám a közérzetüket nagyban befolyásoló dolgok egyszerűbb kommunikálását is a munkavállalók felé” – tette hozzá Kovács Emese.

A WELL holisztikus szemlélete a felsorolt szempontok figyelembe vételével olyan irodát eredményezhet, amely növeli a dolgozói elégedettséget, javítja a hatékonyságot és csökkenti a fluktuációt. Vagyis az irodánk ne csak szép, hanem jó is legyen!

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Mit kíván a magyar munkavállaló? – WELL igények az irodákban

Az OfficeXPO-n megrendezett első WELL Building konferencián megismerhettük az MN6 Energiaügynökség Offisevennel közös irodapiaci kutatását, amely a munkahelyi jólléttel kapcsolatban kérdezte az alkalmazottakat túlnyomórészt nagyvállalati környezetben.

Idén nyáron az energetikával és WELL tanácsadással is foglalkozó MN6 Energiaügynökség az Offisevennel közösen felmérte egy több mint háromszáz fős mintán az irodai dolgozók igényeit a munkahelyi jólléttel kapcsolatban, vagyis milyen technikai megoldások és WELL szempontok fontosak számukra. A kérdezettek többsége nagyvállalati környezetben dolgozik, ahol fokozottabban érvényesülnek a globális munkakultúra trendek.

A wellbeing tágabb értelemben illeszkedik az utóbbi időben egyre nagyobb népszerűségnek örvendő WELL egészséges épület-minősítő rendszer szempontjaihoz, amely az irodaházak belső tereire és a dolgozók munkakörnyezetére fókuszál. Többek között a levegő minőségét, a természetes fényt vagy éppen a táplálkozást is górcső alá veszi.

Az online kérdőív válaszai szerint a technológiai megoldások közül legtöbben automatizált frisslevegő-befúvást (66%) és természetes napfényt idéző világítási rendszert (55%) szeretnének, amelyek a WELL minősítési rendszer lényeges elemei. Továbbá fontosnak ítélik az elektromosan állítható magasságú asztalt, a hőmérsékletszabályozást a termosztát segítségével, a zónánkénti hő- és fénybeállításokat és a jelenlét-érzékelőket.

Vagyis jól látható, hogy a nagyvállalati környezetben a jelentős alkalmazotti létszám miatt érdemes különböző megoldásokkal növelni a kényelmet és a hatékonyságot, hiszen az egyterű irodákban egyre nagyobb probléma a zsúfoltság és a zaj, egyre fontosabb a változatos terek (pl. fókuszszoba, közösségi tér, konyha) kialakítása – az egyes tevékenységek elkülöníthetősége érdekében –; valamint az intimszféra és a közösségi élet megfelelő egyensúlyának megteremtése.

Wellbeing minden szinten

A wellbeing szintén globális trend az irodapiacon, nem véletlenül a válaszadók 73%-a nagyon fontosnak gondolta, hogy a munkáltatója törődjön az egészségével, míg általában 95% ítéli meg fontosnak ezt a szegmenst. Ide, vagyis az ergonómia témakörébe tartozik, hogy a megkérdezettek kétharmada szeretne állítható magasságú asztal mellett dolgozni, így néha állva is elláthatná a feladatait, hiszen a változatos testpozíció jótékony hatást gyakorol az akár 6-9 órás üléstől túlterhelt gerincoszlopunkra. Érdekes adat, hogy 7,5%-uk már ilyet használ, vagyis még jócskán van hová fejlődnünk.

Az álló munkaállomások, emelhető asztalok és az alternatív munkaállomások ugyanis segítik az izomzat változatosabb mozgatását, a kellemesebb közérzetet, vagy akár így fel is frissülhetünk, ami összességében növeli a koncentrációképességünket és a munkánk hatékonyságát.

Az irodai zaj az egyterű irodákban az egyik legfontosabb negatív hatás, amelyet ma már különböző közösségi terekkel, telefonfülkékkel, akusztikai, zajcsillapító elemekkel lehet ellensúlyozni. A válaszadók több mint fele érzi zajosnak a munkahelyét, ami csökkenti a hatékonyságot és a koncentrációt. Szerencsére csupán 12,5%-uk nyilatkozott úgy, hogy nagyon zajos az irodájuk.

A fényviszonyok nem csak a feladatok ellátásában befolyásolják a dolgozókat, hanem a cirkadian, vagyis a napi biológiai óra ritmusra is hatást gyakorolnak. A nem megfelelő fényviszonyok akár alvásproblémákat is eredményezhetnek, ezért a WELL irodák kiemelten foglalkoznak ezzel a szegmenssel. A természetes fény mennyiségével egyébként a válaszadók több mint fele elégedett, azonban csaknem a másik felük munkaállomását részben vagy egyáltalán nem éri természetes fény, 14% pedig abszolút mesterséges fénynél dolgozik.

„Összegezve a felmérés eredményeit, kijelenthetjük, hogy a WELL minősítés ismerete nélkül is megfogalmazódott a felmérés résztvevőinél a WELL legfontosabb szempontjainak fontossága, a munkájukra gyakorolt hatását érzékelik. Érdekes tanulság volt, hogy felkínált technológiai újdonságok közül azok voltak népszerűek, amelyek a belső komfort tényezőket befolyásolták elsősorban, a közérzetükön javítottak. Van igény az egészséges munkakörülmények megteremtésére, és ez mindkét fél számára pozitív hozadékkal jár, hiszen a munkavállaló egészségesebb és hatékonyabb lesz. Ennek teljes körű útmutatásában és kommunikációjában a WELL minősítés a legjobb eszköz lehet, így elkerülhetők a félmegoldások, kizárólag a dizájnra összpontosító irodakialakítások” – hangsúlyozta Kovács Emese, az MN6 Energiaügynökség társalapítója.

Mit vizsgálnak a szakértők?

A felmérés is igazolja, hogy jócskán van még teendő az iroda környezet 21. századi követelményeinek eléréséig. Az új igényeket a WELL rendszer nagyszerűen adoptálta a minősítési kritériumai közé, amelyek nyolc szempontot nevesítenek: tiszta levegő, megfelelő fény, komfort, víz, egészséges étkezés, fitnesz, innováció, tudatosítás.

A tiszta levegő érdekében sor kerülhet szűrők cseréjére, légtechnikai rendszer és magasabb szintű takarítási protokoll beépítésére, illetve CO2 szint mérésére. Fontos a munkaállomások megfelelő megvilágítása elsősorban természetes fénnyel, ha nem lehetséges, akkor megfelelő színhőmérsékletű LED-es megoldással. A komfort esetében a gépészeti rendszerek zajszintje és a visszhanghatás szintén lényeges elemek, a zónánkénti hőmérsékletszabályozás, a megfelelő páratartalom, a rugalmas, belső terek kialakítása – amely tartalmaz együttműködő és csendes zónát is –, valamint a tágas étkező és megfelelő konyha is ide tartozik. Továbbá az ergonómia is növeli a komfortérzetet, itt kiemelhető, hogy az állítható asztalok aránya haladja meg az 50%-ot.

Az egészséges étkezés része a friss gyümölcstál és magok, tisztított víz. Az innovációhoz és a tudatosításhoz tartozik többek között, hogy pl. az iroda mellett a kertben dolgozhassunk a minőségi zöld környezetünkért, amely kívül és belül is megjelenik, de fontosak a biofílikus elemek, a változatos színek, burkolatok. Emellett érdemes folyamatosan vizsgálni a dolgozói elégedettséget, a visszajelzéseket figyelembe venni, és közösen alakítani a munkahelyünket. A fitnesz alapvetően a mozgást motiválja, így egy széles lépcsősor mindig jól jön, de az emelhető asztalok, alternatív ülőbútorok, vagy éppen a kerékpározás lehetősége is ide tartozik.

Kiemelendő még az összetartó és empatikus munkahelyi közösség szerepe, amely a WELL alapján jól fejleszthető, kialakítható az egymást megtartó attitűd. Ez növeli a bizalmat, a lelki egyensúlyt, miközben hosszú távon segíti a munkaerő megtartást és a lojalitást a vállalathoz.

„A WELL minősítés világméretű sikerének egyik titka a folyamatos ellenőrzés és mérés, amely független szakértők segítségével a projekt helyszíneken történik. A levegő- és vízminőséget, akusztikai körülményeket és fényviszonyokat ellenőrző műszeres mérések biztosítják a minősítést megszerző területek folyamatosan magas minőségét, és segítséget jelent a nagyrészt „láthatatlan”, ám a közérzetüket nagyban befolyásoló dolgok egyszerűbb kommunikálását is a munkavállalók felé” – tette hozzá Kovács Emese.

A WELL holisztikus szemlélete a felsorolt szempontok figyelembe vételével olyan irodát eredményezhet, amely növeli a dolgozói elégedettséget, javítja a hatékonyságot és csökkenti a fluktuációt. Vagyis az irodánk ne csak szép, hanem jó is legyen!

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC