X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Okosan kell megoldani az irodák belső kiépítését

2020. Június 30. Urbanisztika
A járvány még inkább kiemelte, hogy nem csak a bérleti díj, hanem az irodák belső kialakítása is főszerepet játszik egy cég döntésében. Külső műszaki szakértő és projektmenedzser nélkül nagyon elszállhatnak a költségek, a bérbeadók hozzájárulása pedig nagyon eltérő lehet, írja tanulmányában a VLK Cresa.

A korábbi évekkel ellentétben sokkal egyértelműbb, hogy az irodák belső műszaki-gépészeti kialakítása, a dizájn, a térarányok megtalálása és az ezekhez rendelt bútorok, kellékek célirányos összehangolása a legtöbb bérlő cég számára első rendű. Majdhogynem fontosabb, mint az, hogy mennyi a bérleti díj vagy az üzemeltetési költség. A bérbeadók azonban eltérő módszereket alkalmaznak, vállalási áraik, tételeik nagyon eltérhetnek, ezeket nem mindig tudja összehasonlítani kellő alapossággal egy bérlő, s ez felesleges kiadásokhoz vezethet – figyelmeztet a tanácsadó cég összefoglalója, amit a koronavírus járvány csendesedése utáni helyzetről készített június végén.

„Nem feltétlenül kell többet költeni a fit-outra, noha kétségtelen, hogy a járvány miatt vannak-lesznek pótköltségek és az építőipari-szolgáltatói árak sem csökkentek. Inkább alapos költségtervezés szükséges, hogy hatékony maradjon az iroda az átrendezés után is. Ehhez ismerni kell a fit-outban érdekelt kivitelezői, szolgáltatói piacot, továbbá tételesen összehasonlítani a bérbeadók ajánlatait. Ezt csak felkészült műszaki és projektmenedzserek tudják elvégezni. Ők képesek adott esetben megmondani, hogy mekkora költséggel és idővel jár egy berendezés vagy műszaki megoldás kiépítése vagy pótlása” – hívta fel a figyelmet Kalaus Valter, a VLK Cresa alapító ügyvezetője.

Emlékeztetett: két gyakorlat terjedt el. Az egyik az, amikor a bérbeadó maga fedezi a teljes kiépítési költséget egy alap sztenderd szinten. Ha a bérlőnek nem felel meg mondjuk a színvilág vagy a műszaki szint, akkor a pluszköltséget ő állja. A másik módszer az, amikor a bérbeadó azt mondja, hogy egy adott összegig vállalja a kiépítést, e fölött a bérlő állja a számlát. Manapság az új irodaházakban a belső kialakítás 400-600 euró/m2, a nagyon trendi kialakításokat végző és felső kategóriás anyagokat, berendezéseket használó kivitelezők akár 1.000 eurót is felszámítanak négyzetméterenként.

„A legfontosabb, hogy már a tárgyalások elején tisztázzák, mi a pontos kiinduló állapot. Az a drága, amit nem látunk, tehát például konkrétan tudni kell, hogy a vizes blokk, a légtechnika vagy a világítás egyes elemei benne vannak-e a bérbeadói vállalásban” – érzékeltette a buktatókat a vezető.

A tanácsadó szerint a gyakorlatban a bérlőnek szinte mindig a zsebébe kell nyúlni. Ezt a bérbeadó is szorgalmazza, hiszen ezzel közvetve növelheti a bérlő elköteleződését az irodaház iránt, illetve ösztönzi őt, hogy vigyázzon az általa fizetett új irodabelsőre. A járvány miatt a biztonságérzet növelése is elengedhetetlen, ezt lazább ültetéssel, irányított belső közlekedéssel és szigorúbb helyiséghasználati beosztással oldják meg. Teljesen elfogadott lett a rotációs munkarend, ezzel is csökkentve az egy időben benn tartózkodók számát.

„A bérlők ma nagyságrendileg többet költenek a HR-fegyvernek számító irodákra, mint akárcsak 5-6 évvel ezelőtt. Már-már „nappalivá” alakultak a bérleményen belüli közös területek, jól felszereltek és tágasak a konyhák. Ezen kívül csendes szobák, mini tárgyalók, telefonfülkék állnak rendelkezésre, miközben visszajöttek a paravánok, az ötletes térelválasztók, és tengernyi növény lepte el az irodákat” – utalt a legutóbbi pár hónap fejleményeire a szakember.

A fit-outot végző kivitelezői piacról szólva azt fejtegette, hogy a vezető bérbeadók általában állandó generálkivitelezőkkel dolgoztatnak, akiknek az alvállalkozói is stabilak. Ez biztonságot adhat a bérlőnek, egyúttal azonban azt is jelenti, hogy a bérlő kissé kiszolgáltatott. Gyakran előfordul, hogy ezek a kivitelezők csak egy adott márkát vagy termékkört építenek be, ami sokszor inkább a magasabb ár kategóriába tartoznak. Az sem feltétlenül garantált, hogy a kiépítést a vállalt időre tud.

Fotó: GettyImages

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Okosan kell megoldani az irodák belső kiépítését

A járvány még inkább kiemelte, hogy nem csak a bérleti díj, hanem az irodák belső kialakítása is főszerepet játszik egy cég döntésében. Külső műszaki szakértő és projektmenedzser nélkül nagyon elszállhatnak a költségek, a bérbeadók hozzájárulása pedig nagyon eltérő lehet, írja tanulmányában a VLK Cresa.

A korábbi évekkel ellentétben sokkal egyértelműbb, hogy az irodák belső műszaki-gépészeti kialakítása, a dizájn, a térarányok megtalálása és az ezekhez rendelt bútorok, kellékek célirányos összehangolása a legtöbb bérlő cég számára első rendű. Majdhogynem fontosabb, mint az, hogy mennyi a bérleti díj vagy az üzemeltetési költség. A bérbeadók azonban eltérő módszereket alkalmaznak, vállalási áraik, tételeik nagyon eltérhetnek, ezeket nem mindig tudja összehasonlítani kellő alapossággal egy bérlő, s ez felesleges kiadásokhoz vezethet – figyelmeztet a tanácsadó cég összefoglalója, amit a koronavírus járvány csendesedése utáni helyzetről készített június végén.

„Nem feltétlenül kell többet költeni a fit-outra, noha kétségtelen, hogy a járvány miatt vannak-lesznek pótköltségek és az építőipari-szolgáltatói árak sem csökkentek. Inkább alapos költségtervezés szükséges, hogy hatékony maradjon az iroda az átrendezés után is. Ehhez ismerni kell a fit-outban érdekelt kivitelezői, szolgáltatói piacot, továbbá tételesen összehasonlítani a bérbeadók ajánlatait. Ezt csak felkészült műszaki és projektmenedzserek tudják elvégezni. Ők képesek adott esetben megmondani, hogy mekkora költséggel és idővel jár egy berendezés vagy műszaki megoldás kiépítése vagy pótlása” – hívta fel a figyelmet Kalaus Valter, a VLK Cresa alapító ügyvezetője.

Emlékeztetett: két gyakorlat terjedt el. Az egyik az, amikor a bérbeadó maga fedezi a teljes kiépítési költséget egy alap sztenderd szinten. Ha a bérlőnek nem felel meg mondjuk a színvilág vagy a műszaki szint, akkor a pluszköltséget ő állja. A másik módszer az, amikor a bérbeadó azt mondja, hogy egy adott összegig vállalja a kiépítést, e fölött a bérlő állja a számlát. Manapság az új irodaházakban a belső kialakítás 400-600 euró/m2, a nagyon trendi kialakításokat végző és felső kategóriás anyagokat, berendezéseket használó kivitelezők akár 1.000 eurót is felszámítanak négyzetméterenként.

„A legfontosabb, hogy már a tárgyalások elején tisztázzák, mi a pontos kiinduló állapot. Az a drága, amit nem látunk, tehát például konkrétan tudni kell, hogy a vizes blokk, a légtechnika vagy a világítás egyes elemei benne vannak-e a bérbeadói vállalásban” – érzékeltette a buktatókat a vezető.

A tanácsadó szerint a gyakorlatban a bérlőnek szinte mindig a zsebébe kell nyúlni. Ezt a bérbeadó is szorgalmazza, hiszen ezzel közvetve növelheti a bérlő elköteleződését az irodaház iránt, illetve ösztönzi őt, hogy vigyázzon az általa fizetett új irodabelsőre. A járvány miatt a biztonságérzet növelése is elengedhetetlen, ezt lazább ültetéssel, irányított belső közlekedéssel és szigorúbb helyiséghasználati beosztással oldják meg. Teljesen elfogadott lett a rotációs munkarend, ezzel is csökkentve az egy időben benn tartózkodók számát.

„A bérlők ma nagyságrendileg többet költenek a HR-fegyvernek számító irodákra, mint akárcsak 5-6 évvel ezelőtt. Már-már „nappalivá” alakultak a bérleményen belüli közös területek, jól felszereltek és tágasak a konyhák. Ezen kívül csendes szobák, mini tárgyalók, telefonfülkék állnak rendelkezésre, miközben visszajöttek a paravánok, az ötletes térelválasztók, és tengernyi növény lepte el az irodákat” – utalt a legutóbbi pár hónap fejleményeire a szakember.

A fit-outot végző kivitelezői piacról szólva azt fejtegette, hogy a vezető bérbeadók általában állandó generálkivitelezőkkel dolgoztatnak, akiknek az alvállalkozói is stabilak. Ez biztonságot adhat a bérlőnek, egyúttal azonban azt is jelenti, hogy a bérlő kissé kiszolgáltatott. Gyakran előfordul, hogy ezek a kivitelezők csak egy adott márkát vagy termékkört építenek be, ami sokszor inkább a magasabb ár kategóriába tartoznak. Az sem feltétlenül garantált, hogy a kiépítést a vállalt időre tud.

Fotó: GettyImages

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC