X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Rástartoltak a vásárlók az online FMCG-kereskedelemre

2021. Március 01. Retail
A járvány első hulláma idején, március-áprilisban nem lett volna meglepő, ha mindenki pánikba esik, majd úgy gondoltuk, hogy május-júniusra hozzászokunk, adaptálódunk a helyzethez, és szeptembertől átállunk az "új normálisra". Ehhez képest nagyon mást láthattunk - írja Turcsán Tünde, a GfK FMCG-üzletág igazgatója a Trade magazinban.

Magyarországon a pandémia folyamatos aggódást eredményezett már márciustól kezdődően. A GfK által vizsgált 17 ország közül Magyarországon a legmagasabb az "aggódók" aránya (61 százalék), míg a járvány hatásaival szemben "rezisztens" csoport viszonylag kicsi (29 százalék), ami egy esetlegesen kialakuló még rosszabb helyzetet vetíthet elénk. Az aggodalom nem feltétlenül ok nélküli: a háztartások szeptember- októberi megkérdezése során 38 százalék jelezte, hogy anyagi helyzete romlott az előző 12 hónaphoz képest, és ez az arány az európai országokban Ukrajna után nálunk a második legnagyobb.

Nagyobb a bizalom az online FMCG-kereskedelem iránt

A szűkösebb anyagi javak megszerzéséért a kiskereskedelmi szereplők által folytatott versenyből egyelőre a diszkont csatorna látszik egyértelműen a legjobban kijönni, ugyanakkor az online FMCG-kereskedelem is komoly pozitív eredményeket mondhat magáénak. Magyarországon az online FMCG-kereskedelem penetrációja 2020-ban 18,6% volt, ami a teljes hazai kiskereskedelemből 1,5 százalékos részesedést (2019-ben 1,2 százalék volt) biztosít a csatornának.

Fontos kiemelni, hogy megnövekedett a vásárlási alkalmak száma az online platformokon: közel 60 százalék volt a visszatérő vásárlók aránya 2020 szeptemberében. A vásárlások az online kereskedelemben egyértelműen kétpólusúak, azaz a vagy sok terméket tartalmazó nagy kosarakat, vagy néhány, ám drágább termékkel teli kis kosarakat jelentenek. 

Jelentős különbség van az online és offline vásárolt kategóriák szerkezetében is. Átlagon felüli mértékben - 100%-nál is nagyobb arányban - nőtt a kereslet az online térben az italok, a hagyományos kereskedelemben a vásárlói kosárból közel 31%-kal részesedő frissáru kategória, a tejtermékek, az alapvető élelmiszerek, valamint az édes/sós snackek iránt. A fogyasztók az FMCG-kereskedők online felületein a legtöbbet italokból és frissáruból vásárolnak, de lényegesen nagyobb a szerepe itt a személyi higiéniai termékeknek és az egyéb kategóriáknak, mint a bolti kiskereskedelemben.

Vásárlói döntés online és offline között

Nemcsak azt fontos megnézni, hogy a kategóriák hogyan alakultak az online csatornában, hanem az is nagyon érdekes, hogy a vásárlók milyen szempontok szerint döntik el, hol vásároljanak - akár az online csatornán belül, akár az online és az offline között. A két online üzlet közötti választást befolyásoló legfontosabb szempont (a háztartások 52%-a szerint) az, hogy "az online felület könnyen kezelhető és felhasználóbarát" legyen amellett, hogy a "szállítási időpontokat betartsák" (51%). Ez utóbbi szempont fontossága jelzi, mennyire sok negatív tapasztalata volt a háztartásoknak az első hullám idején.

A megkérdezettek 41%-a számára jelentősége van a rugalmas kiszállítási időpontoknak, továbbá annak, hogy itt vonzóbbak és átláthatóbbak, összehasonlíthatóbbak az árak (35%), mint máshol. További fontos szempont a vásárlók számára, hogy könnyen találjanak kiszállítási időpontot (34%) és kedvezőbb legyen a szállítási díj, mint máshol (33%).

Miközben az e-kereskedelem 2020. évi "felemelkedéséről" beszélünk, a háztartások 80 százaléka továbbra sem próbálta még ki az online vásárlást. A válaszadók több mint fele (53%) mondta, hogy azért kerüli az online vásárlást, mert szereti élőben megfogni, megnézni és kiválasztani a terméket. A második legfőbb ok tartalmilag nem igazán tér el az előbbitől: 38 százalék érzi úgy, hogy az online vásárlás nem adja meg
ugyanazt az élményt, amit a személyes vásárlás nyújt. Kiderült az is, hogy a vásárlók egy része még mindig negatív percepciókkal közelít az online vásárlás témájához, amit jól tükröz, hogy 24% nem bízik az online megoldásban.

Fotó: GettyImages

Média forrás: Trade Magazin
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Rástartoltak a vásárlók az online FMCG-kereskedelemre

2021. Március 01. Retail
A járvány első hulláma idején, március-áprilisban nem lett volna meglepő, ha mindenki pánikba esik, majd úgy gondoltuk, hogy május-júniusra hozzászokunk, adaptálódunk a helyzethez, és szeptembertől átállunk az "új normálisra". Ehhez képest nagyon mást láthattunk - írja Turcsán Tünde, a GfK FMCG-üzletág igazgatója a Trade magazinban.

Magyarországon a pandémia folyamatos aggódást eredményezett már márciustól kezdődően. A GfK által vizsgált 17 ország közül Magyarországon a legmagasabb az "aggódók" aránya (61 százalék), míg a járvány hatásaival szemben "rezisztens" csoport viszonylag kicsi (29 százalék), ami egy esetlegesen kialakuló még rosszabb helyzetet vetíthet elénk. Az aggodalom nem feltétlenül ok nélküli: a háztartások szeptember- októberi megkérdezése során 38 százalék jelezte, hogy anyagi helyzete romlott az előző 12 hónaphoz képest, és ez az arány az európai országokban Ukrajna után nálunk a második legnagyobb.

Nagyobb a bizalom az online FMCG-kereskedelem iránt

A szűkösebb anyagi javak megszerzéséért a kiskereskedelmi szereplők által folytatott versenyből egyelőre a diszkont csatorna látszik egyértelműen a legjobban kijönni, ugyanakkor az online FMCG-kereskedelem is komoly pozitív eredményeket mondhat magáénak. Magyarországon az online FMCG-kereskedelem penetrációja 2020-ban 18,6% volt, ami a teljes hazai kiskereskedelemből 1,5 százalékos részesedést (2019-ben 1,2 százalék volt) biztosít a csatornának.

Fontos kiemelni, hogy megnövekedett a vásárlási alkalmak száma az online platformokon: közel 60 százalék volt a visszatérő vásárlók aránya 2020 szeptemberében. A vásárlások az online kereskedelemben egyértelműen kétpólusúak, azaz a vagy sok terméket tartalmazó nagy kosarakat, vagy néhány, ám drágább termékkel teli kis kosarakat jelentenek. 

Jelentős különbség van az online és offline vásárolt kategóriák szerkezetében is. Átlagon felüli mértékben - 100%-nál is nagyobb arányban - nőtt a kereslet az online térben az italok, a hagyományos kereskedelemben a vásárlói kosárból közel 31%-kal részesedő frissáru kategória, a tejtermékek, az alapvető élelmiszerek, valamint az édes/sós snackek iránt. A fogyasztók az FMCG-kereskedők online felületein a legtöbbet italokból és frissáruból vásárolnak, de lényegesen nagyobb a szerepe itt a személyi higiéniai termékeknek és az egyéb kategóriáknak, mint a bolti kiskereskedelemben.

Vásárlói döntés online és offline között

Nemcsak azt fontos megnézni, hogy a kategóriák hogyan alakultak az online csatornában, hanem az is nagyon érdekes, hogy a vásárlók milyen szempontok szerint döntik el, hol vásároljanak - akár az online csatornán belül, akár az online és az offline között. A két online üzlet közötti választást befolyásoló legfontosabb szempont (a háztartások 52%-a szerint) az, hogy "az online felület könnyen kezelhető és felhasználóbarát" legyen amellett, hogy a "szállítási időpontokat betartsák" (51%). Ez utóbbi szempont fontossága jelzi, mennyire sok negatív tapasztalata volt a háztartásoknak az első hullám idején.

A megkérdezettek 41%-a számára jelentősége van a rugalmas kiszállítási időpontoknak, továbbá annak, hogy itt vonzóbbak és átláthatóbbak, összehasonlíthatóbbak az árak (35%), mint máshol. További fontos szempont a vásárlók számára, hogy könnyen találjanak kiszállítási időpontot (34%) és kedvezőbb legyen a szállítási díj, mint máshol (33%).

Miközben az e-kereskedelem 2020. évi "felemelkedéséről" beszélünk, a háztartások 80 százaléka továbbra sem próbálta még ki az online vásárlást. A válaszadók több mint fele (53%) mondta, hogy azért kerüli az online vásárlást, mert szereti élőben megfogni, megnézni és kiválasztani a terméket. A második legfőbb ok tartalmilag nem igazán tér el az előbbitől: 38 százalék érzi úgy, hogy az online vásárlás nem adja meg
ugyanazt az élményt, amit a személyes vásárlás nyújt. Kiderült az is, hogy a vásárlók egy része még mindig negatív percepciókkal közelít az online vásárlás témájához, amit jól tükröz, hogy 24% nem bízik az online megoldásban.

Fotó: GettyImages

Média forrás: Trade Magazin

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC