X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Szárnyalnak a plázák és a bevásárló utcák

2016. Október 10. Retail
2016 első felében tovább emelkedett a forgalom, a látogatószám és a bérleti díj is Magyarországon

A magyarországi kiskereskedelmi forgalom továbbra is egészségesen növekszik, az alig egy évig tartó vasárnapi boltzár feloldása is hajtotta a lendületet 2016 első félévében. A kereskedők bővítenének, de kevés az elérhető üzlethelyiség, így a bérleti díjak tovább emelkednek. Idén eddig a divatcégek voltak a legaktívabbak, majd a cipőkereskedők és a vendéglátás terjeszkedtek a legnagyobb mértékben, derül ki a világ legnagyobb ingatlan-tanácsadója, a CBRE legfrissebb Kiskereskedelmi Ingatlanpiac című kiadványából.

Kiskereskedelmi ingatlanok 

2016-ban eddig mindössze egy 6200 négyzetméteres, vegyes használatú fejlesztés, a Váci 1 készült el Budapest belvárosában, amelynek kiskereskedelmi egysége előbérletként teljes egészében már a H&M-é lett, aki itt nyitotta meg magyarországi zászlóshajó üzletét. A jövőt illetően 2019-ig egyáltalán nem lesz új bevásárlóközpont, a Futureal Etele Plázája 2019-ben nyithat meg. Budapest belvárosában viszont az új iroda, szálloda és lakóingatlan-fejlesztések jelentős kiskereskedelmi kínálat-bővüléssel járnak. 

A Párizsi Udvar például egy ötcsillagos szállodával és 2100 négyzetméter kiskereskedelmi területtel újul meg 2018 első negyedévében. Budapesten további jelentős fejlesztések történnek: jövőre nyit az IKEA új, soroksári áruháza, valamint az Immochan, a szintén soroksári 8000 négyzetméteres bővítésével együtt. 

A modern kiskereskedelmi ingatlanállomány (a raktáráruházakkal együtt, a bevásárló-utcák nélkül) 3,8 millió négyzetmétert tesz ki. Ennek fele Budapesten és az agglomerációban található, ahol a legnagyobb területet (43%) a bevásárlóközpontok teszik ki, majd a raktáráruházak (41%) következnek.

kiskereskedelmi ingatlanok
megoszlása.png

Bérbeadás

A kiskereskedelmi ingatlanok bérbeadása 2016 első felében 24 300 négyzetmétert tett ki: 79 esetben új üzletek nyitása, 10 esetben pedig a bérelt területek bővítése történt; az átlagos boltméret 275 négyzetméter volt. Összesen 76 önálló márkanyitott üzletet, amiből három Magyarországra újonnan érkezett nemzetközi márka volt. Az év második felében a CBRE várakozásai szerint 15 új üzlet nyitására kerülhet sor, mintegy 5400 négyzetméteren, ami összességében jelentős bérbeadási szintet jelez előre 2016-ra. 

Az új üzletnyitások szinte egységesen oszlottak meg a bevásárlóközpontok és a bevásárló-utcák között 2016 első felében, bár a bérlői kereslet a későbbiekben egyre inkább az utóbbi területekre koncentrálódik, minthogy a budapesti bevásárlóközpontok nagy részében elfogytak a kiadható területek.

A budapesti bevásárló utcák is terjeszkednek, így a kiskereskedők a nem első osztályú lokációk iránt is egyre jobban érdeklődnek. Ezek a másodosztályú lokációk ‒ mint például a Szent István Bazilika környéke ‒ főként az éttermek számára vonzó, bár ma már a divattal és a kiegészítőkkel foglalkozó kereskedők is érdeklődnek iránta.

Budapesten a divatáru-kereskedők voltak a legaktívabbak 2016 első felében, az összes bérbeadás 47 százaléka hozzájuk kötődött. Közülük is kiemelkedik a H&M, amely a legnagyobb európai üzletét nyitotta meg az újrapozícionált Váci1 épületben; a második pedig a családi divatlánc, a Shey’s, amely két 1000 négyzetméternél nagyobb üzlethelyiséget bérelt másodosztályú bevásárlóközpontokban.

Az étel/ital szegmens is jelentős arányt képviselt a bérbeadások terén: az éttermek és kávézók 84 százaléka bevásárló utcákon nyitott új egységet, a fennmaradó 16 százalékuk pedig bevásárlóközpontokban.  
kiskereskedelmi bérbeadások,
2016 első félév.png

Forgalom és látogatószám

A lenyűgöző forgalombővülés folytatódott 2016 első felében is. A bevásárlóközpontok jellemzően 7-9 százalékos forgalom-növekedést könyveltek el év/év alapon. Számos nem élelmiszerforgalmazó kiskereskedő pedig kétszámjegyű bővülést regisztrált a legtöbb bevásárlóközpontban. A látogatószám emelkedése is folytatódott a vasárnapi boltzár eltörlése, azaz 2016 márciusa óta: Budapest bevásárlóközpontjaiban átlagosan 4-6 százalékkal többen fordulnak meg, és így az átlagos vásárlói kosár is növekedett. 

Bérleti díjak 

A kiskereskedők erős kereslete és a rendelkezésre álló területek szűkülése a legtöbb helyszínen a bérleti díjak emelkedéséhez vezetett. Az első osztályú bevásárlóközpontok bérleti díjai 65-90 euró/hó négyzetméterenként, amely 5-15 százalékos drágulást jelent egy év alatt. A másodosztályú bevásárlóközpontok esetében is jelentős, 10 százalékos díjemelkedés történt, a bérleti díjak 24-36 euró/hó között szóródnak négyzetméterenként. A vidéki városokban az első osztályú bevásárlóközpontok bérleti díjai 15 százalékkal, 30-50 euró/m2/hó szintre emelkedtek.

A bevásárló utcák üzlethelyiségei is kelendőbbek lettek: a díjemelkedés 10-20 százalékos volt a Váci utcában és az Andrássy úton, így már megközelítik a válság előtti szintet. Továbbá a másodlagos bevásárló utcákon is megindultak a díjak felfelé, ami jól tükrözi a növekvő kiskereskedelmi keresletet ezen lokációk iránt.

Kövesse a realista.hu hírportált a FacebookonInstagramonLinkedinen.

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szárnyalnak a plázák és a bevásárló utcák

2016 első felében tovább emelkedett a forgalom, a látogatószám és a bérleti díj is Magyarországon

A magyarországi kiskereskedelmi forgalom továbbra is egészségesen növekszik, az alig egy évig tartó vasárnapi boltzár feloldása is hajtotta a lendületet 2016 első félévében. A kereskedők bővítenének, de kevés az elérhető üzlethelyiség, így a bérleti díjak tovább emelkednek. Idén eddig a divatcégek voltak a legaktívabbak, majd a cipőkereskedők és a vendéglátás terjeszkedtek a legnagyobb mértékben, derül ki a világ legnagyobb ingatlan-tanácsadója, a CBRE legfrissebb Kiskereskedelmi Ingatlanpiac című kiadványából.

Kiskereskedelmi ingatlanok 

2016-ban eddig mindössze egy 6200 négyzetméteres, vegyes használatú fejlesztés, a Váci 1 készült el Budapest belvárosában, amelynek kiskereskedelmi egysége előbérletként teljes egészében már a H&M-é lett, aki itt nyitotta meg magyarországi zászlóshajó üzletét. A jövőt illetően 2019-ig egyáltalán nem lesz új bevásárlóközpont, a Futureal Etele Plázája 2019-ben nyithat meg. Budapest belvárosában viszont az új iroda, szálloda és lakóingatlan-fejlesztések jelentős kiskereskedelmi kínálat-bővüléssel járnak. 

A Párizsi Udvar például egy ötcsillagos szállodával és 2100 négyzetméter kiskereskedelmi területtel újul meg 2018 első negyedévében. Budapesten további jelentős fejlesztések történnek: jövőre nyit az IKEA új, soroksári áruháza, valamint az Immochan, a szintén soroksári 8000 négyzetméteres bővítésével együtt. 

A modern kiskereskedelmi ingatlanállomány (a raktáráruházakkal együtt, a bevásárló-utcák nélkül) 3,8 millió négyzetmétert tesz ki. Ennek fele Budapesten és az agglomerációban található, ahol a legnagyobb területet (43%) a bevásárlóközpontok teszik ki, majd a raktáráruházak (41%) következnek.

kiskereskedelmi ingatlanok
megoszlása.png

Bérbeadás

A kiskereskedelmi ingatlanok bérbeadása 2016 első felében 24 300 négyzetmétert tett ki: 79 esetben új üzletek nyitása, 10 esetben pedig a bérelt területek bővítése történt; az átlagos boltméret 275 négyzetméter volt. Összesen 76 önálló márkanyitott üzletet, amiből három Magyarországra újonnan érkezett nemzetközi márka volt. Az év második felében a CBRE várakozásai szerint 15 új üzlet nyitására kerülhet sor, mintegy 5400 négyzetméteren, ami összességében jelentős bérbeadási szintet jelez előre 2016-ra. 

Az új üzletnyitások szinte egységesen oszlottak meg a bevásárlóközpontok és a bevásárló-utcák között 2016 első felében, bár a bérlői kereslet a későbbiekben egyre inkább az utóbbi területekre koncentrálódik, minthogy a budapesti bevásárlóközpontok nagy részében elfogytak a kiadható területek.

A budapesti bevásárló utcák is terjeszkednek, így a kiskereskedők a nem első osztályú lokációk iránt is egyre jobban érdeklődnek. Ezek a másodosztályú lokációk ‒ mint például a Szent István Bazilika környéke ‒ főként az éttermek számára vonzó, bár ma már a divattal és a kiegészítőkkel foglalkozó kereskedők is érdeklődnek iránta.

Budapesten a divatáru-kereskedők voltak a legaktívabbak 2016 első felében, az összes bérbeadás 47 százaléka hozzájuk kötődött. Közülük is kiemelkedik a H&M, amely a legnagyobb európai üzletét nyitotta meg az újrapozícionált Váci1 épületben; a második pedig a családi divatlánc, a Shey’s, amely két 1000 négyzetméternél nagyobb üzlethelyiséget bérelt másodosztályú bevásárlóközpontokban.

Az étel/ital szegmens is jelentős arányt képviselt a bérbeadások terén: az éttermek és kávézók 84 százaléka bevásárló utcákon nyitott új egységet, a fennmaradó 16 százalékuk pedig bevásárlóközpontokban.  
kiskereskedelmi bérbeadások,
2016 első félév.png

Forgalom és látogatószám

A lenyűgöző forgalombővülés folytatódott 2016 első felében is. A bevásárlóközpontok jellemzően 7-9 százalékos forgalom-növekedést könyveltek el év/év alapon. Számos nem élelmiszerforgalmazó kiskereskedő pedig kétszámjegyű bővülést regisztrált a legtöbb bevásárlóközpontban. A látogatószám emelkedése is folytatódott a vasárnapi boltzár eltörlése, azaz 2016 márciusa óta: Budapest bevásárlóközpontjaiban átlagosan 4-6 százalékkal többen fordulnak meg, és így az átlagos vásárlói kosár is növekedett. 

Bérleti díjak 

A kiskereskedők erős kereslete és a rendelkezésre álló területek szűkülése a legtöbb helyszínen a bérleti díjak emelkedéséhez vezetett. Az első osztályú bevásárlóközpontok bérleti díjai 65-90 euró/hó négyzetméterenként, amely 5-15 százalékos drágulást jelent egy év alatt. A másodosztályú bevásárlóközpontok esetében is jelentős, 10 százalékos díjemelkedés történt, a bérleti díjak 24-36 euró/hó között szóródnak négyzetméterenként. A vidéki városokban az első osztályú bevásárlóközpontok bérleti díjai 15 százalékkal, 30-50 euró/m2/hó szintre emelkedtek.

A bevásárló utcák üzlethelyiségei is kelendőbbek lettek: a díjemelkedés 10-20 százalékos volt a Váci utcában és az Andrássy úton, így már megközelítik a válság előtti szintet. Továbbá a másodlagos bevásárló utcákon is megindultak a díjak felfelé, ami jól tükrözi a növekvő kiskereskedelmi keresletet ezen lokációk iránt.

Kövesse a realista.hu hírportált a FacebookonInstagramonLinkedinen.

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC