X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Új pályára áll a német autóipar

2020. Január 13. Raktár
Az autóipar termelésének jelentős csökkenése lefelé húzza a német gazdaságot, és az ágazat strukturális változása kedvezőtlenül hat a munkaerőpiacra - figyelmeztetett a müncheni ifo gazdaságkutató intézet jelentésében.

A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete (ifo Institut - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) becslése szerint az autóipar gyenge teljesítménye 0,75 százalékpontot vehetett el a hazai össztermék (GDP) növekedésének üteméből 2019-ben. Tavaly január óta szezonális kiigazítással számolva az autóiparban foglalkoztatottak száma 1,3 százalékkal csökkent, jóval erősebb mértékben a feldolgozóipar egészében mért 0,2 százalékos visszaesésnél.

Ráadásul egy decemberi felmérés adatai szerint az autóipari vállalatoknak már a 14 százaléka vezetett be rövidített munkaidős foglalkoztatást, ami duplája az egyéb iparágakban működő cégek 7 százalékos átlagának. Az idei év első negyedében az autóipari vállalatok 19 százaléka tervezi rövidített munkaidő alkalmazását, míg a többi iparágban 15 százalékra rúg ez az arány.

"Érdekes, hogy ezzel egyidejűleg, 2019-ben nőtt a német autók iránti kereslet" - mondta Timo Wollmershäuser, az ifo konjunktúrakutatója, aki mindezt azzal magyarázta, hogy a kereslet egy részét importból elégítették ki. A németországi autógyárakban tavaly 8,9 százalékkal csökkent a termelés, az előző évben pedig 9,3 százalékkal. A német márkák gyártói a hazai helyett a külföldi termelést futtatták fel, tavaly 2,0 százalékkal, 2018-ban pedig 7,5 százalékkal növelték a gyártást külföldön. Tavaly január-szeptemberben éves összevetésben 16 százalékkal nőtt az Európai Unióból Németországba behozott személyautók száma.

Wollmershäuser szerint ennek egyik lehetséges oka az, hogy a német autógyártók egyre több hazai üzemet állítanak át elektromos járművek gyártására. Az átmeneti időszak alatt a Németországban gyártott új személyautók száma csökken, mivel az eddig ezekben az üzemekben gyártott, hagyományos motorokkal felszerelt autókat más európai országokban állítják elő.

Kép: Alexander Tolstykh - shutterstock.com

Média forrás: mti
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Új pályára áll a német autóipar

2020. Január 13. Raktár
Az autóipar termelésének jelentős csökkenése lefelé húzza a német gazdaságot, és az ágazat strukturális változása kedvezőtlenül hat a munkaerőpiacra - figyelmeztetett a müncheni ifo gazdaságkutató intézet jelentésében.

A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete (ifo Institut - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) becslése szerint az autóipar gyenge teljesítménye 0,75 százalékpontot vehetett el a hazai össztermék (GDP) növekedésének üteméből 2019-ben. Tavaly január óta szezonális kiigazítással számolva az autóiparban foglalkoztatottak száma 1,3 százalékkal csökkent, jóval erősebb mértékben a feldolgozóipar egészében mért 0,2 százalékos visszaesésnél.

Ráadásul egy decemberi felmérés adatai szerint az autóipari vállalatoknak már a 14 százaléka vezetett be rövidített munkaidős foglalkoztatást, ami duplája az egyéb iparágakban működő cégek 7 százalékos átlagának. Az idei év első negyedében az autóipari vállalatok 19 százaléka tervezi rövidített munkaidő alkalmazását, míg a többi iparágban 15 százalékra rúg ez az arány.

"Érdekes, hogy ezzel egyidejűleg, 2019-ben nőtt a német autók iránti kereslet" - mondta Timo Wollmershäuser, az ifo konjunktúrakutatója, aki mindezt azzal magyarázta, hogy a kereslet egy részét importból elégítették ki. A németországi autógyárakban tavaly 8,9 százalékkal csökkent a termelés, az előző évben pedig 9,3 százalékkal. A német márkák gyártói a hazai helyett a külföldi termelést futtatták fel, tavaly 2,0 százalékkal, 2018-ban pedig 7,5 százalékkal növelték a gyártást külföldön. Tavaly január-szeptemberben éves összevetésben 16 százalékkal nőtt az Európai Unióból Németországba behozott személyautók száma.

Wollmershäuser szerint ennek egyik lehetséges oka az, hogy a német autógyártók egyre több hazai üzemet állítanak át elektromos járművek gyártására. Az átmeneti időszak alatt a Németországban gyártott új személyautók száma csökken, mivel az eddig ezekben az üzemekben gyártott, hagyományos motorokkal felszerelt autókat más európai országokban állítják elő.

Kép: Alexander Tolstykh - shutterstock.com

Média forrás: mti

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC