X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Új trendek rúgták be az irodapiac ajtaját

2020. November 25. Urbanisztika
A tavaszi korlátozásokat átmenetinek gondolta mindenki, senki sem sejtette, hogy még jövő év elején is velünk lesz a pandémia, ami megváltoztatja az irodapiacot is. Rugalmasság minden szinten, és ez nem üres duma.

A márciusban kirobbanó koronavírus-járvány elején még senki sem gondolta, hogy egy év múlva is ez lesz a nagyvilágban az alapvető téma, és hogy a második hullám még nagyobb hatást gyakorol a mindennapok világára. Az biztos, hogy a távmunka szerepe növekszik, ugyanakkor mindenki azt hangsúlyozza, hogy az iroda megmarad, csak átalakul. De hogyan alakul át? Ez itt a kérdés, és a válaszok egyelőre rövid távra szólnak, a hosszú távú trendek lassan alakulnak ki.

A visszatérés az irodába világszintű mantrává változott, amely érdekes módon az irodaházak esetében is új impulzusokat jelent, hiszen az intelligens üzemeltetési rendszerek szerepe előtérbe került. A tulajdonosoknak-üzemeltetőknek reagálniuk kell a változásokra, így az átmeneti bizonytalanság idején fejleszteniük kell többek között az épületek szenzoros infrastruktúráját.

A mozgásérzékelők vagy éppen a szén-dioxid-monitorok is segíthetnek abban, hogy folyamatosan nyomon kövessük a kihasználtság szintjét, és alkalmazkodjunk az új helyzethez. Számos tényező határozza meg a jövőben a vállalatok aktivitását, hiszen marad a home office, folyamatban van az irodába visszatérés, illetve zajlik az irodaterek optimalizálása. Azonban a jelenleg alapvető épületautomatizálási rendszerek nem képesek fenntartani egy jó hatékonysági szintet az előbb felsorolt összetevők mindegyikét figyelembe véve.

Az épületautomatizálási rendszerek figyelmeztetései egyszerűen nem elég jók, hiszen egy intelligens elemzési platformnak pontosan diagnosztizálnia kellene a problémát, és egyértelmű ajánlásokat kellene adnia a megoldásra – mondták Jessica Wilson és Derek John Mullassery, a Washingtonban székelő Energy Management Association szakértői a memoori.com oldalnak. Így például, ha a légkezelő egység kilépő levegő hőmérséklete meghaladja a felső határértéket, akkor az épületautomatizálási rendszer jelez ugyan, de csak egy intelligens elemző platform tudja pontosan meghatározni, hogy miért haladta meg az alapértéket, milyen gyakran történt meg a múltban, milyen költség- és komfort hatásokat vont maga után, és melyek az egyértelmű válaszok a probléma megoldására, tették hozzá.

A COVID-19 előtt könnyebb volt a helyzet, hiszen az épület telítettségi adatai a bérlők és munkatársainak száma alapján viszonylag könnyen meghatározható volt, nagyjából tudhattuk, hogy egy hétköznap hányan dolgoznak egy adott irodaházban. Ebben az évben azonban a kihasználtság folyamatosan változik annak függvényében, hogy milyen állami vagy céges korlátozásokat vezetnek be.

Rugalmas irodák, munkavállalók, üzemeltetők

A járványálló irodákban mindenféle tábla és csík mutatja, hogy hogyan haladjunk, mekkora távolságot tartsunk, a munkaállomások is távolabbra kerültek, és ezek bár ideiglenes megoldások, úgy tűnik, hogy az új reakciók már örökre beépülnek a munkakultúrába. Vagyis a hatékonyság és a funkcionalitás érdekében a rugalmasság és a rugalmas eszközök kerültek a fókuszba.

Bár a nyitott terű irodákat eredetileg az együttműködésre és csapatmunkára tervezték, most is kapóra jönnek ezek a kialakítások, hiszen sokkal könnyebben tisztíthatók, és a munkaállomásokat is sokkal rugalmasabban lehet alakítani, hogy megfeleljenek a biztonságos előírásoknak. A kevesebb ajtónyílás miatt kevesebb kilincset kell lenyomnunk, ami csökkenti a fertőzésveszélyt, és persze a kisebb zárt helyiségben tartózkodók száma is kisebb.

Bár a megosztott munkaállomásokon, az együttműködésre alkalmas nagyobb asztaloknál jóval kevesebben férnek el, mint az egymás hegyén-hátán található dedikált munkaállomásoknál, cellás irodáknál, vagy a paravánnal elkülönített boxoknál, ellenben a társadalmi távolságtartás jobban kivitelezhető. A munkaállomások között található elválasztók szerepe felértékelődik, bár ez nyilván csökkenti a bizalmat és az együttműködést a munkatársak között, ezért még inkább fontos lesz a kommunikáció.

Az üzemeltetők kommunikációja kritikus jelentőségű a COVID-19 járvány kezelésében, hiszen ha folyamatosan törődnek a bérlők egészségével és biztonságával, és intézkedéseket tesznek például a levegő minőségének nyomon követésére, már nagyban hozzájárulnak a bizalom növeléséhez az irodaház tulajdonosa és a bérlői között. Talán egyszer a beltéri levegő minőségét mutató táblák ugyanolyan megszokottak lesznek, mint a mosdókban feltüntetett takarítási ütemtervek, tették hozzá Jessica Wilson és Derek John Mullassery.

Összefoglalva a rugalmasság lényege a munkavállalók rugalmassága. A rugalmas munka trendjei az elmúlt évtizedben növekedtek, lehetővé téve a munkaadók számára, hogy költségeket optimalizáljanak és növeljék a termelékenységet. Most a világjárvány idején a rugalmas munkavégzés valódi ereje a munkavállalók képességében rejlik, hogy hogyan tudnak otthon vagy az irodában produktívak lenni a válság által előidézett szabályozásoktól függetlenül. Ez biztosíthatja a vállalatok számára a folyamatos ügymenetet és a jövőbeni sikereket.

Fotó: GettyImages

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Új trendek rúgták be az irodapiac ajtaját

A tavaszi korlátozásokat átmenetinek gondolta mindenki, senki sem sejtette, hogy még jövő év elején is velünk lesz a pandémia, ami megváltoztatja az irodapiacot is. Rugalmasság minden szinten, és ez nem üres duma.

A márciusban kirobbanó koronavírus-járvány elején még senki sem gondolta, hogy egy év múlva is ez lesz a nagyvilágban az alapvető téma, és hogy a második hullám még nagyobb hatást gyakorol a mindennapok világára. Az biztos, hogy a távmunka szerepe növekszik, ugyanakkor mindenki azt hangsúlyozza, hogy az iroda megmarad, csak átalakul. De hogyan alakul át? Ez itt a kérdés, és a válaszok egyelőre rövid távra szólnak, a hosszú távú trendek lassan alakulnak ki.

A visszatérés az irodába világszintű mantrává változott, amely érdekes módon az irodaházak esetében is új impulzusokat jelent, hiszen az intelligens üzemeltetési rendszerek szerepe előtérbe került. A tulajdonosoknak-üzemeltetőknek reagálniuk kell a változásokra, így az átmeneti bizonytalanság idején fejleszteniük kell többek között az épületek szenzoros infrastruktúráját.

A mozgásérzékelők vagy éppen a szén-dioxid-monitorok is segíthetnek abban, hogy folyamatosan nyomon kövessük a kihasználtság szintjét, és alkalmazkodjunk az új helyzethez. Számos tényező határozza meg a jövőben a vállalatok aktivitását, hiszen marad a home office, folyamatban van az irodába visszatérés, illetve zajlik az irodaterek optimalizálása. Azonban a jelenleg alapvető épületautomatizálási rendszerek nem képesek fenntartani egy jó hatékonysági szintet az előbb felsorolt összetevők mindegyikét figyelembe véve.

Az épületautomatizálási rendszerek figyelmeztetései egyszerűen nem elég jók, hiszen egy intelligens elemzési platformnak pontosan diagnosztizálnia kellene a problémát, és egyértelmű ajánlásokat kellene adnia a megoldásra – mondták Jessica Wilson és Derek John Mullassery, a Washingtonban székelő Energy Management Association szakértői a memoori.com oldalnak. Így például, ha a légkezelő egység kilépő levegő hőmérséklete meghaladja a felső határértéket, akkor az épületautomatizálási rendszer jelez ugyan, de csak egy intelligens elemző platform tudja pontosan meghatározni, hogy miért haladta meg az alapértéket, milyen gyakran történt meg a múltban, milyen költség- és komfort hatásokat vont maga után, és melyek az egyértelmű válaszok a probléma megoldására, tették hozzá.

A COVID-19 előtt könnyebb volt a helyzet, hiszen az épület telítettségi adatai a bérlők és munkatársainak száma alapján viszonylag könnyen meghatározható volt, nagyjából tudhattuk, hogy egy hétköznap hányan dolgoznak egy adott irodaházban. Ebben az évben azonban a kihasználtság folyamatosan változik annak függvényében, hogy milyen állami vagy céges korlátozásokat vezetnek be.

Rugalmas irodák, munkavállalók, üzemeltetők

A járványálló irodákban mindenféle tábla és csík mutatja, hogy hogyan haladjunk, mekkora távolságot tartsunk, a munkaállomások is távolabbra kerültek, és ezek bár ideiglenes megoldások, úgy tűnik, hogy az új reakciók már örökre beépülnek a munkakultúrába. Vagyis a hatékonyság és a funkcionalitás érdekében a rugalmasság és a rugalmas eszközök kerültek a fókuszba.

Bár a nyitott terű irodákat eredetileg az együttműködésre és csapatmunkára tervezték, most is kapóra jönnek ezek a kialakítások, hiszen sokkal könnyebben tisztíthatók, és a munkaállomásokat is sokkal rugalmasabban lehet alakítani, hogy megfeleljenek a biztonságos előírásoknak. A kevesebb ajtónyílás miatt kevesebb kilincset kell lenyomnunk, ami csökkenti a fertőzésveszélyt, és persze a kisebb zárt helyiségben tartózkodók száma is kisebb.

Bár a megosztott munkaállomásokon, az együttműködésre alkalmas nagyobb asztaloknál jóval kevesebben férnek el, mint az egymás hegyén-hátán található dedikált munkaállomásoknál, cellás irodáknál, vagy a paravánnal elkülönített boxoknál, ellenben a társadalmi távolságtartás jobban kivitelezhető. A munkaállomások között található elválasztók szerepe felértékelődik, bár ez nyilván csökkenti a bizalmat és az együttműködést a munkatársak között, ezért még inkább fontos lesz a kommunikáció.

Az üzemeltetők kommunikációja kritikus jelentőségű a COVID-19 járvány kezelésében, hiszen ha folyamatosan törődnek a bérlők egészségével és biztonságával, és intézkedéseket tesznek például a levegő minőségének nyomon követésére, már nagyban hozzájárulnak a bizalom növeléséhez az irodaház tulajdonosa és a bérlői között. Talán egyszer a beltéri levegő minőségét mutató táblák ugyanolyan megszokottak lesznek, mint a mosdókban feltüntetett takarítási ütemtervek, tették hozzá Jessica Wilson és Derek John Mullassery.

Összefoglalva a rugalmasság lényege a munkavállalók rugalmassága. A rugalmas munka trendjei az elmúlt évtizedben növekedtek, lehetővé téve a munkaadók számára, hogy költségeket optimalizáljanak és növeljék a termelékenységet. Most a világjárvány idején a rugalmas munkavégzés valódi ereje a munkavállalók képességében rejlik, hogy hogyan tudnak otthon vagy az irodában produktívak lenni a válság által előidézett szabályozásoktól függetlenül. Ez biztosíthatja a vállalatok számára a folyamatos ügymenetet és a jövőbeni sikereket.

Fotó: GettyImages

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC