X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Világszínvonalú irodaházakban dolgoznak a hazai szolgáltató központok

2019. December 03. Urbanisztika
Töretlenül népszerű Budapest és a magyar nagyvárosok a globális szolgáltató központok körében, hiszen alig távoznak, többen jönnek, az itt lévők túlnyomó része pedig bővül, összetettebb feladatokat lát el. Az alkalmazottak többsége elégedett az irodai körülményekkel, a központok pedig magasabb fizetéssel és rugalmas munkavégzési formákkal szeretnék megtartani a dolgozóikat, miközben bevetik a munkáltatói márkaépítés eszközeit is.

Az üzleti szolgáltató központok (business services centers – BSC) körében készített átfogó felmérést a HIPA (Hungarian Investment Promotion Agency) és a HOA (Hungarian Service and Outsourcing Association) Business Services Hungary néven, amelyről már röviden írtunk korábban. Most bővebben elemezzük az adatokat.

Idén a jelentés a másodlagos városokban rejlő lehetőségekre és a szektor számára elérhető ingatlanállományra fókuszál. Budapesten kívül is van élet szemlélet erősödik hazánkban is, a vidéki helyszíneken erős egyetemi tudásközpontok és jelentős potenciális munkavállalói körök várják a szolgáltató központokat.

Világosan látszik, hogy a hazai üzleti szolgáltató ágazat evolúciós folyamaton megy keresztül, az iparági szereplők egyre átfogóbb, magasabb hozzáadott értékű tevékenységeket telepítenek Magyarországra. A folyamatosan változó környezet ellenére ígéretes új kezdeményezések születnek, miközben egyre nagyobb figyelem összpontosul a szektorra. A vállalatok, szakmai szervezetek, oktatási és kormányzati intézmények együttműködése erősíti a szektor presztízsét, és a munkáltatói márkaépítés fejlesztése is a különböző csatornákon (közösségi média stb.) jótékonyan hat az ágazatra.

Másrészt a technológiai innováció is fontos szereplővé lépett elő, hiszen a szolgáltatások automatizálása és az ügyfelek önkiszolgáló mechanizmusainak erősítése javítja a hatékonyságát. Ez azonban nem elbocsátásokat eredményez, hanem a szolgáltatások nagyságrendjét növeli, miközben azok összetettebb tevékenységeket jelentenek.

Minőségi ingatlanállomány várja a szolgáltató központokat

A felmérés részére a hazánkban jelenlévő 120 BSC közül 64 szolgáltatott adatot, akik közel 42 ezer főt alkalmaznak, tehát meglehetősen reprezentatív információkról van szó. Az alkalmazottak átlagéletkora 32 év, 78%-uk felsőfokú végzettséggel rendelkezik, 16%-uk külföldi.

A központok 50%-át több mint egy évtizede alapították Magyarországon, vagyis egy erősen érett piacról beszélhetünk. A válaszadók anyavállalatai elsősorban a feldolgozóiparból érkeztek, majd ezeket követik a technológiai és telekommunikációs, illetve a pénzügyi szolgáltatások cégei. Túlnyomó részben Budapesten találhatók, hiszen a 120-ból 98 a fővárosba települt, vidéken pedig Miskolcon, Debrecenben, Pécsett, Szegeden és Székesfehérváron működik már több is.

A szektor továbbra is meghatározó a budapesti irodapiacon, sok szolgáltató növeli a kapacitásait és a bérelt területeit, sok esetben az új funkciókat új helyszínre telepítik, amely az „A” kategóriás irodák iránti keresletnövekedést is hajtja. A fővárosban 3,7 millió m2-nyi modern irodaterület található, míg a vidéki városok közül Debrecen kínálja a legtöbb irodateret 124 ezer m2-vel. Ha a munkaerő-utánpótlást nézzük, akkor Budapesten 150 ezer egyetemista tanul, ugyanez a szám a civis városban 35 ezer. A többi nagyvárosban kisebb számokkal találkozhatunk.

Egyre érettebb a piac

A válaszadók fele captive centerek, 17%-uk BPO, míg a harmaduk hibrid modellt követ. Az arányok az elmúlt években állandósultak, bár a hibrid modellek hangsúlyos aránya a hazai piac érettségét jelenti, hiszen itt nagyobb a hozzáadott érték, sőt, a captive centerek is fejlődnek, külsős ügyfeleket szereznek, így több lábon állnak és nagyobb a létjogosultságuk.

A központok 70% -a költségközpontként működik előre meghatározott költségvetéssel. Azonban számos BPO és hibrid központ esetében megjelenik a profit- és befektetési tevékenység, amely nagyobb felelősséget és rangot biztosít. A válaszadó BSC-k 73% -ánál új szolgáltatásokat vezettek be az elmúlt évben, vagyis folyamatos az evolúció a vállalkozásoknál. Különösen a kutatás-fejlesztés-innováció és logisztika-ellátási lánc területein kiemelkedő a fejlődés üteme.

A magyar BSC-k nagy többsége elmozdul a magasabb hozzáadott értékek és szolgáltatások felé, míg az egyötödük az alacsony hozzáadott értéket jelentő tranzakciós tevékenységnél marad. A válaszadók 60%-a globálisan szolgálja ki az ügyfeleit, vagyis nem csak Európa áll a működésük fókuszában. A BSC vezetőinek nagyjából a fele az anyavállalatok top menedzsmentjében is helyet kap, vagyis fontos szerepet játszanak a cégeik életében a nemzetközi szolgáltató központok.

A központok működésének meghatározó tényezője az üzleti folyamatok átalakulása. A robotikus folyamatok automatizálására irányuló kezdeményezések megnövekedtek, most a BSC 63% -a foglalkozik a témával. Ugyanakkor a BSC-k adaptálják a legújabb informatikai megoldásokat és irányítási rendszereket, hogy megfeleljenek az új digitális technológiáknak. Fejlett digitalizációs megközelítésekben gondolkodnak, például a fejlett üzleti elemzések és az intelligens automatizálás előtérbe kerülnek. Így a BSC-k bizonyos területeken kiválósági központokká válnak.

Jönnek és alig mennek

A BSC-k kétharmada úgy számol, hogy a tevékenységét a jövőben bővíti is, míg csökkenésre mindössze 3% számít. A szimpla SSC-knél fordulhat elő ritkán, hogy távoznak az országból, alapvetően költség okok miatt. Az érkező központok legfontosabb érvei a magyar városok mellett a hatékonyság és a termelékenység. A befektetési döntések során további fontos szempontok a képzett és tehetséges munkaerő elérhetősége, a foglalkoztatással kapcsolatos költségek optimális nagyságrendje.

Ezen kívül a stabil politikai és gazdasági környezet, az életminőség és a mindennapi költségek nagyságrendje jönnek még számításba egy globális döntés kapcsán. A magyar BSC szektor az ország időzónája miatt is előnyös, amely lehetővé teszi széles körű szolgáltatások nyújtását globális szinten. Az előnyök listája még kiegészíthető a rendelkezésre álló iroda - és IT - infrastruktúrával, valamint a kormány ösztönző eszközeivel, amelyek a vállalatok számára kedvező perspektívát nyújtanak.

Hogyan vélekednek az alkalmazottak?

A válaszadók szerint az alkalmazottak számára a legfontosabb mozgatórugók a munkahely-választásnál a fizetés és a munkával kapcsolatos elégedettségi szint. A válaszok alapján a BSC-k egyre több intézkedést tesznek és a kommunikációjukat is javítják a tehetséges alkalmazottak megtartása érdekében. A munkahelyi légkör az utolsó szempont, amellyel a munkavállalók elégedetlenek, vagyis a modern irodák összhangban vannak az alkalmazottak elvárásaival. Annak érdekében, hogy megmaradjon a munkavállalói elégedettség, a BSC növekvő fizetést, rugalmas foglalkoztatási lehetőségeket kínál, miközben folyamatosan nyomon követi az elégedettségi szintet.

Az ágazat legnagyobb kihívásai közé sorolhatjuk az egész Európában általános munkaerő-hiányt, illetve a növekvő fizetéseket. Utóbbit a már említett hozzáadott értékű munkákkal tudják a BSC-k kompenzálni. Szintén kihívás, hogy a már meglévő szakember-állományt megtartsák a versenytársakkal szemben. Ezekre a kihívásokra leginkább a munkáltatói márka építésével, illetve a toborzási folyamatok fejlesztésével keresik a megoldást. Ugyanakkor éppen az automatizálás miatt számos feladatkör változik is, de ezt nem leépítésekkel, hanem át- és továbbképzésekkel kezelik a vállalatok.

Fotó: Green House, BP és SAP-iroda

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Világszínvonalú irodaházakban dolgoznak a hazai szolgáltató központok

Töretlenül népszerű Budapest és a magyar nagyvárosok a globális szolgáltató központok körében, hiszen alig távoznak, többen jönnek, az itt lévők túlnyomó része pedig bővül, összetettebb feladatokat lát el. Az alkalmazottak többsége elégedett az irodai körülményekkel, a központok pedig magasabb fizetéssel és rugalmas munkavégzési formákkal szeretnék megtartani a dolgozóikat, miközben bevetik a munkáltatói márkaépítés eszközeit is.

Az üzleti szolgáltató központok (business services centers – BSC) körében készített átfogó felmérést a HIPA (Hungarian Investment Promotion Agency) és a HOA (Hungarian Service and Outsourcing Association) Business Services Hungary néven, amelyről már röviden írtunk korábban. Most bővebben elemezzük az adatokat.

Idén a jelentés a másodlagos városokban rejlő lehetőségekre és a szektor számára elérhető ingatlanállományra fókuszál. Budapesten kívül is van élet szemlélet erősödik hazánkban is, a vidéki helyszíneken erős egyetemi tudásközpontok és jelentős potenciális munkavállalói körök várják a szolgáltató központokat.

Világosan látszik, hogy a hazai üzleti szolgáltató ágazat evolúciós folyamaton megy keresztül, az iparági szereplők egyre átfogóbb, magasabb hozzáadott értékű tevékenységeket telepítenek Magyarországra. A folyamatosan változó környezet ellenére ígéretes új kezdeményezések születnek, miközben egyre nagyobb figyelem összpontosul a szektorra. A vállalatok, szakmai szervezetek, oktatási és kormányzati intézmények együttműködése erősíti a szektor presztízsét, és a munkáltatói márkaépítés fejlesztése is a különböző csatornákon (közösségi média stb.) jótékonyan hat az ágazatra.

Másrészt a technológiai innováció is fontos szereplővé lépett elő, hiszen a szolgáltatások automatizálása és az ügyfelek önkiszolgáló mechanizmusainak erősítése javítja a hatékonyságát. Ez azonban nem elbocsátásokat eredményez, hanem a szolgáltatások nagyságrendjét növeli, miközben azok összetettebb tevékenységeket jelentenek.

Minőségi ingatlanállomány várja a szolgáltató központokat

A felmérés részére a hazánkban jelenlévő 120 BSC közül 64 szolgáltatott adatot, akik közel 42 ezer főt alkalmaznak, tehát meglehetősen reprezentatív információkról van szó. Az alkalmazottak átlagéletkora 32 év, 78%-uk felsőfokú végzettséggel rendelkezik, 16%-uk külföldi.

A központok 50%-át több mint egy évtizede alapították Magyarországon, vagyis egy erősen érett piacról beszélhetünk. A válaszadók anyavállalatai elsősorban a feldolgozóiparból érkeztek, majd ezeket követik a technológiai és telekommunikációs, illetve a pénzügyi szolgáltatások cégei. Túlnyomó részben Budapesten találhatók, hiszen a 120-ból 98 a fővárosba települt, vidéken pedig Miskolcon, Debrecenben, Pécsett, Szegeden és Székesfehérváron működik már több is.

A szektor továbbra is meghatározó a budapesti irodapiacon, sok szolgáltató növeli a kapacitásait és a bérelt területeit, sok esetben az új funkciókat új helyszínre telepítik, amely az „A” kategóriás irodák iránti keresletnövekedést is hajtja. A fővárosban 3,7 millió m2-nyi modern irodaterület található, míg a vidéki városok közül Debrecen kínálja a legtöbb irodateret 124 ezer m2-vel. Ha a munkaerő-utánpótlást nézzük, akkor Budapesten 150 ezer egyetemista tanul, ugyanez a szám a civis városban 35 ezer. A többi nagyvárosban kisebb számokkal találkozhatunk.

Egyre érettebb a piac

A válaszadók fele captive centerek, 17%-uk BPO, míg a harmaduk hibrid modellt követ. Az arányok az elmúlt években állandósultak, bár a hibrid modellek hangsúlyos aránya a hazai piac érettségét jelenti, hiszen itt nagyobb a hozzáadott érték, sőt, a captive centerek is fejlődnek, külsős ügyfeleket szereznek, így több lábon állnak és nagyobb a létjogosultságuk.

A központok 70% -a költségközpontként működik előre meghatározott költségvetéssel. Azonban számos BPO és hibrid központ esetében megjelenik a profit- és befektetési tevékenység, amely nagyobb felelősséget és rangot biztosít. A válaszadó BSC-k 73% -ánál új szolgáltatásokat vezettek be az elmúlt évben, vagyis folyamatos az evolúció a vállalkozásoknál. Különösen a kutatás-fejlesztés-innováció és logisztika-ellátási lánc területein kiemelkedő a fejlődés üteme.

A magyar BSC-k nagy többsége elmozdul a magasabb hozzáadott értékek és szolgáltatások felé, míg az egyötödük az alacsony hozzáadott értéket jelentő tranzakciós tevékenységnél marad. A válaszadók 60%-a globálisan szolgálja ki az ügyfeleit, vagyis nem csak Európa áll a működésük fókuszában. A BSC vezetőinek nagyjából a fele az anyavállalatok top menedzsmentjében is helyet kap, vagyis fontos szerepet játszanak a cégeik életében a nemzetközi szolgáltató központok.

A központok működésének meghatározó tényezője az üzleti folyamatok átalakulása. A robotikus folyamatok automatizálására irányuló kezdeményezések megnövekedtek, most a BSC 63% -a foglalkozik a témával. Ugyanakkor a BSC-k adaptálják a legújabb informatikai megoldásokat és irányítási rendszereket, hogy megfeleljenek az új digitális technológiáknak. Fejlett digitalizációs megközelítésekben gondolkodnak, például a fejlett üzleti elemzések és az intelligens automatizálás előtérbe kerülnek. Így a BSC-k bizonyos területeken kiválósági központokká válnak.

Jönnek és alig mennek

A BSC-k kétharmada úgy számol, hogy a tevékenységét a jövőben bővíti is, míg csökkenésre mindössze 3% számít. A szimpla SSC-knél fordulhat elő ritkán, hogy távoznak az országból, alapvetően költség okok miatt. Az érkező központok legfontosabb érvei a magyar városok mellett a hatékonyság és a termelékenység. A befektetési döntések során további fontos szempontok a képzett és tehetséges munkaerő elérhetősége, a foglalkoztatással kapcsolatos költségek optimális nagyságrendje.

Ezen kívül a stabil politikai és gazdasági környezet, az életminőség és a mindennapi költségek nagyságrendje jönnek még számításba egy globális döntés kapcsán. A magyar BSC szektor az ország időzónája miatt is előnyös, amely lehetővé teszi széles körű szolgáltatások nyújtását globális szinten. Az előnyök listája még kiegészíthető a rendelkezésre álló iroda - és IT - infrastruktúrával, valamint a kormány ösztönző eszközeivel, amelyek a vállalatok számára kedvező perspektívát nyújtanak.

Hogyan vélekednek az alkalmazottak?

A válaszadók szerint az alkalmazottak számára a legfontosabb mozgatórugók a munkahely-választásnál a fizetés és a munkával kapcsolatos elégedettségi szint. A válaszok alapján a BSC-k egyre több intézkedést tesznek és a kommunikációjukat is javítják a tehetséges alkalmazottak megtartása érdekében. A munkahelyi légkör az utolsó szempont, amellyel a munkavállalók elégedetlenek, vagyis a modern irodák összhangban vannak az alkalmazottak elvárásaival. Annak érdekében, hogy megmaradjon a munkavállalói elégedettség, a BSC növekvő fizetést, rugalmas foglalkoztatási lehetőségeket kínál, miközben folyamatosan nyomon követi az elégedettségi szintet.

Az ágazat legnagyobb kihívásai közé sorolhatjuk az egész Európában általános munkaerő-hiányt, illetve a növekvő fizetéseket. Utóbbit a már említett hozzáadott értékű munkákkal tudják a BSC-k kompenzálni. Szintén kihívás, hogy a már meglévő szakember-állományt megtartsák a versenytársakkal szemben. Ezekre a kihívásokra leginkább a munkáltatói márka építésével, illetve a toborzási folyamatok fejlesztésével keresik a megoldást. Ugyanakkor éppen az automatizálás miatt számos feladatkör változik is, de ezt nem leépítésekkel, hanem át- és továbbképzésekkel kezelik a vállalatok.

Fotó: Green House, BP és SAP-iroda

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC