X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Balogh László
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

Vírus-protokollt adnak ki az ingatlanosok

2020. Szeptember 28. Lakás
A koronavírus-járványra reagálva Covid-protokollt, azaz ingatlanszakmai eljárást dolgozott ki egy szakmai szervezet és egy ingatlanközvetítő-hálózat annak érdekében, hogy csökkentsék, illetve elkerüljék a vírus terjedését az ingatlan adásvételek során.

A Magyar Ingatlanközvetítők Országos Szövetsége (MIOSZ), a Balla Ingatlannal összefogva ajánlott vírus-protokollt ad ki - jelezte Balla Ákos, a Balla Ingatlan tulajdonos-ügyvezetője, aki hangsúlyozta, hogy fontos szakmai munkáról van szó, melynek eredményeként elkészült dokumentum az irodai és ingatlanközvetítő munka közbeni felelősségteljes, és jelen helyzetben elvárható megelőzési és védekezési eljárás kapcsán fogalmaz meg ajánlásokat. Az ajánlások egyrészt megszabják, hogy miként érdemes megszervezni és kivitelezni egy ingatlan bemutatását, másrészt az irodákra vonatkozóan is fogalmaznak meg javaslatokat.

Előbbiek közé tartozik - említi meg Osadcow Gergely A MIOSZ elnöke,- az ajánlásnak az a pontja, miszerint az ingatlanközvetítőknek a személyes találkozások egyeztetésekor egyrészt fel kell hívni a felek figyelmét a védőfelszerelések és a távolságtartás szabályaira, így arra, hogy maszkot, fertőtlenítést alkalmazzanak, valamint arra is, hogy a találkozón csak a döntéshozók legyenek jelen. Emellett pedig az ingatlanközvetítő számára javasolt a kesztyű viselése is az ingatlan bemutatása során.

A protokollban az is szerepel azonban, hogy ha egy ilyen helyzetben nem áll rendelkezésre a megfelelő védőfelszerelés valamelyik fél részéről, akkor azt az ingatlanközvetítőnek kellene pótolnia, ha pedig ez nem megy, akkor későbbi időpontra kell szerveznie a találkozót. Ráadásul - teszik hozzá -, ha lehetséges, nyitott ablak mellett kell bemutatni az ingatlant. Emellett természetesen a bemutatott lakásokban is legalább 1,5 méter távolságot javasolt tartani egymástól és az ügyfelektől. Ugyanez érvényes egyébként az ingatlanközvetítő-irodákban is.

Az irodák kapcsán a dokumentum megemlíti egyrészt azt, hogy az irodák elrendezését eleve meg kell megváltoztatni: biztosítva a munkaasztalok és a tárgyalóasztal közötti 1,5-2 méteres távolságot a vírus terjedésének akadályozása érdekében. Másrészt, ha egyszerre több vevő, illetve eladó érkezik az irodába, akkor őket is úgy kell elhelyezni, hogy a 1,5 méteres távolság tartható legyen. Ha ez nem lehetséges, akkor nem javasolt, hogy egyszerre mindenki bent tartózkodjon az irodában.

A protokoll kitér arra is, hogy mindezek mellett az irodákban gondoskodni kell a megfelelő felületfertőtlenítő szerről és valamilyen kézfertőtlenítőről. Amennyiben a betérő ügyfélnek nincs maszkja, úgy az irodában lévő - kifejezetten a vendégek számára fenntartott - készletből lenne célszerű azt részükre biztosítani.

Emellett az is szerepel a javaslatban, hogy a napi irodai ügyeletes kollégának biztosítani kell a kilincsek, a használt asztalok felületének fertőtlenítését, és azon felületekét, melyeket megérintenek az ügyfelek és a munkatársak. Ezt nem csak érkezéskor kellene megtennie, hanem meg kell ismételni minden alkalom után, amikor ezeket a felületeket az ügyfelek megfogják. Utóbbit feladatot persze átvehetik a kollégák, sőt ők kötelesek is a saját munkaállomásukat, illetve saját ügyfeleik után a felületeket fertőtleníteni.

Végül az ajánlás kitér arra is, hogy csak egészséges, illetve betegség után csak gyógyult és teljesen tünetmentes kollégák dolgozhatnak: szigorúan tilos a legkisebb felsőlégúti megbetegedéssel, megfázással irodai munkát végezni, az irodába bejönni, vagy az ügyfelekkel ingatlanban találkozni.

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Vírus-protokollt adnak ki az ingatlanosok

A koronavírus-járványra reagálva Covid-protokollt, azaz ingatlanszakmai eljárást dolgozott ki egy szakmai szervezet és egy ingatlanközvetítő-hálózat annak érdekében, hogy csökkentsék, illetve elkerüljék a vírus terjedését az ingatlan adásvételek során.

A Magyar Ingatlanközvetítők Országos Szövetsége (MIOSZ), a Balla Ingatlannal összefogva ajánlott vírus-protokollt ad ki - jelezte Balla Ákos, a Balla Ingatlan tulajdonos-ügyvezetője, aki hangsúlyozta, hogy fontos szakmai munkáról van szó, melynek eredményeként elkészült dokumentum az irodai és ingatlanközvetítő munka közbeni felelősségteljes, és jelen helyzetben elvárható megelőzési és védekezési eljárás kapcsán fogalmaz meg ajánlásokat. Az ajánlások egyrészt megszabják, hogy miként érdemes megszervezni és kivitelezni egy ingatlan bemutatását, másrészt az irodákra vonatkozóan is fogalmaznak meg javaslatokat.

Előbbiek közé tartozik - említi meg Osadcow Gergely A MIOSZ elnöke,- az ajánlásnak az a pontja, miszerint az ingatlanközvetítőknek a személyes találkozások egyeztetésekor egyrészt fel kell hívni a felek figyelmét a védőfelszerelések és a távolságtartás szabályaira, így arra, hogy maszkot, fertőtlenítést alkalmazzanak, valamint arra is, hogy a találkozón csak a döntéshozók legyenek jelen. Emellett pedig az ingatlanközvetítő számára javasolt a kesztyű viselése is az ingatlan bemutatása során.

A protokollban az is szerepel azonban, hogy ha egy ilyen helyzetben nem áll rendelkezésre a megfelelő védőfelszerelés valamelyik fél részéről, akkor azt az ingatlanközvetítőnek kellene pótolnia, ha pedig ez nem megy, akkor későbbi időpontra kell szerveznie a találkozót. Ráadásul - teszik hozzá -, ha lehetséges, nyitott ablak mellett kell bemutatni az ingatlant. Emellett természetesen a bemutatott lakásokban is legalább 1,5 méter távolságot javasolt tartani egymástól és az ügyfelektől. Ugyanez érvényes egyébként az ingatlanközvetítő-irodákban is.

Az irodák kapcsán a dokumentum megemlíti egyrészt azt, hogy az irodák elrendezését eleve meg kell megváltoztatni: biztosítva a munkaasztalok és a tárgyalóasztal közötti 1,5-2 méteres távolságot a vírus terjedésének akadályozása érdekében. Másrészt, ha egyszerre több vevő, illetve eladó érkezik az irodába, akkor őket is úgy kell elhelyezni, hogy a 1,5 méteres távolság tartható legyen. Ha ez nem lehetséges, akkor nem javasolt, hogy egyszerre mindenki bent tartózkodjon az irodában.

A protokoll kitér arra is, hogy mindezek mellett az irodákban gondoskodni kell a megfelelő felületfertőtlenítő szerről és valamilyen kézfertőtlenítőről. Amennyiben a betérő ügyfélnek nincs maszkja, úgy az irodában lévő - kifejezetten a vendégek számára fenntartott - készletből lenne célszerű azt részükre biztosítani.

Emellett az is szerepel a javaslatban, hogy a napi irodai ügyeletes kollégának biztosítani kell a kilincsek, a használt asztalok felületének fertőtlenítését, és azon felületekét, melyeket megérintenek az ügyfelek és a munkatársak. Ezt nem csak érkezéskor kellene megtennie, hanem meg kell ismételni minden alkalom után, amikor ezeket a felületeket az ügyfelek megfogják. Utóbbit feladatot persze átvehetik a kollégák, sőt ők kötelesek is a saját munkaállomásukat, illetve saját ügyfeleik után a felületeket fertőtleníteni.

Végül az ajánlás kitér arra is, hogy csak egészséges, illetve betegség után csak gyógyult és teljesen tünetmentes kollégák dolgozhatnak: szigorúan tilos a legkisebb felsőlégúti megbetegedéssel, megfázással irodai munkát végezni, az irodába bejönni, vagy az ügyfelekkel ingatlanban találkozni.

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC