X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

 

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Ennek elfogadása azt jelenti, hogy hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy naponta hírlevelet küldjünk neked a legfontosabb ingatlanpiaci hírekről, e célból hozzájárulsz az ehhez szükséges személyes adataid kezeléséhez. Adatait a hozzájárulásod alapján a hírlevelek küldése céljából kezeljük. Az adatkezelés jogalapja a hozzájárulásod megadása. Az adataid törlési határideje: a leiratkozásoddal egyidőben.


Az adatkezelő és elérhetőségei:
ingatlan.com Zrt.
1016 Budapest, Mészáros utca 58. A. ép.,
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége:
Nádai Gábor
+36 1 237 2060 (munkanapokon 10.00-17.00),
segitunk@ingatlan.com


Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete alapján hozzáférést kérhetsz személyes adataidhoz, kérheted azok helyesbítését, törlését, vagy az adatkezelés korlátozását, illetve automatizált adatkezelés esetén kérheted hogy az általad rendelkezésre bocsátott adatokat az ingatlan.com Zrt. tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban számodra átadja. A személyes adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod; ez nem érinti a visszavont hozzájárulás előtt végzett adatkezelés jogszerűségét. Az adatokhoz bizonyos esetben további cégek is hozzáférhetnek, erről pontos tájékoztatást Adatvédelmi Szabályzatunkban találsz. Vizsgálatot kezdeményezhetsz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A NAIH elérhetősége: www.naih.hu.

A Tungsram Edge a világpiacot célozta meg – beszélgetés Hrobár Péterrel, a Tungsram Innovative Solutions ügyvezető igazgatójával

2019. Október 30. Proptech
A Tungsram Csoport nemrég többségi tulajdont szerzett az ArchiFM-ben, amelyet integráltak a Tungsram Innovative Solutions-ba. A létesítménykezelő szoftver tökéletesen illeszkedik a Tungsram Edge okostermék portfóliójába, amellyel több jelentős tendert is nyertek a közelmúltban. Az okostermék-piacról és a céges stratégiáról beszélgettünk Hrobár Péterrel, a Tungsram Innovative Solution ügyvezető igazgatójával az OfficeXPO-n a Tungsram standjánál.

– A Tungsram deklarált célja, hogy a hagyományos üzletágai mellett az okos megoldások piacán is teret nyerjen. Hogyan próbálják meg realizálni ezt a célt?

– A Tungsram két módon terjeszkedhet a smart megoldások piacán. Az egyik szerint organikusan építkezik, vagyis saját maga építi ki a portfólióját, a másik megoldás szerint pedig piacot vásárol. Az előbbi természetesen már régóta folyamatban van, portfóliónkat folyamatosan építjük, bővítjük, optimalizáljuk, amelyről a piactól is nagyon pozitív visszajelzéseket kapunk. Utóbbit pedig többek között az ArchiFM többségi tulajdonának megvétele hivatott szolgálni. A felvásárlással a Tungsram újabb fontos elemet illesztett az Egde portfóliójába, és megörökölte az ügyfélállományt is.

– Mit tud az ArchiFM, ami felkeltette a Tungsram érdeklődését?

– Az ArchiFM egy olyan ingatlankezelési és épületüzemeltetési rendszer, amely az felhasználóktól kapott visszajelzések alapján kialakított funkcionalitásával vívta ki előkelő helyét mind a magyar, mind a nemzetközi piacon. A szoftver egyedülálló integrációs lehetőséggel rendelkezik a szakmában mindenki által ismert ArchiCAD-del, és a több szakmai díjat nyert épületfelmérő szoftverrel, az OrthoGraph-fal. Az ArchiFM oda-vissza átjárást biztosít ezek között a rendszerek között, így a tervezőasztalról a mindennapos üzemeltetésig az épületek teljes életciklusa maradéktalanul lefedhető.

Egyébként a cég nagyon sokrétű ügyfélkörrel rendelkezik, így például megemlíthetjük a MOL-t, amellyel nemrég újítottuk meg a szerződésünket, hiszen már közel másfél évtizede alkalmazzák az ingatlanmenedzsment és létesítménygazdálkodási megoldásainkat. Most a rendszerünk legújabb verzióját vezetjük be az év végéig, amelyet a reményeink szerint majd az épülő új MOL-os létesítményekben is fognak használni. De a referenciáink között említhetjük meg az Audit, a TDK-t vagy éppen a Müpát is, vagyis valóban sokféle piacon vagyunk jelen. Miután a Tungsram felvásárolta az ArchiFM meghatározó tulajdonrészét, két jelentős tendert is megnyert – egyik a már említett Mol – amely a létesítménykezelő cég korábbi árbevételének háromszorosát jelenti.

– Most jöjjön a kötelező kérdés, miszerint mi a Tungsram stratégiai célja az okos megoldások piacán, vagyis hová szeretnének eljutni?

– A jól ismert termékportfóliót szeretnénk versenyképessé tenni külföldi piacokon is. Nem véletlenül a Tungsram 1896 óta tartó, számos újításokkal és szabadalmakkal tarkított történelméből adódóan ugyanis „Innovation is our Heritage” a mottónk, vagyis miközben a klasszikus világítástechnikát továbbra is biztosítjuk, ezek mellett olyan üzleti folyamatokat támogató megoldásokat is szeretnénk nyújtani, amelyek teljes körűvé teszik a Tungsram termékeit és szolgáltatásait.

Az okostermékek piacán meg kell találnunk azt a szolgáltatási területet, amelyben mi a legjobbak lehetünk a Tungsram hagyományos termékportfóliójával együtt. Alapvetően a Közel-Kelet és Nyugat-Európa meghatározó országaiban szeretnénk tovább terjeszkedni. Jelentős szereplők működnek jelenleg is a nemzetközi piacon, akik hatalmas bevételt generálnak, de már most van jó néhány terület, ahol a mi termékeink piacvezetők, és meg fogjuk találni azokat a további lehetőségeket, piaci réseket, ahol még jobbak lehetünk.

– Az irodaházak piacán hogyan kapcsolódnak a tulajdonosok, ingatlankezelők az ArchiFM rendszeréhez?

– Az ArchiFM moduljai közül a property menedzsment a legfontosabb az irodapiacon, mert a bérlőkezelés, az ingatlanértékesítés vagy éppen a területkihasználtság elemzése az a terület, ahol az irodaházakat üzemeltető cégek a legnagyobb hozzáadott értéket és a legnagyobb költségcsökkentést érhetik el. Ez nemcsak azért lényeges, mert az építőipar most reneszánszát éli Magyarországon, hanem a költségérzékenység továbbra is meghatározó a piacon, így olyan megoldásokat szeretnének alkalmazni, amellyel a pénzügyi kontroll hatékonyabban megvalósítható.

– Milyen irányba fejlesztik a létesítménygazdálkodási megoldásaikat a technológiai vívmányokat is figyelembe véve?

– Olyan partnereink vannak, mint például az OrthoGraph, amely a klasszikus üzleti folyamatok támogatását egészíti ki egyedülálló grafikus képi világgal, így az ingatlanokat sokrétűen tudja megjeleníteni több dimenzióban. Vagyis összességében olyan megoldásokat integrálunk a meglévő szolgáltatásainkba, amelyek tovább bővítik a rendszereink funkcióit, illetve lerövidítik azok megtérülését. Az egyik nemzetgazdaságilag meghatározó létesítmény számára már BIM-modellben készültek el a tervek, és az Archi FM ezt a modellt közvetlenül képes hasznosítani. Egy ilyen BIM-modell többek között a gépészeti és karbantartási terveket is tartalmazhatja, amelyeket az ArchiFM rendszerbe átemelve a létesítmények üzemeltetése hatékonyabban támogatható. 

A technológiai vívmányokat egyébként a Tungsram InnoHub szervezete folyamatosan nyomon követi. A nagyvállalat napi működésének része a tudatos innováció-menedzsment, amelynek segítségével mindig naprakészek lehetünk a legújabb technológiai újításokat illetően, így nemcsak egy készterméket tudunk beilleszteni a termékportfóliónkba, hanem akár már az ötlet megszületésétől fogva inkubátorként tudunk működni. Ezzel nemcsak a Tungsram termékportfólióját bővíthetjük, hanem a kiváló magyar szakemberek által megálmodott újítások realizálásában is közre tudunk működni.

Média forrás: realista.hu
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

A Tungsram Edge a világpiacot célozta meg – beszélgetés Hrobár Péterrel, a Tungsram Innovative Solutions ügyvezető igazgatójával

A Tungsram Csoport nemrég többségi tulajdont szerzett az ArchiFM-ben, amelyet integráltak a Tungsram Innovative Solutions-ba. A létesítménykezelő szoftver tökéletesen illeszkedik a Tungsram Edge okostermék portfóliójába, amellyel több jelentős tendert is nyertek a közelmúltban. Az okostermék-piacról és a céges stratégiáról beszélgettünk Hrobár Péterrel, a Tungsram Innovative Solution ügyvezető igazgatójával az OfficeXPO-n a Tungsram standjánál.

– A Tungsram deklarált célja, hogy a hagyományos üzletágai mellett az okos megoldások piacán is teret nyerjen. Hogyan próbálják meg realizálni ezt a célt?

– A Tungsram két módon terjeszkedhet a smart megoldások piacán. Az egyik szerint organikusan építkezik, vagyis saját maga építi ki a portfólióját, a másik megoldás szerint pedig piacot vásárol. Az előbbi természetesen már régóta folyamatban van, portfóliónkat folyamatosan építjük, bővítjük, optimalizáljuk, amelyről a piactól is nagyon pozitív visszajelzéseket kapunk. Utóbbit pedig többek között az ArchiFM többségi tulajdonának megvétele hivatott szolgálni. A felvásárlással a Tungsram újabb fontos elemet illesztett az Egde portfóliójába, és megörökölte az ügyfélállományt is.

– Mit tud az ArchiFM, ami felkeltette a Tungsram érdeklődését?

– Az ArchiFM egy olyan ingatlankezelési és épületüzemeltetési rendszer, amely az felhasználóktól kapott visszajelzések alapján kialakított funkcionalitásával vívta ki előkelő helyét mind a magyar, mind a nemzetközi piacon. A szoftver egyedülálló integrációs lehetőséggel rendelkezik a szakmában mindenki által ismert ArchiCAD-del, és a több szakmai díjat nyert épületfelmérő szoftverrel, az OrthoGraph-fal. Az ArchiFM oda-vissza átjárást biztosít ezek között a rendszerek között, így a tervezőasztalról a mindennapos üzemeltetésig az épületek teljes életciklusa maradéktalanul lefedhető.

Egyébként a cég nagyon sokrétű ügyfélkörrel rendelkezik, így például megemlíthetjük a MOL-t, amellyel nemrég újítottuk meg a szerződésünket, hiszen már közel másfél évtizede alkalmazzák az ingatlanmenedzsment és létesítménygazdálkodási megoldásainkat. Most a rendszerünk legújabb verzióját vezetjük be az év végéig, amelyet a reményeink szerint majd az épülő új MOL-os létesítményekben is fognak használni. De a referenciáink között említhetjük meg az Audit, a TDK-t vagy éppen a Müpát is, vagyis valóban sokféle piacon vagyunk jelen. Miután a Tungsram felvásárolta az ArchiFM meghatározó tulajdonrészét, két jelentős tendert is megnyert – egyik a már említett Mol – amely a létesítménykezelő cég korábbi árbevételének háromszorosát jelenti.

– Most jöjjön a kötelező kérdés, miszerint mi a Tungsram stratégiai célja az okos megoldások piacán, vagyis hová szeretnének eljutni?

– A jól ismert termékportfóliót szeretnénk versenyképessé tenni külföldi piacokon is. Nem véletlenül a Tungsram 1896 óta tartó, számos újításokkal és szabadalmakkal tarkított történelméből adódóan ugyanis „Innovation is our Heritage” a mottónk, vagyis miközben a klasszikus világítástechnikát továbbra is biztosítjuk, ezek mellett olyan üzleti folyamatokat támogató megoldásokat is szeretnénk nyújtani, amelyek teljes körűvé teszik a Tungsram termékeit és szolgáltatásait.

Az okostermékek piacán meg kell találnunk azt a szolgáltatási területet, amelyben mi a legjobbak lehetünk a Tungsram hagyományos termékportfóliójával együtt. Alapvetően a Közel-Kelet és Nyugat-Európa meghatározó országaiban szeretnénk tovább terjeszkedni. Jelentős szereplők működnek jelenleg is a nemzetközi piacon, akik hatalmas bevételt generálnak, de már most van jó néhány terület, ahol a mi termékeink piacvezetők, és meg fogjuk találni azokat a további lehetőségeket, piaci réseket, ahol még jobbak lehetünk.

– Az irodaházak piacán hogyan kapcsolódnak a tulajdonosok, ingatlankezelők az ArchiFM rendszeréhez?

– Az ArchiFM moduljai közül a property menedzsment a legfontosabb az irodapiacon, mert a bérlőkezelés, az ingatlanértékesítés vagy éppen a területkihasználtság elemzése az a terület, ahol az irodaházakat üzemeltető cégek a legnagyobb hozzáadott értéket és a legnagyobb költségcsökkentést érhetik el. Ez nemcsak azért lényeges, mert az építőipar most reneszánszát éli Magyarországon, hanem a költségérzékenység továbbra is meghatározó a piacon, így olyan megoldásokat szeretnének alkalmazni, amellyel a pénzügyi kontroll hatékonyabban megvalósítható.

– Milyen irányba fejlesztik a létesítménygazdálkodási megoldásaikat a technológiai vívmányokat is figyelembe véve?

– Olyan partnereink vannak, mint például az OrthoGraph, amely a klasszikus üzleti folyamatok támogatását egészíti ki egyedülálló grafikus képi világgal, így az ingatlanokat sokrétűen tudja megjeleníteni több dimenzióban. Vagyis összességében olyan megoldásokat integrálunk a meglévő szolgáltatásainkba, amelyek tovább bővítik a rendszereink funkcióit, illetve lerövidítik azok megtérülését. Az egyik nemzetgazdaságilag meghatározó létesítmény számára már BIM-modellben készültek el a tervek, és az Archi FM ezt a modellt közvetlenül képes hasznosítani. Egy ilyen BIM-modell többek között a gépészeti és karbantartási terveket is tartalmazhatja, amelyeket az ArchiFM rendszerbe átemelve a létesítmények üzemeltetése hatékonyabban támogatható. 

A technológiai vívmányokat egyébként a Tungsram InnoHub szervezete folyamatosan nyomon követi. A nagyvállalat napi működésének része a tudatos innováció-menedzsment, amelynek segítségével mindig naprakészek lehetünk a legújabb technológiai újításokat illetően, így nemcsak egy készterméket tudunk beilleszteni a termékportfóliónkba, hanem akár már az ötlet megszületésétől fogva inkubátorként tudunk működni. Ezzel nemcsak a Tungsram termékportfólióját bővíthetjük, hanem a kiváló magyar szakemberek által megálmodott újítások realizálásában is közre tudunk működni.

Média forrás: realista.hu

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC