X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Média forrás: nincs megadva
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szakértő válaszol

Szakértő válaszol rovatunkban az ingatlanpiac aktuális kérdéseit boncolgatjuk az adott témához kapcsolódó szakértők bevonásával.

Kérdése van az ingatlanpiaccal kapcsolatban? Küldje el nekünk!

2015. Május 28.

Hogyan béreljünk irodát?

A bérbeadó és a bérlő közötti viszony a budapesti irodapiaci régiókon belül is változik, de valóban nagyon kemény bérbeadókkal is találkozhatunk. A trendek szerint az árak elindultak felfelé, miközben az irodakialakítási hozzájárulások a bérbeadók részéről csökkennek. Ugyanakkor az új házak esetében inkább az a jellemző, hogy az bérbeadók nagy kialakítási hozzájárulásokkal ugyanolyan emelt szintű bérleti díj mellett hosszú távú szerződésekkel csábítják a leendő bérlőket. Ha a bérlő költözésben vagy hosszabbításban gondolkodik, akkor minél hamarabb nézzen körül a piacon, és lehetőleg alkalmazzon egy tanácsadót, hiszen a bérbeadók mindig csak annyit adnak, amennyit kérnek tőlük. Egy profi cégnek rövid és hosszú távon szinte mindenre fel kell készülnie, a cégstratégiának még a pozitív jövőképpel is érdemes kalkulálnia, hogy ha később bővül a vállalkozás, akkor új területre, netalán parkolókra van szüksége. Érdemes több irodaház kínálatát összehasonlítani, hogy ugyanaz a szervezet mennyiért mekkora területen fér el, mekkora hozzájárulást adnának az új alaprajzi struktúrához. A bérleti időszakokra vonatkozó standardok is változtak a piacon. Találunk olyan irodaházakat, melyek hajlandók egy-két évre szerződni, de természetesen a megállapodást alakíthatják úgy is, hogy ha minél hosszabb időszakra szerződünk, annál több bérletmentes hónapot vagy több kialakítási hozzájárulást kaphatunk. Egyben a bérlők is vállalják, hogy úgy kötnek bérleti szerződést: ha idő előtt elmennek, akkor visszafizetik a kialakítási hozzájárulás időarányos részét. Továbbra is sztenderd konstrukció, hogy egy öt éves bérleti szerződés esetében a harmadik év végén lehetőség nyílik a szerződésből való kilépésre. Az is előfordul, hogy azok a bérlők, akik nagyon jó házban dolgoznak, már jóval a szerződés lejárata előtt hosszabbítanak, hiszen a minőségi irodaterek hamar új gazdára találnak. Érdemes figyelni a szerződések kilépési dátumaira, mert ha például a harmadik év vége előtt jelezzük, hogy kedvezőtlen új feltételek esetén kilépünk, akkor ezt érvként felhasználhatjuk az újratárgyalás során. Minél közelebb járunk a bérleti díj lejáratához, annál nehezebb kedvező feltételeket kialkudni a hosszabbítás érdekében. Ha követjük a piaci trendeket, ami új házak esetében 13,5-14,5 euró/m2/hó díjakat jelent átlagosan, akkor ennél jóval elrugaszkodottabb árakról nem beszélhetünk. Az üzemeltetési díj nagysága pedig házanként eltérő, általában 3,5-4 euró közötti szinten van az átlag.

Pál Tamás, az Eston Iroda-bérbeadási Divíziójának vezetője

További kérdések

KÉPGALÉRIÁK

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC