X

Hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel napi hírfigyelőnkre, hogy első kézből értesülhessen a legfontosabb hírekről, eseményekről.

Aki lemarad, az kimarad!

Napi hírfigyelő feliratkozás

Érdekli az ingatlanpiac? Iratkozzon fel naponta megjelenő hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön a piac híreiről, eseményeiről. Kérjük töltsön ki minden mezőt a sikeres feliratkozáshoz.

Ön szerint másnak is érdekes lehet ez a cikk?

Töltse ki az űrlapot, és küldje el e-mailben!

Véleményed szerint másnak is érdekes lehet a rendezvény?

Töltsd ki az itt található űrlapot, hogy elküldhesd emailben!

Regisztráció az Arcképcsarnokba

Szerepelni szeretne az ingatlanpiaci Arcképcsarnokban? Küldje el regisztrációs kérelmét az alábbi adatlap kitöltésével. A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Adatmódosítás

Szeretné az itt található adatokat módosítani? Kérjük írjon üzenetet munkatársunknak, aki elvégzi a kért módosításokat.

Kapcsolatfelvétel

Vegye fel a kapcsolatot vele:

Média forrás: nincs megadva
A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!

Szakértő válaszol

Szakértő válaszol rovatunkban az ingatlanpiac aktuális kérdéseit boncolgatjuk az adott témához kapcsolódó szakértők bevonásával.

Kérdése van az ingatlanpiaccal kapcsolatban? Küldje el nekünk!

2014. Május 28.

Merre fejlődik a FM-PM-piac?

Elsősorban a válság hatására átalakulóban van a piac. Az ingatlantulajdonosok spórolni szeretnének azon, hogy ne kelljen nekik önállóan megfizetni AM/PM/FM (asset és property menedzsment) szakcégeket. Többek között ezért sok AM cég kezd el PM-mel is foglalkozni, és sok FM cég is elkezdett PM-mel foglalkozni. Mivel a PM-re két oldalról nehezedik nyomás, így ők feltehetőleg mindkét irányban próbálnak további teret nyerni. Az FM-nek tehát logikusan egyirányú kitörési lehetősége van: a PM irányába történő terjeszkedés. Ez azonban nem azt jelenti, hogy tömegesen kezdenek el bérbe adni vagy bérlőknek számlázni. Számos olyan tevékenység van jelenleg a PM szolgáltatások között, ami az ingatlannal kapcsolatos, és sok esetben még sincs az FM szolgálatóra bízva. (…) Manapság az FM cégeknek a legnagyobb kihívást az jelenti a hazai piacon, hogy mielőbb paradigmaváltást érjenek el, vagyis a megrendelői döntésben ne kizárólag az ár legyen a meghatározó. Az elkövetkezendő években az FM cégeknek minél jobban meg kell ismerniük a megrendelőik működését, üzleti céljait, az ezzel járó prioritásokat, hogy ehhez mért szolgáltatási szinteket tudjanak javasolni az ügyfeleiknek.

Décsi Gábor MRICS, a Dome Facility Services Group ügyvezető partnere

Mind a PM, mind az FM tevékenységünk során a legnagyobb hangsúlyt a tulajdonosi és a bérlői elégedettségre helyezzük. Az éles piaci verseny miatt még fontosabbnak tartjuk a színvonalas és gyors szolgáltatásnyújtást, a rugalmas és nyitott bérbeadói hozzáállást, a bérlői igények maximális kielégítését. Változnak a bérlői igények, így a mai trendeknek megfelelően például biciklitárolókat, tusolókat építünk ki. Kisebb területigények is kielégíthetőek, a nagyobb területek ma már több részre oszthatóak. Maximális helykihasználás, flexibilis tervezés: már a terület kialakításánál figyelembe vesszük a növekedés vagy esetleges csökkenés lehetőségét. (…) Ahol egy kézben összpontosul a két tevékenység, a PM és az FM egymásra támaszkodik, segíti egymást, a reagálási idő gyorsabb, az üzemeltetési díjban költségcsökkentés érhető el, azt racionalizálni tudják. Nem beszélve arról, hogy mind a bérbeadói, mind a bérlői oldalról tekintve ez optimális megoldást jelent kommunikációs és gazdasági szempontból egyaránt, a folyamatok gyorsabbá és átláthatóbbá válnak, a költségek mérséklődnek. Az ingatlan tulajdonosai és bérlői bármilyen jellegű kérés, kérdés, probléma, új igény esetén egy céghez fordulhatnak.

Hubert Mühringer, az AddVal Kft. ügyvezetője

További kérdések

KÉPGALÉRIÁK

iroda.hu V. Díjátadó Gála Irodablog.hu - Munka. Stílus. Design. theBAR by iroda.hu Ingatlan évkönyv 2014-2015

PARTNEREINK

MBSZ IMEDIA - Médiafigyelő Médiafigyelés MTI Brand Trend HuGBC