A plázastop betesz a diszkontoknak?

Kereskedelmi 2020-01-14

Hiába kínálnak a kiskereskedelmi átlagnál jóval magasabb bért a német diszkontláncok hazai leányvállalatai, mivel a plázastop korlátozza őket, nem gyakorolhatnak közvetlen nyomást a rivális áruházláncok bérpolitikájára.

A Magyarországon 143 üzlettel rendelkező és 3600 embert foglalkoztató Aldi 2020-ban mintegy 2,5 milliárd forintot fordít bérfejlesztésre. A bérpolitika a lojalitást honorálja: a vállalatnál eltöltött hosszabb szolgálati időt magasabb összeggel díjazza. Mivel a 182 áruházat üzemeltető és több mint hatezer embernek munkát adó Lidl üzleti éve márciustól februárig tart, a 2020-as emelés mértéke még nem ismert, csak az, hogy a diszkontlánc 2019-es bérei több vetélytárs idei ajánlatánál is kedvezőbbek.

A fenti összegekből leszűrhető, hogy a kiskereskedelmi láncok közül külön úton jár az Aldi és a Lidl, az ebből fakadó versenyelőnyét viszont egyik munkáltató sem tudja maximálisan kihasználni, mivel a plázastoptörvény gátat szab a terjeszkedésnek. Bár Cseresnyés Péter kereskedelempolitikáért felelős ál­lamtitkár a Világgazdaságnak úgy nyilatkozott, hogy indokolt esetben az illetékes bizottság az építési, bővítési, átalakítási kérelmek 90 százalékát jóváhagyja, iparági tapasztalatok szerint az elvileg egy-két hónapos átfutás akár fél évig is eltarthat, írja a Világgazdaság.

Fotó: Jonathan Weiss - shutterstock.com

Partnereink