Ezért épült fel a Magyar Telekom székháza! Okok és trendek

Iroda 2019-01-28

A február 20-án megrendezésre kerülő OfficeUP konferencia egyik izgalmas kerekasztal-beszélgetése a Magyar Telekom vadonatúj székházának történetéről szól majd. Hogyan is jött létre Budapest egyik legnagyobb irodakomplexuma, mi célból valósult meg a projekt, miért költözött új helyre a vállalat, milyen szolgáltatások várják itt a munkatársakat? Ezekre a kérdésekre kaphatunk választ az Akvárium Klubban.

A Magyar Telekom vadonatúj székháza, amely csaknem 100 ezer négyzetméternyi térrel rendelkezik a Hungária körúton a Groupama Aréna mellett, az elmúlt évek hazai ingatlanpiaci virágzásának szimbóluma. Az egész projekt nagyszerűen példázza a válság óta lezajlott gazdasági, technológiai és ingatlanpiaci folyamatokat, és tegyük hozzá: a magyar példák mindig a nemzetközi trendekből erednek.

A krízis után az ingatlanpiac reorganizációja kiválóan illusztrálta a technológia fejlődését és jelentős hatását, amelyek globálisan hatalmas céges birodalmakban öltöttek testet. A legújabbkori gazdasági fejlődés motorjai egyértelműen a high-tech cégek lettek, ennek ingatlanpiaci hatása a globális munkahelyi kampuszok, csilli-villi vállalati székhelyek létrejötte, amelyek különösen a Szilícium-völgyben és Kína nagy gazdasági metropoliszaiban szembetűnők. De nem csak az ingatlanok volumene az érdekes, hanem a falak közé helyezett belsőépítészeti elemek is, amelyek forradalmian új munkafilozófiát mutatnak.

Az ingatlanpiac és a technológia termékeny kölcsönhatása Budapesten is tetten érhető, hiszen a nagy székház-projektek meghatározó része a technológiai vállalkozások új hazai központjait jelöli. Néhányat soroljunk fel: Telenor, Nokia, Ericsson. Ebben a kontextusban jelenik meg a Magyar Telekom új székháza is.

Koncentráció és munkakultúra

Budapesten számos nagy nemzetközi vállalat több lokációban és épületben működött, a korábbi időszakokban ugyanis nem volt jellemző, hogy hatalmas székhelyeket hozzanak létre, sem a méretarányosság, sem a hazai kondíciók ezt nem tették lehetővé. Azonban az előbb említett „hype” már újabb szituációt teremtett, amelybe „beleálltak” az érintett cégek, és a prosperáló ingatlanpiaci feltételek mentén – megfelelő finanszírozás, alacsony kamat, innovatív technikák, nemzetközi szintű fejlesztői magatartás – már érdemes volt új projektekben gondolkodni.

Emellett hatalmas változások indultak meg a munkakultúrában, az ezredforduló óta folyamatosan erősödnek azok a trendek, amelyek röviden úgy jellemezhetők, hogy a hierarchikus rendszerek helyett a mellérendelő munkaszervezetek jönnek létre, az együttműködés előtérbe kerül, az ötlet és az inspiráció, valamint a folyamatos megújulásra való igény fókuszba helyeződik. Valamint egyetlen helyszínen hatékonyabb a munka, mint ha több ingatlanban szétaprózódik a munkaszervezet, ráadásul az új épületekben az új technológiák telepítése is biztosított a modern műszaki feltételek között.

Az új generációk megjelenése a munkaerőpiacon ezt az együttműködő szemléletet erősítette, amelyhez kapcsolódik a közösség megteremtésének folyamata a munkahelyeken, amelyre már a céges employer branding is rácsatlakozik. Ezek az igények artikulálódnak a fizikai irodatérben, így a közösségi helyiségek nem csak megjelentek a munkahelyeken, hanem szinte már kulcsfontosságú színterei lettek az eredményes munkának.

De említsük meg a hazai ingatlanszakmát is, hiszen ma már érett ingatlanpiacról beszélhetünk, a hazai normák a nemzetközi sztenderdeket követik, a hazai fejlesztők és kivitelezők pedig képesek olyan professzionális munkát végezni, mint a nyugati társaik. Mind emberanyag szempontjából, mind technológiai felkészültség szempontjából ezek a nagy projektek bátran megvalósíthatók Magyarországon is. És mint a példa mutatja, meg is valósulnak.

Az új székház a kvintesszencia

A Magyar Telekom esetében mindezek a felsorolt szempontok egyszerre jelentkeztek, így sikeresen ösztönözték az új székház-projektet, amely a WING fejlesztésében és a Market Építő Zrt. kivitelezésében valósult meg. Minden szükséges feltétel adott volt ahhoz, hogy hazánk vezető telekommunikációs szolgáltatója új központba költözzön, és az érdekelt felek sikeres együttműködésének köszönhetően mindez sikerült is. A három átlagos irodaház méretével felérő ingatlankomplexum minden trendet megjelenít, amely 2019-ben jelen van az ingatlan- és a munkaerőpiacon.

A székház formavilága egy prosperáló, nemzetközi jelentőségű cég imázsát tükrözi, ahol a főbejáratnál elhelyezett óriási oszlopok, a homlokzaton több helyen megjelenő bemarások, illetve a hatalmas üvegfalak mind-mind a reprezentálást, a presztízst, valamint a nyitottságot és a befogadást jelenítik meg. A belső zöld udvar, a hatalmas átrium, az önálló konferenciaközpont szintén eleganciát, könnyedséget és nagyvonalúságot mutatnak, illetve az új közösségi igényeket elégítik ki.

A smart és proptech szinte minden egyes négyzetméteren jelen van, és biztosítja a legújabb működési opciókat mind az ingatlanüzemeltetés, mind az alkalmazottak munkafeltételei vonatkozásában. A tetőteraszon elhelyezett futópálya a fitneszközponttal együtt pedig az egészséget és a well-beinget jelképezi, amely ma már az emberközpontú munkahelyek alapelvei közé tartoznak. És még sorolhatnánk.

+++

A szervezők folyamatosan várják a konferenciára jelentkezőket, sőt, most egy kérdőív kampányt is indítottak Az Év Irodája honlapján. Ha itt kitöltjük a kérdőívet – amely mindössze egyetlen percet vesz igénybe –, akkor kapunk egy 10.000 Ft értékű kupont, amelyet a belépőjegy megvásárlásakor tudunk érvényesíteni, azaz ennyivel olcsóbban juthatunk belépőhöz az OfficeUP konferenciára. Emellett a szervezők 10 db jegyet sorsolnak ki azon kitöltők között, akik ezzel a kuponnal már minimum egy jegyet vásároltak.

Itt olvashatunk részletesen az OfficeUp konferenciáról.

GALÉRIA KÉPEK

Partnereink