Kilencvenéves fennállását ünnepli a Raben Európában

Kereskedelmi 2021-04-07

Fennállásának 90. évfordulóját ünnepli idén a Raben Group, az európai logisztikai piac meghatározó szereplője. A vállalat az évforduló alkalmából egyedi, Európa körüli eco2way túrát hirdet, szeptemberben pedig különböző karbonsemlegesítési projekteket bocsát szavazásra, és a nyertes projektet pénzügyi támogatásban részesíti.

A Raben Group célja, hogy a kilenc évtized alatt felhalmozott tapasztalat, valamint az innováció és a folyamatos fejlődés a vállalat jövőjének is fontos része legyen. „Az ügyfeleinkkel fenntartott partneri viszony és átlátható együttműködés révén számos eredményt értünk el az elmúlt 90 évben. Mindez nemcsak büszkeséggel tölt el bennünket, de arra is készen állunk, hogy újabb kihívásokkal nézzünk szembe, amilyen például a klímaváltozás.

Arra törekszünk, hogy a ma használt erőforrások a következő generációknak is rendelkezésükre álljanak. Ennek jegyében hirdetjük meg Európa körüli eco2way túránkat, amelyen a munkatársaink olyan helyeket mutatnak be, amelyek a klímaváltozás hatásaitól szenvednek. Bízunk benne, hogy ügyfeleink bevonásával kiválaszthatjuk azt a helyet, amelynek helyreállításához anyagi támogatást nyújthatunk, hogy a következő 90 évet is tiszta környezetben tölthessük” – mondta Ewald Raben, a Raben Group vezérigazgatója.

90 éve úton, környezettudatosan

A Raben a 90. évfordulóját rendhagyó módon ünnepli meg: Európa körüli eco2way túrára hívja ügyfeleit és a nagyközönséget. A kivételes utazás április elején kezdődik és augusztus végén zárul. A túravezetők szerepében a vállalat környezet iránt elkötelezett munkatársai mutatnak be húsz, a klímaváltozás hatásai által érintett helyet. A teljes sorozat követhető a www.raben90years.com weboldalon, valamint a Raben közösségimédia-felületein.

Ezzel ugyanakkor nem ér véget az ünnepi sorozat. Az évforduló alkalmából a cégcsoport szimbolikus ajándékkal készül a mai és a következő generációk számára, ezért szeptemberben szavazásra bocsát három karbonsemlegesítési projektet. A legtöbb szavazatot gyűjtő kezdeményezést a Raben Group anyagi támogatásban részesíti. A szavazás november végéig tart, az eredményeket és a nyertes projektet decemberben jelentik be.

„Úttörő gondolatokkal piaci trendeket szeretnénk teremteni a fenntarthatóság terén – nem csupán „zöld” teherautókkal és raktárakkal, vagy faültetéssel, hanem azzal is, hogy valamennyi folyamatunkat a lehető leginkább környezetbaráttá tesszük. Ez a mi felelősségünk. És miután az ügyfeleinkkel fenntartott kapcsolataink a partnerségen alapulnak, biztos vagyok benne, hogy ők is támogatják ezt a fenntartható üzleti magatartást” – vélekedett Ewald Raben.

A globális márka születése

A Raben Groupnak 13 európai országban több mint 150 telephelye van, mintegy 1,2 millió négyzetméternyi raktárat üzemeltet, 10 ezer munkavállalót foglalkoztat, és 8500-nál is több teherautót indít útnak minden nap szerte a kontinensen. Azonban minden egy kis holland családi vállalkozással kezdődött. A családi tulajdonú cégeket jellemző értékek ma is ugyanolyan fontosak a szervezet számára, és jótékonyan hatnak a munkatársi elkötelezettségre és az ügyfelekkel ápolt kapcsolatokra.

1931-ben egy Meddo-Winterswijk nevű holland kisvárosban Jan W. Raben, a mai vezérigazgató nagyapja a helyi gazdák termékeinek a piacra szállításával kezdett foglalkozni. Ő alapította a vállalatot, amelynek a neve ma globális brandként ismert. A Raben Group életének következő mérföldköve az volt, amikor 1960-ben az alapító fia, Theo Raben vette át az irányítást, és megszervezte egyebek mellett a textiláruk Hollandia és Lengyelország közötti szállítását. Az első külföldi lépés pedig az unoka, Ewald nevéhez fűződik.

Az elmúlt 30 év a vállalat folyamatos fejlődéséről és a külföldi piacokon történő dinamikus terjeszkedésről szólt. Az ezt kísérő siker egyik kulcsa a családi vállalkozás és a vállalatvezetési modellek legjobb elemeinek ügyes kombinációja.

Partnereink